Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '10

 
Kategori
Güncel
 

Danıştay, 7. Sınıf SBS’yi İptal Etti!

Danıştay, 7. Sınıf SBS’yi İptal Etti!
 

Ben yaptım, oldu!

İşler, Milli Eğitim'de de bu mantıkla yürütülüyor.

Böyle olunca da, eğitim, "yazboz tahtası"na döndü.

Eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, OKS’den kurtulma müjdesini vermişti:

“Öğrenciler üzerinde karabasan gibi çöken OKS’yi kaldırdık.”

Ama Bakan Çelik, dediğinin tersini yaptı, giderayak, sınavı 3’e çıkardı; ilköğretimin son üç yılına yaydı.

Böylece öğrenci, 6., 7. ve 8. sınıflar, sınava girmek zorunda bırakıldı.

Bu sınavlar, kuşkusuz, velilerinin bütçelerini de etkiledi. Sınava hazırlanan öğrencilerin “kurs alma"sı alt sınıflara kadar gitti.

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu
, sınav konusundaki yakınmaları göz önünde tutarak, 28.06. 2010 günü yaptığı basın toplantısında, 6. ve 7. sınıflar için SBS’yi kaldıracaklarını açıkladı:

“Seviye Belirleme Sınavını 6 ve 7. sınıflarda kademeli olarak kaldırıyoruz. Sarmal bir yapı içeren müfredat doğrultusunda SBS sadece 8. sınıfta gerçekleştirilecek, bundan sonra ve 8. sınıf konularından sorumlu olacaklar. 2010-2011 eğitim-öğretim yılında 6. sınıfa başlayan öğrencilerimiz sınava girmeyecekler. Bu öğrenciler 2011-2012 yılında da 7. sınıf öğrencisi olarak sınava girmeyecekler.

Fakat bu yıl Seviye Belirleme Sınavı'nda 6. sınıfta olup eski sisteme uygun olarak sınava giren öğrencilerimiz 7 ve 8. sınıflarda da sınava girecekler. Bu yıl 7. sınıfta olup SBS'ye katılan öğrencilerimiz eski sisteme uygun olarak 8. sınıfta da sınava girip bu şekilde ortaöğretim kurumlarına yerleşecekler.''

Açıklamadan da anlaşıldığına göre, sınav, “tek”e iniyordu.

Ancak, 2009-2010 öğretim yılında 6. sınıfta olan öğrenciler, 2010-2011 öğretim yılında da “7. Sınıf SBS”ye gireceklerdi.

Bir öğrenci velisi/ avukat, 7. Sınıf SBS’nin yürütmesinin durdurulması için Danıştay’a dava açtı.

Danıştay 8. Dairesi, oy çokluğuyla 7. Sınıf SBS’yi durdurdu.

Davayı açan Avukat Sevinç Özer, iptal kararı ile ilgili şunları söyledi:

“Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl itibariyle kademeli olarak kaldırılmasına karar vermişti. Biz bu gerekçeleri incelediğimizde aynı gerekçeyle bu yılki sınavın da iptal edilmesi gerektiğini, aksi halde eşitsizlik olacağını düşündük. Mahkeme, eşitsizlik olacağı gerekçesi yürütmenin durdurulmasına karar verdi.”

Şimdi ne olacak?

Milli Eğitim Bakanlığı'nın itiraz hakkı var.

Bakalım, Milli Eğitim Bakanlığı, "itiraz hakkı"nı kullanınca, ne olacak?

Bekleyip göreceğiz.

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..