Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '10

 
Kategori
Anılar
 

Davul tozu, minare gölgesi hiç olur mu?

Davul tozu, minare gölgesi hiç olur mu?
 

Dedem ben doğmadan yirmi beş sene önce vefat etmiş. Babam benim dedemi tanımam için, dedemle arasında geçen ilginç anılarını zaman zaman bana anlatır. Bende babamın anlattığı anılarından en ilginç olanını seçip size sunuyorum.

Babamın anlattığına göre dedem yaratılış olarak evde çok otoriter ve disiplinli, aynı zamanda da çok dürüst bir insan olduğunu söyler. Şimdi babamın, dedemle olan ilginç olduğu kadar komik anısını anlatmaya başlıyorum.

Bir gün dedem babama “git bakkaldan davul tozu minare gölgesi al” demiş. Dedem çok sert bir insan olduğu için babam dedemin kendisine şaka yapabileceğini dahi düşünmezmiş. Dedemin söylediklerinin doğru olmadığını aklından geçirse bile böyle bir şey olmayacağını söyleme cesaretini de kendinde bulamamış. Babam beni döver korkusuyla, bakkal doğru dedemin söylediklerini unutmak korkusuyla sürekli tekrarlayarak yol almış. Yolda giderken ağzından sürekli “davul tozu minare gölgesi” bu kelimeleri kendi kendine fısıldıyordu. “Allah! Allah! İlk kez duyuyorum bu sözleri. Davul tozu minare gölgesi. Acaba şaka mı yapıyor. Ya şaka yapmıyorsa ya beni döverse” diye mırıldanmış. Sonra bakkala gelmiş ve dedemin söylediklerini doğruluğundan emin olmadan bakkala doğru yönelmiş. Kendi kendine düşünmüş, “Böyle bir şey yoksa, ya benimle bakkal dalga geçerse” diye. Babam çekingen bir tavırla “bakkal amca babam minare gölgesi ve davul tozu istiyor” demiş. Bakkal babama şaşkınlıkla şöyle bir baktıktan sonra, basmış kahkahayı ve şöyle demiş. ”Davul tozu minare gölgesi Ha!Ha!Ha!”. Babam şaşkın ve üzgün “Bakkal amca ne olur varsa ver. Yoksa babam beni döver” demiş. Bakkal ısrarla “Böyle bir şey olur mu evladım? Baban sana şaka yapmış” demiş. Babam dedem için “Babam kolay kolay şaka yapmaz” diyerek ısrarla “davul tozu minare gölgesini” istemiş. Bakkal amcanın “böyle bir şey olmaz ”demesi üzerine, şaşkınlık ve korku içersinde evinin yolunu tutmuş. Eve gelince dedemin babama alaycı bir tavırla baktığını görmüş. Babam, dedeme korka korka “bakkal amca öyle bir şey yok dedi” demiş. O sert mizaçlı dedemin bıyık altından gülümsediğini gören babam dedemin kendisine şaka yaptığını ancak o zaman anlamış.

 
Toplam blog
: 15
: 7243
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Hacı Rahime Ulusoy Anadolu Deniziclik Lisesinde 9. Sınıfta Okuyorum. İleride kaptan olmak istiyor..