Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Dev gibi kadındı

Dev gibi kadındı
 

xxx


Dev gibi kadındı, kocamandı 190cmboyunda oldukça şişman, ama yumuşacık bir kalbi olan merhametli, iyiliksever, hayatın acı tatlı yanlarını yaşamış, görmüş geçirmiş, önce zengin bir aileninkızı, sonra garip bir Anadolu erkeğinin karısı, anne, hemşire , iş kadını vebenim Lilian mamam, ikinci annem.

Ama ben onu tanıdığımda, ayrıldığım karımın, annesiydi, ben 4 çocuğundan ortanca kızı ile evlendim, çok güzel bir kadındır Lizi , annesi gibi güçlüdür, hayat arkadaşını sırtlar, bir sefersevdi mi, asla ama asla onu bundan caydıramazsınız, ailemde böyle çok kadın varanlatacak , ben kadınları onlardan tanıdım ve iyi ki de tanımışım , hepsinianlatacağım size, ama önce Lilian mamayıanlatmak istiyorum.

Ben son yıllarda sevdiklerimöldüğünde ölüm tarihlerini aklımda tutmuyorum, unutuyorum aklımda kalmıyorlarsanırım onların ölmüş olduklarını kabullenmek istemediğimden. Dolayısı ile de Lilian mamanın ölüm tarihi ileilgili aklımda hiçbirşey yok, bu konuları Lizi’ye sorarım hep ama sanırım artıkbir şeyler yapmam lazım, aslında niye ben dünyayı böyle kabul ediyorum ve böylede yaşıyorum . Lizi ve ben o ölmeden önce ayrıldık,

Lilian mama kaza geçirmişti vebypass olduğu için yürümesi gerekiyordu, ama kızlar (onun deyimi ile) (Lizi veJoys) onu ikna edemiyorlardı. Yürümesi gerektiğinin de farkında olan Lilianmama Beco gelsin o beni ayağa kaldırır demiş tabi Lizi de beni aradı, durumu anlattı, gelirmisin dedi. Haklı olarak sordu bu soruyu sordu, ayrıldığıkocasıydım ve gelmek istemeyebilirdim ama hayatımda bunca iyi ve kötü günleriyaşadığım insanları nasıl yok sayardım. Onların bir şeye ihtiyaçları olduğundayanlarında olmayacak geçmişimi yok mu sayacaktım.

Lilian mamanın bana ihtiyacıolacak beni isteyecek ben de Lizi ile ayrılmış olduğum için gitmeyeceğim, bubenim hayatımda olamayacak, düşünülemeyecek bir düşüncedir.

Gittim , kapıdan içeri girdim ilksözüm hadi kalk gidiyoruz oldu, kalkamam dedi , kalkarsın ben varım dedim. Rober’leyani oğlu ile koluna girdik o koca kadını kaldırdık yavaş yavaş adım attıderken koridorda yürüdü 2 sefer, bu günden sanırım 2 ay sonra da , Joys mu Lizimi bilmiyorum, bir sabah haber geldi, gitmişti, İlk tepkim ama rahatlamıştır oldu, joys da öyle dedi , bize hep öyledüşündük, herkes şöyle düşündü .Hiç rahat edememişti hayatta , Öyle veya böylerahat edememişti, karşısına çıkan cehalet, onun ruh sağlığında acımasızca tahribatlaryapmıştı, ezmişti ruhunu, un ufak etmişti, fakat o buna karşılık hayattan hınçalmayı düşünmemişti bile dünyası içinde olduğu gibi yaşamıştı, kocasının ona veailesine yaptığı eziyetleri yok sayardı, kelimeleri ve anlamlarını yok etmekiçin uğraşırdı , sanki kelimeler sadecekendi yaşadıklarını anlatırlarmış gibi o kelimeler dile geldiklerinde nerde olursa olsun konuyu değiştirirdi.Sevdikleri için kötü ve onları aşağılayan, tümcelere asla tahammülü yoktu, hemen simnirlenir ve bağırmaya başlardıkim olduğuna bakmazsızın, ona kin tutarve hayatından çıkarırdı, sevdiklerine böyle sahip çıkardı işte, bu yüzden onadev gibi kadındı diyorum, hataları olabilir, yanlış adımlar atmış daolabilir, ama yüreği, cesaretikarşısında saygı duymamak ona hayranolmamak gibi bir lüksümüz olmaz, ben şimdi 48 yaşındayım, ve onun yaşlarınadoğru ilerlerken, onun kadar yürekli, mert olup olmayacağımı onun elindeki kadar bilgi ile onun kadar cesaretli olupolmayacağımı bilemiyorum ve bu da onu benim için önemli kılıyor.

Adada kriz geçirdiğinde joyslabirlikte onu kurtarmaya çalıştığımız gün bugün gibi aklımda.

becocik,

 
Toplam blog
: 6
: 579
Kayıt tarihi
: 03.08.08
 
 

1960 yılının Kasım ayında İstanbul' da Harbiye' de doğdum. Dedem okumak için İstanbul' a geldiğinde ..