Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '13

 
Kategori
Mizah
 

Destanlar Yazanlar Cennetindeyiz...

Destanlar Yazanlar Cennetindeyiz...
 

net'ten..


Denize nazır soğuk ayranımı içerken, yüzme yarışı yapan gençlere takılıvermiştim..

- Üleyn ben bu halimle sizi yüzmede geçerim alimallah..

- Gel hocam.. Bunları geç de bir destan yaz...

- Üleyynn bu destan süper destanlar sınıfında yer alır bre...

Sonra, gençlerin karizması çizilmesin deyü vazgeçmiştim... Heh hee.

vs..vs..

Derken aklıma destanla ilgili bir mizah karalama fikri geliverdi.

...

Milletleri derinden etkileyen tarihî ve sosyal olayları anlatan çoğunlukla manzum şekilde olan edebî eserlere "destan" denir.

Destanların Genel Özellikleri
Anonim olup halkın ortak belleğinin ürünüdür.

Belli bir ulusun özelliklerini yansıtır.
Genellikle manzum, yani şiir şeklindedir

Günümüze nesir hâlinde ulaşmıştır.
Tarhî ve sosyal olaylardan doğar, beslenir.
Destanlarda olağan ve olağanüstü olaylar iç içedir.

Toplumun hafızasında iz bırakmış önemli olayları anlatır.
Kahramanlar olağanüstü özelliklere sahip olabilir.
Genellikle, yiğitlik, aşk, dostluk, ölüm ve yurt sevgisi gibi temalar işlenir.
Coşkulu bir söyleyişi vardır.

.........

Her önüne gelen destan yazamaz demek ki...

Gazetelerde şu başlıklar da görülebilir..

- Fenerbahçe, Kadıköyde destan yazdı...-

- Beşiktaş neredeyse Destan yazacaktı...

- Galatasaray, Fatih Terimle Destan yazdı..

- Filenin Sultanları Destan yazdı..-

- E.Destan, Destan yazmaya soyundu..-

- Çarşı Grubu Destan yazdı..

- Mabel Can, göbek şovuyla, yılbaşında destan yazdı...

vs..vs...

Tabi bunlar üfürükten destanlar sanırım... Zira, bazılarının  melodik tezahürat sözleri de çok ilginçtir...

- Fincanı taştan ooyaarlaaar balam oooyaarlaaar... Falan takıma da böyle k.....r.laaar....-

- Biir babaa hindiiii...falan takıma  ...indiii...-

vs.vs..

..........

Başbakan, Gezi Parkı olaylarında orantısız güç kullanan polisler için,- polisimiz destan yazmıştır.-demiş.. Polis bandosu şimdi bu destanın manzumesi üzerinde armonik çalışmalar yapıyordur sanırım... Yakında piyasaya çıkabilir.. Sözleri de elimize geçmediğinden yayınlayamıyoruz..

******

Cephenin öbür yanındaki direnişçilerin de birçok destansı müzikleri gündemdeydi..

Bakalım hangi destan müziği daha çok beğenilecek..

Biz, şimdilik sadece güfteleri inceleyelim... Müziklerinin merak edenler, internetten dinleyip izleyebilirler.

Güfteler, besteler seyyar köfteciler de bile çalınırken MB nin kadrolu yazarı boş durur mu...

Bit tabii yazar...

******

 

İŞTE TOP ON...


Varan :1...


Biberine gazına, jopuna sopasına
Tekmelerin hasına, eyvallah eyvallah
Saldır bana utanmadan, sıkılmadan
Gözlerim yanar ama ezilmedim, azalmadım
Özgürüm dedim hâlâ haklıyım dedim.

Duman
...........

2-
Satamayınca gölgelerini sattılar ormanları
Devirdiler kapadılar sinemaları meydanları
Her taraf AVM’den geçesim yok bu köprüden
Noldu bizim şehre noldu hormonlu bina doldu
Kardeş Türküleri-

* * * *

3-
Çapulcu musun vay vay
Eylemci misin vay vay
Gaz maskesi ala benziyor
Biber gazı Bala benziyor
.......
4-

Çapulcular oldu mu?
Meydanlara doldu mu?
Gönderdiğin TOMAlar,

Beşiktaş’a vardı mı?
Maskeyi taktım yüzüme
Biber gazı yollamış

Emniyet gözlerime

Boğaziçi Caz Korosu

* * *
5-


Oyle yaparum dedun boyle yaparum dedun
Oni yıkarum dedun bunu satarum dedun
Kör mi idi gözlerun oy oy R.....um
Biz dur dedukçe vurdun eşkıya deyup durdun
Biz dur dedukçe vurdun çapulci deyup durdun
Marsis

* * *

6-

Bir tutturmuşsun
Çapulcu bunlar
Hepsi ayyaş
Evet nasıl da bildin
Geç bunları geç
Gel sadede
Gel şu Gezi’ye

N.Öncel
...
7-
Tencere tava
Bunların hepsi mi hava
Gel geç otur karşıma
Bu gaz bir harika--

DİNAR BANDOSU

* * *
8-
Ben ağacım, budandım, köklerimden bedenime uyandım
Sen yaptın, dayandım, ağlattığın gözler için cevabım:
“Geliyorum, görüyorum, direniyorum”
Sesimizi duydu halk sabrını taşırdı kalk
Her yere uzandı bak, el ele bizim bu park.

-KÖKLER

* * * *
.
9-
Duyuyor musun sesi
İşte bu halkın öfkesi
Olmayacak hiçbir zaman
Başkasının kölesi
Sen de gel katıl bize
Diren bu baskıya
Durur koca dünya Barikatın arkasında

DİRENİŞ KOROSU

* * *
10-
Bırak bizi konuşalım, kendi bildiğimiz dilde.
Anlatalım derdimizi, kalbini aç da bir dinle.
Sen seçmedin, ben seçmedim, hayat bir kaza farz et.


 H.Badıllı

-Basından alıntıdır ..-


****************************

Sizce ilk üç dereceye hangi eserler girebilir acep...

Tabi bu eserlerin Edebi Destan özelliği taşıması için toplumun tüm katmanlarını etkilemeli...

Bu da epey zaman alacağa benzer...

Ya tutarsa .. İşte o zaman Çapulcu Destanı tarihteki yerini almış demektir..

....

Zengin kültür mirasına sahip bu toplumda şarkılar bitmez..

Mizah malzemesi bol olunca melodik mizah da bitmez...

Hele bu zeki ve müthiş esprili -çapulcu- gençlerle, asık yüzlülerin baş etmesi de mümkün değildir..

.........

Allah ağzımızın tadını bozmasın da varsın özgür şarkılar söylenilegelsin..

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..