Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '14

 
Kategori
Kitap
 

Engelleri Aşanlar Kitabım Üzerine Mustafa Epik ile...

Engelleri Aşanlar Kitabım Üzerine Mustafa Epik ile...
 

Kitap


“Engelleri Aşanlar” kitabında  yer alan işitme Engelli Mustafa Epik :” Bu kitabı tüm engelli  yakınları   okusun  isterim”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız  nerelerde okudunuz ?  Nerelerde çalıştınız bugüne kadar?

MUSTAFA EPİK - İsimim Mustafa EPİK. 1981 Sivas doğumluyum. 11 yaşında işitme engelli oldum. Anadolu Üniversitesi Bilgisayar operatörlüğü bölümü mezunuyum. Halen Açık Öğretim Fakültesi Kamu yönetimi 7.yarı yıl öğrencisiyim.

2001 yılında Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde başladığım memuriyet hayatına memleketim olması nedeni ile Cumhuriyet Üniversitesinde devam edip,  İşaret Dili çalışmaları nedeni ile Sivas Belediyesine naklen geçiş yaptım. Halen Sivas Belediyesindeki görevime devam ediyorum.

SORU-İlk defa mı bir kitapta yer almaktasınız? Daha önce  hangi kitaplarda yer aldınız?

Daha önce dergilerde yer almıştım. Turan Yalçın’ın  ilk kitabı olan,2006 da yayınlanan   “Sessiz Dünya’dan Esintiler” de  benimle bir röportaj yer almıştı.Bir çok gazetede  röportaj ve benimle alakalı  haberler çıktı. Tv programlarına katıldım.

SORU-  Engellilerin başarısını  anlatan  bir kitapta yer almak nasıl bir duygu?

MUSTAFA EPİK-Bu kitap oldukça önemli ve okunması gereken bir kitap olduğundan ayrıca kendimde engelli olduğundan güzel bir duygu benim için. Unutulmaması gereken bir yerde kitabın ismidir. Engelleri aşanlardan olmak daha güzel bir duygu.

SORU-  Kitapta en çok hoşunuza giden yönler neler? 

MUSTAFA EPİK- Engellilerin başarı hikayelerinin anlatılması benim çok hoşuma gitmektedir. Kitaptan bazı derslerimizde okuyoruz engelli olmayan öğrencilerim ve çevremdeki insanlar şaşırdığını gördüğümde bu kitabın faydasını net anlıyorum. Herkes okumalı bence.

SORU-  Kitapta   beğenmediğiniz ve düzeltilmesi gereken yerler neler sizce? 

MUSTAFA EPİK- Bazı sayfalarda boşluklar görünmektedir. Bu boşlukların doldurulmasını yani o sayfada bulunan engellinin hayatının biraz daha uzun anlatılmasını istiyorum. Sayfalar boş olmasın okuyan insanlar daha fazla bilgi sahibi olsun.


SORU- Kitabı sizce kimler okumalı? Kimlere faydalı olur? 

MUSTAFA EPİK- Engelli olsun olmasın herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.  Engelli olan bireyler okuyarak kendilerine özgüven kazandırabilirler. Engelli olmayan bireyler için ise kendilerinin engelli adayı olduklarını unutmamaları ve engellileri anlamaları için bu kitabı her kesimden okunması gerektiğini söylemek istiyorum.  Özelliklede engelli aileleri bu konuya dikkat etmeleri gerekir.

SORU-  Üniversitelerde engelli öğrenci birimleri  var. Bu kitaptan Üniversiteliler nasıl faydalanabilir?

MUSTAFA EPİK- Elbette bu birimlerin bu konuyu gündeme getirmeleri gerekir ama maalesef bu kitap henüz gündeme gelmediği için engelli birimlerinin haberi olduğunu sanmıyorum.  İl il bu kitap üzerine etkinlikler yapılarak hatırlatılması gerektiğini düşünüyorum.

SORU-  Kitabın   yeni serisinin olmasını  isteyenlerde var? Sizce kitapta  kimlerde yer  almalıydı?

MUSTAFA EPİK- Kitap yeni seriden devam etmelidir. Bir çok başarılı engelli kendi içine hapsedilmiş şekilde olduğunu düşünüyorum. Bu engelli kardeşlerimizi bulmak gerek.

Bu gibi değerlerin bulunup kitap içerisine alınmasını istiyorum.

SORU- Engelli çocuğu olan anne ve babalar  ile engelli öğretmenleri bu kitaptan nasıl  faydalanabilir?

MUSTAFA EPİK- Engelli olsun olmasın herkesin bu kitaptan yararlanması ve çevresine önermesi gerekir. Hem okuyup hem okutmak özetle.

SORU- Kitap hakkında  başka neler  anlatacaksınız  ?

MUSTAFA EPİK- Kitap çok iyi düşülmüş, ismi dahi çok güzel. Bu gibi çalışmalarınızın devam etmesini, il il gezerek konferanslar yapmanızı bekliyoruz. İnşallah yeni seri ile bu çalışmaları gerçekleştireceksiniz.
Teşekkürler

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..