- Kategori
- Emlak
Detaylara takılın!
Gayrimenkul sektöründe son yıllarda yaşadığımız ivme, sektörü tam anlamıyla bir cazibe merkezi haline getirdi. Kurumsal köklü firmaların yanında bir çok farklı sektörde faaliyet gösteren girişimçilerin de bu sektöre girmesi oyuncu sayısını arttırırken rekabeti de tabiri yerindeyse adeta körükledi. Firmalar bu kalabalığın arasından sıyrılabilmek için projelerinde farklılık yaratabilmenin gayreti içerisinde çalışıyorlar. SPA’ lar, hamamlar, saunalar, kreşler, fitness salonları, havuz barlar, yüzme kompleksleri neredeyse alışılagelmiş özellikler olarak karşımıza çıkıyor. Müşterinin algılamasında etki yaratabilmek için proje isimlerinde bile çok ciddi gayret sarfedildiği söylenebilir. Dolayısıyla yaşam standartlarının oluşmasında bu özellikler otomatik olarak kriterler haline gelirken bir de görünmeyen ya da birinci planda çok fazla dikkat edilmeyen ancak gayrimenkulün değerlemesinde ve uzun vadeli kullanımında kendini gösterecek olan özellikler mevcut. Satış aşamasında “detay” olarak üstünkörü geçilen hatta çoğu kez gündeme dahi gelmeyen bu konular sonraki süreçte sorun olarak kendini hissettirebiliyor. Dolayısıyla aşağıdaki hususların da olgunlaşmış bir gayrimenkul satışında netleştirilmesi gerekiyor.
Satın almayı düşündüğünüz gayrimenkulün komşu arsalarında herhangi bir yapılaşma durumu var mı? Cephe görünümünün bu değişiklikten etkilenme olasılığı nedir?
Proje için oluşturulmuş bir hedef kitle var mı? Oluşturulmak istenen bir statü skalası var mı?
Parke masif mi? Lamine mi? Laminat mı?
Bunun gibi ayrıntıda daha pek çok konu sayılabilir. Bu konular her ne kadar ayrıntıda gibi görünse de emin olun bazı durumlarda ciddi sıkıntılara ve karşılıklı güven bunalımlarına sebebiyet verebiliyor. Önemli olan müşterinin önemli, önemsiz, genel, detay demeden, mevcut fiziksel şartları ve olası durumları kritik ederek aklına takılan bütün konularda satıcı ile müzakere etmesi ve konuşulanların protokolle netleştirilmesidir.