Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '14

 
Kategori
Siyaset
 

Didim için seçim loto

Didim için seçim loto
 

 

Didim’de seçim heyecanı bir başka…

Sanatçıların biri geliyor, biri gidiyor…

Siyasi partilerin liderleri, üst yöneticileri ve milletvekilleri Didim’i yolgeçen hanı yaptılar…

Didim’in bu kadar önemli hale gelmesi, Didimlileri hem sevindiriyor hem de düşündürüyor…

Dört parti, seçimi kazanmaya aday gibi gözüküyor… Dört parti de çalışmalarına son gaz devam ediyorlar…

Bu partiler, CHP, AKP, MHP, DSP... partileridir…

Hepinizin bildiği gibi, mevcut Belediye Başkanı Mümin Kamacı’nın adaylığı son anda partisi CHP tarafından iptal edilmişti… Kamacı da bunun üzerine DSP’ye geçerek aday olmuştu… Bu durum haliyle CHP’yi sıkıntıya sokmuştu… Bu parçalanma MHP ve AKP’ye umut olmuştu… Normalde CHP oylarının Didim ilçemizde % 65’ leri bulması beklenirken bu parçalanmadan CHP’nin ne kadar etkileneceği merak ediliyor…

Tüm Didimliler seçimlere çok az bir süre kala seçim loto oynuyorlar…

Seçime ilgi oldukça fazla… Didim’in bir tatil kenti olması nedeniyle seçime katılımın düşük olacağını düşünüyorum…

61bin nüfuslu ilçemizin yaklaşık 46 bin seçmeni var… Nüfus oranına göre seçmen sayısının çok olmasının nedeni ilçemizin yaşlı nüfus oranının yüksek olmasıdır…(Türkiye ortalamasına göre onbeş nüfusun onu seçmendir… Didim’de ise onbeşte onbirbuçuktur.)

Ben de gözlemlerime dayanarak,  bir seçim loto oynadım… Yalnız bu loto da parti ismi belirtmedim… Sizler tahmin edebilirsiniz…

İşte tahminlerim:

Kullanılacak oy sayısının 36bin – 38 bin arasında olacak

Seçimi kazanacak parti % 30 – 33 oranında oy alacak… 11bin – 13 bin arası oy…

2. Parti  %21 – 24 oranında oy alacak… 8500 – 9500 arası oy…

3. Parti   %19 – 21 oranında oy alacak… 7000- 8000 arası oy…

4. Parti   % 17- 20 oranında oy alacak…6500 – 7500 arası oy…

Diğer partiler  %7- 9 oranında oy alacak…2500- 3000 arası oy…

Meraktan bir tahmin yapmaya çalıştım… Parti adı vermemin pek etik olmayacağını düşündüm… Ne yazık ki; seçim anketlerinin bazıları manipüle etmeye yöneliktir… Bazı partileri güçsüz göstererek oyların yön değiştirmesini amaçlamaktadır ki bunu etik bulmuyorum…

Seçimlerin ilçemize hayırlı olmasını diliyorum…

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..