Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '10

 
Kategori
Sinema
 

Dersimiz Atatürk

Dersimiz Atatürk
 

Bu yılın ikinci Atatürk filmi olan “Dersimiz Atatürk” vizyona girdi. Senaryosunu “Şu Çılgın Türkler”in yazarı Turgut Özakman’ın yazdığı filmin yapımcılığını Birol Güven ve Serkan Balbal’ın üstlenmiş. Hamdi Alkan’ın yönettiği ikinci film olan “Dersimiz Atatürk” ün başrollerini, Halit Ergenç, Çetin Tekindor ve Batuhan Karacakaya paylaşıyor.

“Dersimiz Atatürk” yarı belgesel yarı drama tarzında çekilmiş. Hedef kitlesi çocuklar ve gençler.

Film, ilköğretim beşinci sınıfta okuyan bir grup çocuğun, Atatürk’ü daha iyi anlamalarını sağlamak için verilen ödevle başlıyor. Bu ödevi yapmalarında tarih konusunda ödüllü ve bilgili olan Tarihçi Dede yardım ediyor.

Tarihçi Dede ile çocuklar tarihi bir yolculuğa çıkıyorlar. Dede projeksiyondan tarihi görüntüler eşliğinde, hareketli haritalar kullanarak, canlandırmalarla, Atatürk’ü ve Kurtuluş Savaşı’nda benzersiz bir direniş gösteren Türk halkını ve kahramanlarını anlatıyor. Anlatım esnasında yeri geldiğinde Müjdat Gezen’, Turgut Özakman’, Yıldız Kenter’ çocuklara yönelik mesajlarını iletiyorlar.

Tarihsel belgeler ve kanıtlar kullanılıyor ama sıkıcı bir anlatım yok. Uzun süredir çocuk programları çeken Hamdi Alkan çocuklara anlatım konusundaki tecrübesini bu filme çok güzel aktarmış. Çocukların ilgi ve dikkatini çekecek şekilde masalsı bir anlatım metodu kullanmış.

Halit Ergenç’e yapılan makyaj güzel değildi. Atatürk’e benzetmek adına çok zorlama vardı bu konuda, her sahnede makyaj bağırıyordu ‘ben buradayım’ diye.

Dersimiz Atatürk’ün vizyona giriş tarihi Çanakkale Şehitlerini Anma Günü olarak çok önceden belirlenmişti. Veda filminin biraz aceleye getirilerek Dersimiz Atatürk’ten önce vizyona girmesi, filmin gişesini etkiler mi bilinmez...

Atatürk’ü ve Kurtuluş Savaşımızı anlatan çok film çekilmeli elbette. Özellikle çocuklara emanet edilen bu vatanın nasıl kazanıldığının, yeni nesile çok iyi anlatılması gerekir. Dersimiz Atatürk’te bu görevi üstleniyor. Atatürk’ü daha iyi tanımak ve anlamak çocukların özellikle izlemesi gereken bir film.

 
Toplam blog
: 72
: 3894
Kayıt tarihi
: 20.09.09
 
 

Evli bir çocuk annesiyim. Eğitim alanında çalışıyorum. Felsefe, sosyoloji, edebiyat alannda atöly..