Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '20

 
Kategori
Anılar
 

Devlette Kedi ve Aslan

Biz vergi dairesi müdür muavinleri vergi dairesi müdürünün görev felsefesine göre görevimizi yaparız.Hiyerarşik sisteme uygun görev yapan müdürlerle iyi çalışırız. Diğerleriyle rolantide görev yaparız.

Diğer bir anlatımla ya aslan muavin oluruz, sözümüz geçer, ya da kedi muavin oluruz, havale eder, evrak imzalar, odamızagelen işleri yaparız.

Akyazı'da aslan muavin olarak görev yaptım, muavin beydiyehitapedildi,saygı gördüm. Bir iki personeli fırçalamıştım, yüzdeyüz haklıyım tabi.Kendi kendime dedim ki;'devletişi için kalp kırma, belki son dairen olur'.

Akçakoca'da ilk göreve başladığım gün, dairenin önünde kendini tanıttı şoförüm dedi;'İsmail bey beniçok azarlıyorlar, beni azarlamayın' dedi. Hiçsesimi çıkartmadım, hitap şeklinden bu dairenin disiplinsiz olduğunu anladım.Sonradan azarlanmayı hak ettiğini anladım tabi.

Tanışmalardan sonra odamda sessiz ve derinden tüm memurları izliyorum, odaya girişleri,nasıl çalıştıklarını belirliyorum. Bir bayan müdür muavini daha var. Bölümlerden sorumluyuz. Resmi yazı veridi, mühür verildi. Müdürün nasılçalıştığınıgözlemliyorum. Normalde servisler müdürmuavine beğlı olur,meurların başında şef bulunur.

Konuşmalar, hal ve hareketler,görgü kuralları zayıf, kültür yetersiz. Personel hep İsmail bey diyor. Bu çok önemli değil aslında.

Memurlar,şefler direk müdür odasına gidiyor, benim odam boş. Herhalde saçlar ak diye önemsememiş olabilirler, yadamüdür böyle bir talimat vermiş olabilir. Müdür genç birisi,ilk müdürlüğü, tecrübesiz olduğuanlaşılıyor. Sessizce rutin görevimi yapıyorum. Gençmüdür hevesli, benim yapmam gereken işleri yapıyor. İşte böylr bir müdürle aslan postumuzun üstüne kedi postunu geçiririz, öyle görev yaparız.

İcra servisi önemli, servis benimle hiç iş görüşmüyor, hep müdürle muhatap oluyorlar. Bilgisizlikleri dökülüyor, Veraset vergisine bakan şef bana geldi, sordu köyden 5-6 kişi servis bankosunda bekliyot, ellerindenüfus kaydı var, bunlardan veraset ilamı alacak mıyız, hiç malvarlıkları yokmuş dedi.'gerek yok beyanını alın yeter' dedim. Aradan zaman geçti, o insanlar notere gitmiş, ellerindeveraset ilamıyla geliyorlar. İşlerini bitirdikte sonrabayan şefe sordum, niye veraset ilamı istedin diye.'ben istemedim kendileri getirdiler' dedi. Yalan söylüyor tabi. Noterde paralı,yazık o insanların paralarına.

Memurlar şeflerellerindedosyalarla odamın önünden geçiyorlar üstkata müdürün odasına çıkıyorlar. Ben deinternette dolaşıyorum, havale işlerine bakıyorum.

Bu gençmüdür saf galiba, odasında bana ;'tahsilat düşük' demez mi? Düşüklüğün faturasını müdürmuavinine çıkardı. Sen müdürsünsen artır tahsilatı.

Birgün erkek şef bir yazı getirdi, değiştirmesini söyledim. Israr etti,bastım parafı.Sonrada her yazısına parafattım.Müdür şefe sormuş;'İsmail beyle nasıl geçiniyorsun diye.Böyle işte, parafımdan geçen yazıyı incelemiyorum bile.

İcara sevidinden yüksekborçlu dosyaları istiyorum, bir iş yapalım diye. Bir gün icra servisindeki memur odama girdi, dosyayı görünce heyecanlandı aynen' bu dosyanın ne işi var burada?' diye sordu.Saygısız okela bir memurdu. Müdürün adamıydı.Ben de; 'yetkimiz mi yok yoksa' dedim.Çıktı gitti. 5 sene bu tip memrlarla çalıştım.Allah sabır vermiş. 20 yıllık müdür muaviniyim, böyle bir müdür görmedim. Halbuki ne kolaydı, kendisine ilk gelen memurave şefe müdür mavini muhatabınız deseydi. Adam gibi görevimizi yapardık. Disiplinsiz bir daire,kültürleri böyle.

