Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
Emlak
 

Detaylara takılın!

Detaylara takılın!
 

Gayrimenkul sektöründe son yıllarda yaşadığımız ivme, sektörü tam anlamıyla bir cazibe merkezi haline getirdi. Kurumsal köklü firmaların yanında bir çok farklı sektörde faaliyet gösteren girişimçilerin de bu sektöre girmesi oyuncu sayısını arttırırken rekabeti de tabiri yerindeyse adeta körükledi. Firmalar bu kalabalığın arasından sıyrılabilmek için projelerinde farklılık yaratabilmenin gayreti içerisinde çalışıyorlar. SPA’ lar, hamamlar, saunalar, kreşler, fitness salonları, havuz barlar, yüzme kompleksleri neredeyse alışılagelmiş özellikler olarak karşımıza çıkıyor. Müşterinin algılamasında etki yaratabilmek için proje isimlerinde bile çok ciddi gayret sarfedildiği söylenebilir. Dolayısıyla yaşam standartlarının oluşmasında bu özellikler otomatik olarak kriterler haline gelirken bir de görünmeyen ya da birinci planda çok fazla dikkat edilmeyen ancak gayrimenkulün değerlemesinde ve uzun vadeli kullanımında kendini gösterecek olan özellikler mevcut. Satış aşamasında “detay” olarak üstünkörü geçilen hatta çoğu kez gündeme dahi gelmeyen bu konular sonraki süreçte sorun olarak kendini hissettirebiliyor. Dolayısıyla aşağıdaki hususların da olgunlaşmış bir gayrimenkul satışında netleştirilmesi gerekiyor.

    Gayrimenkulün yapı kullanma izin belgesi (iskan) var mı? Yoksa alınacak mı?Alınacaksa takip ve finansmanı müteahhit tarafından mı yapılacak, kat malikleri tarafından mı? Yönetim planı oluşturulmuş mu? Oluşturulan yönetim planı kat mülkiyet kanunu kapsamında size vaad edilen sosyal imkanları içeriyor mu? Satın alacağınız konutun çevresindeki sosyal yapılaşmanın durumu nedir?
    Satın almayı düşündüğünüz gayrimenkulün komşu arsalarında herhangi bir yapılaşma durumu var mı? Cephe görünümünün bu değişiklikten etkilenme olasılığı nedir? Kullanılan beton belgeli yeterlilik sahibi bir beton şirketi tarafından mı dökülmüş? En azından döken firmanın ismi? Gayrimenkulünüzü teslim alırken ankastre ürünler, kombi ve varsa diğer elektronik eşyaların garanti klavuzları mevcut mu? Varsa diğer dayanıklı ev eşyaları için herhangi bir garanti temin edilebiliyor mu? Aidat tutarı nedir? Özellikle yeni yapılarda elektrik, su, doğalgaz, gibi abonmanlıklar için gerekli ön başvurular yapılmış mı? Bu işlemler teslim süreleriyle eşgüdümlü yürütülüyor mu?
    Proje için oluşturulmuş bir hedef kitle var mı? Oluşturulmak istenen bir statü skalası var mı? Cephelerde giydirme izolasyon yapılmış mı? Duvarlar gaz beton ile mi yoksa tuğla ile mi örülmüş? Alçı el alçısı mı? Makine alçısı mı? Kombi, ankastre eşyalar, vitrifiye, armatürler ve radyatörlerin markası nedir?
    Parke masif mi? Lamine mi? Laminat mı? Asansör CE belgeli bir firma tarafından mı yapılmış. Asansör ruhsatı alınmış mı?

Bunun gibi ayrıntıda daha pek çok konu sayılabilir. Bu konular her ne kadar ayrıntıda gibi görünse de emin olun bazı durumlarda ciddi sıkıntılara ve karşılıklı güven bunalımlarına sebebiyet verebiliyor. Önemli olan müşterinin önemli, önemsiz, genel, detay demeden, mevcut fiziksel şartları ve olası durumları kritik ederek aklına takılan bütün konularda satıcı ile müzakere etmesi ve konuşulanların protokolle netleştirilmesidir.

 
Toplam blog
: 13
: 2848
Kayıt tarihi
: 25.01.08
 
 

1981 İstanbul doğumlu, Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunuyum. 2006 yılından bu yana inşaa..