Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '15

 
Kategori
Değerleme
 

Değerlendirmeler

Türkay Korkmaz zor olanın peşinde. Konuşma dilinin ötesinde kendine özge bir anlatım kurmaya özen gösteriyor. Dile özen gösteriyor.

(Gündoğdu Sanımer, Sabahları Seviyorum, 12 Temmuz 1990)

Her sabah uyandığımız güne, yüreğinin sıcaklığını katarak, yaşamın akışından güzellikler üretip getiriyor Korkmaz. Dıştan dingin, içten fırtınalı bir dünya içine bizi çekerek kendisiyle dost kılar.

(Hasan Hüsnü Durgun, Sabahları Seviyorum, Temmuz 1990)

Türkay Korkmaz, anadilimizi, anasının sütü kadar özenle kayıran bir anlayışla yazıyor.

( Aydın Hatipoğlu, Bizim Gazete, 12 Nisan 2004, Aydınlık )

Türkay Korkmaz, Türkçe sevgisini, umutları, umutsuzlukları, insanlığı vb. anlatıyor. Bunu yaparken de kendine özgü olan sesi bulduğunu kanıtlıyor.

( Hasan Akarsu, Türk Dili Dergisi, Mart-Nisan 2005, s. 61 )

Merhaba Türkay Korkmaz Bey, “Türkçe'nin Sözvarlığı” konusundaki tezinizi severek okudum, çok yararlı bir kaynak olduğuna inanıyorum. Türk Dili konusunda görev yapan özellikle öğretmen ve öğrecilerine sağlık veriyorum.

(Abdulkadir Güler, Türkçenin Sözvarlığı,
blok.milliyet.com, 25 Kasım 2012)

Hocam bu yoğun emeğiniz için teşekkür ederiz. Belki önerime güleceksiniz ama bence dilbilgisi kurallarına uymayanlara keşke bir sistem olsa da ceza verilse.
Esasında bilmiyoruz. Talebelik yıllarımdan beri bu konuya çok önem vermeme rağmen, yazım kurallarında çok yetersiz olduğumu görüyorum. Demek ki bize de iyi öğretememişler. Mesela bir hocamız “aynısı” denmez, “aynını” denir demişti hiç unutmam.
Bir de bugünkü gençliğe bakıyorum. "hadi ben gittim" demiyorlar mı, tansiyonum yükseliyor. Saygılarımla.

(Yılmaz Çetingöz, Anlatım Bozuklukları- 4, blog.milliyet.com,
08 Aralık 2012)
*

Değerli eğitmenim, çok güzel açıkladınız. Bir İstanbul seyahatimde Kapalıçarşı'da her dili duydum da bir Türkçe konuşulmuyordu. Birçok şehirde esnaf tabelalarını hiç anlatmayayım. Duyarlı davranışınıza sevgi, saygı, selamlar.

( Şahin Özşahin, Dilimiz Kimliğimizdir, blog.milliyet.com,
17.04.2013)

*

Türkay Bey Türkçe'ye verdiğiniz çok önemli katkı nedeni ile tebrik ederim, yüce Atatürk “Türk milletinin dili Türkçedir.” Türk Dili dünyada en güzel, en zengin ve kolay öğrenilebilecek bir dilidir. Onun için her Türk, dilini çok sevip onu yükseltmek için çalışır.
Bir de Türk Dili, Türk milleti için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk milleti geçirdiği sonsuz felaketler içinde ahlakını, göreneklerini, anılarını, çıkarlarını kısacası; bugün kendisini millet yapan her niteliğinin, dili sayesinde korunduğunu görüyor.
“Türk Dili, Türk ulusunun yüreğidir, beynidir.” demekle ne kadar haklıymış, selam ve saygılar.

(Nizamettin Biber, Öğrencemiz Türkçe, blog.milliyet.com,
26 Aralık 2013)
*

Türkay Bey, Türkçemizin ayrıntılarını aktarıyorsunuz. Kutlarım !

(Muhsin Durucan, Türkçe'de Anlatım, blog milliyet.com, 01
Haziran 2014)

Doğru, onurlu "Türkçe" savaşımınız için sizi kutlarım.

(Erdal Ceyhan, Yazı Değişikliğinin Önemi, blog.milliyet.com
13 Kasım 2012)

*

Türkay Bey içinde nice güzellikler saklayan Türkçemiz için Milliyet yayın alanında giriştiğiniz çabalarınızı başından beri izliyorum. Çok önemli bir görevi yerine getiriyorsunuz.
Özellikle sanal ortamda öğrenci sınavlarına dönük bilmeceli bulmacalı bilgiler yanında sizin yazdıklarınız gibi ayrıntılı bilgilerin bulunmaması da sanırım bu çabalarınızın değerini günden güne arttıracak.
Her bir konu için verdiğiniz örnekler bugüne kadar gördüğüm en geniş kapsamlı çalışmadır bence.
Türkçe'nin gücü konusundaki inancımı hiç yitirmedim.
Var olunuz Hocam!”

( Ömer Faruk Mengic Yılmaz, Tümce Türleri-2,
blog.milliyet.com, 15.01.2013)

*

Türkçemizi daha doğru ve güzel, zengince kullanabilmemiz için anlatım biçimleri ve anlatım yollarının yanısıra yazım ve noktalamaya da çok dikkat etmek gerekir düşünceniz oldukça yarar sağlayıcı...Paylaşımınız için sağ olun Türkay Bey. Selam ve saygılarımla.

( Abbas Oğuz, Değişen Anlatım, blog.milliyet.com, 02 Mayıs 2014)

*

Eski bir Türkçe - Edebiyat Öğretmeni olarak yazınızı ilgiyle okudum. Önerilerimin arasına aldım, facebook sitesinde tavsiye ettim. Çabanızı kutlarım. Dost selamlar.

( Erhantigli, Anlatım Bozuklukları- 2, blog.milliyet.com, 06 Aralık 2012)

KIRINTI DERGİİSİ ETKİNLİĞİ, EKİM 2014, KARTAL / İSTANBUL, KARTAL BELEDİYE ANABİNASI GİRİŞİ

1.SOLDAN: FERHAT....,HASAN AYDIN, MEHMET BAŞARAN, TÜRKAY KORKMAZ, METİN KAYA

2.RIZA ZELYUT, TÜRKAY KORKMAZ, 20 EKİM 2014

Turkay Korkmaz'ın fotoğrafı.
Turkay Korkmaz'ın fotoğrafı.
 
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..