Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Spor
 

Didim'de "ok yaydan çıktı"...

Didim'de "ok yaydan çıktı"...
 

Telaşlanmayın…

Bu, Didim için güzel bir haber…

Didim’de açılan”Okçuluk Kursundan” bahsetmek istiyorum…

Okçuluk, tarihsel kültürümüz içinde çok önemli bir yere sahiptir… Atalarımız özellikle at üzerinde ileri, geri ve yanlara ok atma konusunda uzmanlaşmışlardı. Çin kaynakları bu konuda  şunları söylüyor: "Bir Türk kovalamaya geçmişse, düşmanını ok atarak haklar. Kendisi kovalanıyorsa, okları sayesinde üstün gelir. Fırlattığı ok uçarak ata veya atlıya saplanır. Ok çok güçlü bir elle gerilmişse, gövdeyi delip geçer. Türkler gerçekten çok usta okçulardır.”

Osmanlı döneminde çeşitli yerlerde 34 adet “Ok Meydanı” vardı. Bugün bile bu yerler bu adla anılmaktadır… Ayrıca okçuların kendilerine özgü tekkeleri vardı… Kısacası, kültürümüzde önemli bir yer tutan okçulukta ustalığımızı tüm dünya ülkeleri biliyordu…

Okçuluk, günümüzde çok önemli bir spor dalıdır… Ulusal ve uluslar arası düzeylerde okçuluk yarışmaları yapılmaktadır… Amasya Gümüşhacıköy’de her yıl “geleneksel okçuluk festivali yapılmaktadır…

Ata sporumuz okçuluğumuzu yeteri şekilde geliştiremediğimizi, yaygınlaştıramadığımızı söyleyebiliriz… Uluslar arası yarışmalarda da istediğimiz başarıyı elde edemiyoruz…

Didim ilçemizde okçuluğu sevdirmek, okçuluğa ilgiyi artırmak için “Okçuluk Federasyonu Antrenörü “Berkenis Aydemir” tarafından Okçuluk kursu açılmıştır…

İlk başlarda yetişkinlerin ilgi gösterdiği kursa, okulların tatil dönemleri sürecinde de gençlerin  ilgi göstermesi bekleniyor…

Parasız olarak verilen bu kurs, Didim’in yetenekli okçularını ortaya çıkarması yanında, okçuluk, çok önemli bir spor dalı olarak, kişiler üzerinde çok önemli ruhsal ve bedensel gelişmeleri sağlıyor…

Zihin ve bedeni geliştiren okçuluk, motivasyonu, konsantrasyonu artırıcı ve sabrı geliştirici önemli etkileri var… Kasların ve kemiklerin yapısını güçlendiren okçuluk, kalbi ve akciğeri de güçlendiriyor…

Didimlilerin ve Sivil toplum kuruluşlarının ve Belediyemizin bu kurslara daha çok önem vererek katkı sağlamalarını önemli buluyorum…

Beden ve ruh sağlımızı geliştirmesi yanında, ata sporu olan okçuluğun da gelişmesine önemli katkı sağlayacak olan bu kurslara, okulların tatil döneminde çocuklarımızı da göndermeliyiz…

Kim bilir gelecekte Didim’den bir şampiyon da çıkabilir…

Bu kursu düzenleyenlere, destek verenlere bir Didimli sporsever olarak teşekkür ediyor, başarılar diliyorum…  

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..