Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '13

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Didim'e "Deve Güreşleri" dayatması...

Didim'e "Deve Güreşleri" dayatması...
 

Fotoğraf: Bilgi, mizah ve çizgi sitesi


 

Turizmde işimiz develere kaldı…

Anlaşılan o ki Didim ilçemizde “Deve Güreşleri” gelenekselleştirilmek isteniyor…

Bu konuyu daha önceleri de üç kez yazmıştım, güreşler devam ettiği sürece de yazmaya devam edeceğim…

Deve Güreşlerinin kültürümüzün bir parçası olup olmadığını tartışmayacağım…

Bakış açımız kültürün bir parçası olup olmadığı ile değil, yaptığınız işin çağımıza uyup uymadığı, hayvanlara zarar verip vermediğidir…Çağdaş Toplumlar, kültürel yapılarından, “Şiddet ve zulüm içeren unsurları yok etmeye çalışıyorlar… “Şiddet ve zulüm içeren unsurlar kültürel miras olamaz.” Hayvanlara eziyet veren, hayvanların canını yakan horoz dövüşleri, köpek dövüşleri, boğa güreşleri, deve güreşleri kültürel miras olarak kalamaz

Nitekim, Dünyamızda bu yönde önemli çalışmalar ve güçlü karşı duruşlar vardır…15 Ekim 1978 Hayvan Hakları Evrensel Beyannamesi, çağdaş ülkelerin çoğunda hayvanları koruma yasaları, bu yönde kurulmuş Hayvan sever dernekleri hayvan dövüş ve güreşlerine karşı çalışmalarını son hızla devam ettiriyorlar… Ülkemizdeki 5199 sayılı kanunda hayvanları korumaya yöneliktir… Son dönemlerde Deve Güreşlerine karşı da ülkemizde de önemli bir karşı duruş sergilenmektedir... Meclisimize bu konularda yasa teklifleri verilmiştir… Bir zamanların İngiltere’sinde Köpek dövüşleri, Amerika’da horoz dövüşleri serbestti. Şimdi ise tam anlamıyla yasaktır… İspanya’nın Katalonya bölgesi yılda 500 milyon dolar kazandığı boğa güreşlerini yasaklamıştır… Kanarya Adaları da Boğa Güreşlerini yasaklamıştır… Meksika’da yasaklara uymaya hazırlanıyor…

Hayvanları dövüştürmek, güreştirmek insanların egolarını hayvanlar üzerinde denemekten başka bir şey değildir… Kültürümüzden mutlaka ayıklanması gerekir...

Bazıları çok sevmiş olmalı ki; Didim ilçemizde de Deve Güreşlerinin üçüncüsü 15 Aralık Pazar Günü yapılacakmış…

Tüm Dünya, hayvanları güreştirmekten, dövüştürmekten vazgeçerken, Didim ilçemizde bazıları altın bulmuşçasına deve güreşlerine sarılmaktadırlar… Didim’in adının deve güreşleriyle anılması ise turizmi olumsuz yönde etkileyecektir… Deve güreşlerine destek verenler Didim’e iyilik değil kötülük yapmaktadırlar… Meclisinin gündemine geldiği zaman deve güreşlerinin yasaklanacağını düşünüyorum…

Didim’de deve güreşleri devam ettiği süreçte hep bu konuları yazmaya, karşı bir duruş sergilemeye devam edeceğim… Bu konuda, Hayvan Severlerinin yanındayım…

İşte hendek işte deve…

Gerisi size kalmış…

 

Erdoğan Şahin

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..