Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Danimarkada akşam 8'den sonra...

Danimarkada akşam 8'den sonra...
 

2010 aralık ayında danimarka'da bulunmuştum. Elbette ki oraya gitmeden önce çok güzel ve eğlenceli bir ülke göreceğimi sanmıştım.  

Kış olması sebebiyle gün içinde ortalama sıcaklığımız hep sıfırın altındaydı. Tüm sokaklar bembeyazdı. Tüm insanlar sarışındı. Hepsi çok uzundu. Ortalama türk erkeği boyutunda olan ben baya bir komplex içine girmiştim.:)  

İnsanların birçok farklı alışkanlıkları var. Mesela gece yarısı sokaklarda yalnız başınıza gezerken yanınızdan arı vızıltısı gibi geçen tayt giymiş bisikletli erkekler görebilirsiniz. Ülkenin pahalılığından söz etmekte bence çok önemli yaklaşık olarak türkiyenin 5 katı pahalı gıda ürünleri mevcut Danimarkada.  

Danimarka akşam 8'de uyur diyorum ve bunda çok ciddiyim. Giderseniz birgün görüceksiniz. Sokaklar bomboş oluyor akşam 8'den sonra. Herkes evlerine çekiliyor. Sokaklarda sadece birkaç insan oluyor, zaten onlarda Grönland'lı oluyor. Grönland'lı demişken; bu adalılardan birkaçı ile birlikte içki içme şansım oldu. Kimseyi kınamam hayatta ama bu adalılar gerçekten çok çirkinler. Soğuktan mıdır bilmiyorum ama suratlarına bakılmayacak kadar çirkinler.:)  

Başka bir olayda taksicilerde. Taksicilerin birçoğu Türk yada Iraklı yani müslüman, ama emin olun gördüğüm en soğuk müslümanlar, türküz diyoruz nasılsınız diyoruz insanda biraz gurbet acısı, vatan hasreti olur ama yok konuşmak bile istemedi bir çok taksici bizimle. Bu konudaki düşüncem ezilmek, itilmek yada 2. sınıf vatandaş olmak onlarda öyle rahatsız edici bir hal almış ki bizim gibi turist türklerle konuşmayarak kendilerini bir üst sınıf göstermeye çalışıyorlar. Ben bu tür insanlara çakmatürk diyorum. Benim gözümde aslını inkar eden sadece sahtedir.  

Akşam 9 saatleri, standart bir danimarka pub'ına girmiştim. Barmen çok şık giyinmiş bir garson edasıyla bize isteklerimizi sordu. 2 bira 2 nescafe istedik. Oturduğumuz mekana yavaş yavaş bir kaç genç gelemeye başladı. Hoşumuza gitti tabiki bu. Dünyada sadece biz türkler sorarız kapıdaki görevliye içerisi nasıl diye. İsteriz ki kalabalık olsun. Birbirimizi duyamayalım. Konuşmak için bağrışalım. Severiz biz kalabalığı:) Ama bilmiyorduk ki onlar sevmiyor. Kalabalığı danimarkalılar sevmezmiş. Her barda 1-2 grup var o kadar.  

Danimarka gibi ülkeler neden gelişmiş ve para sıkıntıları yok anladım ben bunu. Gelişmişlik insan ile alakalı, bizim ülkemizdeki sorun ekonomik falan değil sadece insani. İnsanı geliştirelim, eğitelim iyice, eminim hiçbir sıkıntımız aşılmaz değil.  

KPT. ONUR SAKARYA  

 

 
Toplam blog
: 6
: 32861
Kayıt tarihi
: 02.08.11
 
 

25 yaşındayım. Uzakyol gemilerinde kaptanlık yapıyorum. İzmir'i çok seviyorum. ..