Yoklama servis şefi yoklama tutanağı düzenlemiş. Mükellef kamyoncu. Noter satış sözleşmesi var. Noter satışı olanlara yoklama düzenlenmesine gerek yok dedim. Bana karşı çıktı.Senin yoğurdun beyaz olsun boş fişi imzaladım mühürledim. Müdür otursun yerinde ya haberi var ya da yok.

3000 lira değerinde bir traktörü takdire sevkediyorlar,istisna 250 000. Gerek yok diyorum,müdüre gidiyorlar, sevk ediyorlar. Gençmüdürün odasında konuyu açtım;'sevk yapmazsak ne sakıncası olur?' 

dedim.Cevabı kanımı dondurdu, sakıncası yok dedi. Ah Gelir İdaresi nasıl müdür gönderdin ya.

GMSİ gerçek usul beyanname bilgilerimi servise memura verdim bana;'gider belgelerini eklemeniz gerekir'dedi. Gözüm karardı, saçlarından tut dedişeytan. Belgeler 15 gün süre verilerel yazıyla istenir. Tabi genç müdür öyle talımat vermiş, kanuna aykırı tabi.

Bir gün taksitlendirme yapılmıştı, amme borçları için. Müdür odasında iki muavin oturuyoruz.Bir vatandaş geldi, taksitlendirme formu düzenlemiş, müdürün imzasıgerekiyor.İlk taksidini yatırın ondan sonra imza dedi. Asıl mükellefdeğilim dedi. Param yokdedi,yine imzalamadı.Vatandaşkapıdan çıkarken formu yırttı. Halb uliilk taksidin 1 ay süresi vardi. Gelir İdaresi okumaz bu yazıyı.

Kedi muavin göreve devam ediyor,serviste oturuyorum, erkek memur geldierkek şefle güreş etmeye başladı.Ben hiçsesimi çıkarmadım. Severler beni iyi geçindiğim için.

Beklenen fırtına koptu, şef beni şikayet etmiş, yardıncı olmuyor diye, halbuki şefin yetkisinde bir iş. Şef bilmiyor, aksi gibi ben de bilmiyorum. Bizim bilgisayarla pek işimiz olmazdı.İmza, havale.

Anladım olayı eline fırsat geçti. Odasınınkapısına durdum, oturmamı söyledi, böyle iyi dedim. Başladı söz düellosu, servise niye yardın etmiyosun, biriktirdiği bir iki şey söyledi. Ben de'sizin müdürlüğünüze göre ben görev yapıyorum, kaba konuştu, fırça yani.'senin üslubun müdür uslubuna benzemiyor, mühürünü al o zaman' dedim. Tamam dedi. Mühürü iade ettim. Odamda boş oturuyorum. Kitap okuyor,blog yazıyorum. Kestane almıştım bir gün onu çiziyorum,müdür odamdan geçerken gördü. Bir müdür muavininden mühür alınmaz, pasife edersin, örneğin vezne servisinden sorumlu yaparsın. Acemi ya. Ya da bir telefonda müdür muavininin tayinini çıkartacaksın. Emekliliği gelmişbir müdür muavini var senin karşında. Ne yapabildi ki. 2 ay hiçiş yapmadan maaş aldım. Sonra mühürü tekrar verdi. Bıktırdı beni ya. Vergi haftasında sinemaya gidilecekmiş, bana sordular, yok dedim, özlük memuru imza istemez mi, pes dedim valla.

Servis şeflerini şımartmış, bir erkek şef masama yumruk vurdu.Düzeltme fişi getirmiş terkin için ekinde tahakkuk fişi olması gerekir, yoktu. İmzalamadım, o şefe odamın kapısından içerigirme dedim. Müdürle çalışıyor zaten.

Bir gün odamda bayan müdür muavinine sordum, bu yaşta niye müdüre yağcılık yapıyosundiye. Cevabı'iyi geçinmek için' oldu.Devlette yalakalık paye getiriyor.

Genç müdürün tayini çıktı. Odasındayız bayan müdür muavini de var. Müdür diyorki 'sen İzmit!e tayin istemekten vazgeç, yoksa daire İsmail beye kalır.' Yüzüne tükürmek geldi içimden. O mavin de tayinden vazgeçti. Müdür vekili oldu.

Burası çok önemli, geldik finale. Bayan muavin ile özlük memuru bayan odama geldiler bana sordular;'müdüre yemek hediye yapacak mıyız?' diye. Cevabım;' müdür 3 yıl bu dairede görev yapmış, yemek de verilmeli, hediye de yapılmalı'

Yemeğine gittim, helalleştik, hediyesine katıldık.Bu müdür maliyede KEDİ MÜDÜR olarak tanımlanır. Bendeniz ise Aslan Muavin tabi.

İşte devlette 'ASLANIN KEDİYE BOĞDURULMASI' hikayesi.

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..