Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'de Ayrımcılığı Körüklemeyin!...

Didim'de Ayrımcılığı Körüklemeyin!...
 

Didim ülkemizin her köşesinden ve ellinin üzerinde ülkeden göç alan bir ilçemizdir…

Her ne kadar sokak diliyle Didim için “toplama” kavramını kullananlar varsa da; böyle bir ifadeyi doğru bulmuyorum…

Didim tüm renkleriyle farklı bir ilçemiz… Bu renklerden oluşmuş çiçek demetinin ortak adı da “Didimliliktir”…

Didim’e gelerek, Didim’e yerleşmeye karar verenlerin zaten “Didim beğenisi” ortak bir beğeni değil midir?

Didimli olmaya karar verenlerin elbette geldiklere yerlere özgü bir kültürleri vardır. Bu kültürlerini elbette Didim’de de yaşayacaklar… Bir dayatmanın içinde olmadan herkesin kendi kültürünü, inancını yaşaması kadar doğal ve güzel bir şey yoktur…

Yerel seçimler yaklaşıyor, partiler Belediye Başkanı adaylarını belirlemeye çalışıyorlar… CHP’den de çok sayıda değerli aday adayı, Belediye Başkanı adayı olmak için çalışıyor ve görüşlerini, projelerini kamuoyuyla paylaşıyorlar… Ben de yıllardır “Didim yazan” biri olarak; Didim adına söylenen her şeyi önemsiyorum… Süreç içinde de tüm bunları yazımda paylaşacağım…

Bugünkü yazımın konusu ayrımcılığın körüklenmemesine dair… CHP Aday adaylarından Sayın Mustafa Bekâr’ın, Didim’in kültürel değerlerine ve farklılıklarına değer veren bir anlayışla; Belediye Başkanı olduğun da uygulayacağı bir proje doğrusu beni çok heyecanlandırdı. Bu projenin Didim’de yaşayanların “Didimlilik” duygusunu geliştirmeye önemli katkı sağlayacağını düşündüğüm için paylaşıyorum…

Proje şöyle: Didim’de yaşayan her grup ve her bölge için ayrı ayrı yılda birer hafta o bölgeye özgü kültürel etkinlikler düzenlenecek… İlçemizde yaşayan diğer ulusların vatandaşları da kendi kültürel etkinliklerini planlanacak haftalar içinde yapabilecekler. Amaç kültürlerin tanınmasını, ilişkilerin, güçlenmesini ve Didimlilik sevgisi içinde bir kaynaşmanın sağlanmasıdır… Doğrusu bu projeyi tuttum ve Didimlilik sevgisine önemli katkı sağlayacağını düşünüyorum…

Seçimler yaklaşırken ayrımcılığa, kategorize edilmeye, ayrıştırmaya yönelik algılara, Didimliler olarak prim vermemeliyiz… Yerli- yabancı, Alevi- Sünni, Kürt- Türk- İngiliz- Roman gibi kategorize edilmenin doğru olmadığını, bunlar üzerinden siyaset yapmanın da Didim’e ve Didimlilik ortak paydasına zarar vereceğini düşünüyorum…

Böyle yapanlar var mı? Ne yazık ki var… Bir kesimi merkeze alarak Didim’de siyaset yapmak isteyenler hüsrana uğrayacaklardır. Didim’in tüm renklerini bir çiçek buketinde ve Didimlilik şemsiyesi altında toplamayı başaranlar ise seçimi kazanacaktır…

Parti ayrımı yapmadan tüm parti aday adaylarına sesleniyorum… Didim’de ayrımcılığı körüklemekten kaçının…

Not: Zamanlamaya uyarsa, tüm parti aday adaylarımızın önemli gördüğüm projelerini tanıtmak isterim…

     Görüşmek üzere, sevgilerimle…

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..