Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'in, Eğitime yönelik ihtiyaçları artarken... "Didim Yönder Koleji"

Didim'in, Eğitime yönelik ihtiyaçları artarken... "Didim Yönder Koleji"
 

 

Önemli bir turizm kenti olma yolunda çok önemli gelişmeler kaydeden ilçemizde, yerleşik nüfus oranı da hızla artmaktadır… Dünün küçük kasabasının nüfusu, TÜİK verilerine göre 2025 yılında 400bini bulacaktır… Bu artışla birlikte Didim’in ihtiyaçları da artacaktır… Bu ihtiyaçların başında da eğitim ihtiyacı gelmektedir… Şunu özellikle belirtmek isterim son yıllarda ilçemiz eğitiminde sayısal veriler arttığı gibi kalite yönünde de önemli aşamalar kaydedilmiştir…

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi ilçemizin istihdamını, turizmi destekleyecek en önemli en temiz sektör Didim’e üniversite veya üniversitelerin kurulmasıdır… Bunun için her türlü ortamın Didim’de hazır olduğunu düşünüyorum… Bu istek Didimlilerden ve siyasetçilerden de önemli destek almaktadır…

Tüm özel okullar için söyleyemeyeceğim ama bazı özel okulların ülkemiz eğitimine önemli katkılarının olduğunu düşünüyorum…

Girişimciler, işadamları kolay kolay özel okul açmazlar… Çünkü fazla bir getirisi yoktur, çok zahmetli bir iştir, sıkıntıları da çoktur…

Didimli işadamlarımızdan Ekrem Gençaslan, İlçemize çağdaş anlamda bir özel okul kazandırmak için yola çıktığında Didim eğitimi adına sevindik… Bu okulun, Ülkemizde bir marka olma yolunda hızla ilerleyen Pof. Dr. Üstün Dökmen’in sistemleştirmeye çalıştığı “Yönder Okulu” oluşu da daha sevindirici bir durumdu…

Didim Yönder okulunun çalışmalarına ve tanıtımına katkı sağlamak için Prof. Dr. Üstün Dökmen sık sık aramızda olacağa benziyor… Dökmen’in, tanıtımın yanında sohbet tadındaki konferansından da Didimli anneler babalar çok yararlanmaya başladılar…

Didim’in renkli ve farklı kültürel yapısı özel okulları bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkarıyor… Özellikle yabancı dili çağdaş normlarda öğretebilecek bir okul, Didim’in turizm yapısı ve Dünyaya açılan bir kapısı olarak çok önemlidir… Bu okullar, birinci yabancı dil olarak İngilizcenin yanında, ikinci yabancı dil olarak da “İspanyolcayı en iyi şekilde öğretmeyi hedefliyor… Uluslar arası bir kalite anlayışına yönelik olarak, sorgulayan, bağımsız düşünen, bilgili, ilkeli öğrenci yetiştirmeyi amaçlayan okul, PYP ve MYP’ye uygun bir eğitim öğretim uygulamaktadır… Rehberlik, psikolojik danışmanlık veren ve çok sayıda farklı Eğitsel etkinlikler düzenleyen okulda serbest kıyafet uygulaması yapılıyor… Okul eğitim ve öğretim yılını 4 çeyrek döneme bölüyor… Sağlık, beslenme, temizliğe çok önem veren okul, okulun fiziksel özelliklerini de çağdaş normlara göre planlıyor…

İlçemizde çağdaş eğitim adına yola çıkan her türlü girişimi ve girişimciyi destekliyorum…”Didim Yönder Okulu’nun” İlçemize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum…

 

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..