Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '11

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim üzerine ütopik düşler-3- (Didim Üniversitesi)

Didim üzerine ütopik düşler-3- (Didim Üniversitesi)
 

Didim'in tarihi çok eski çağlara dayanıyor...

Tarihle, mitolojiyle kucak kucağa yaşıyor...

Toprağında bilimin bilimselliğin derin izleri var...

Heredot, Thales bu topraklar üzerinde yaşadılar...

Kehanet merkezi olarak kâhinlerin merkezi olmakla ünlendi...

Uzak diyarlardan gelenlerin fallarına bakılıyor, kralların kraliçelerin geleceği bu topraklarda şekilleniyordu...

Didim günümüzde ise bir turizm ve kültür merkezi olma yolunda hızla ilerliyor...

Genç bir ilçe olmanın çok hızlı ve plansız büyümenin sıkıntılarını çekiyor...

Didim'i Didim yapan en önemli bir özelliği de havasıdır... Oksijeninin bolluğu, neminin azlığı, bunaltmayan ferahlatan havası insanları Didim'e çekiyor... Didim'e kimse fabrika kurulmasını istemiyor ama Didim'in gelirinin, istihdamının artırılması için alternatif alanlara ihtiyacı vardır...

Didim'e bir üniversite kurulmasını istiyoruz....

Bunun için iklimsel koşullar, üniversite kuruluşuna uygun hazine arazileri Didim'de mevcuttur...

Öğrenci yaşamını kolaylaştırıcı çok önemli özellikleri barındıran bir yerleşim yeri olarak; Didim ön plana çıkmaktadır...

Didim'e yapılacak üniversitenin devlet üniversitesi olmasını arzuluyoruz. Özel üniversiteler için de Didim'in çok cazip olacağını düşünüyorum...

Didim'i, Didyma olarak tüm Dünya tanıyor... Bu özelliğiyle kurulacak üniversitenin Uluslararası düzeye gelmesi de ilerde kaçınılmaz olacaktır... Didim'de onbin İngiliz'in evinin olduğunu, ilköğretimde yüze yakın İngiliz öğrencinin okuduğunu ve Didim'e yakın ilçelerde de yabancı nüfusun varlığını düşündüğümüzde,  Didim'e üniversite kurulmasının her yönüyle cazip olacağını düşünüyorum... Üniversiteler bulundukları çevreye her yönüyle hayat verirler... İstihdam konusunda, ticaretin canlılığı konusunda, kültürel etkinliklerde önemli bir etki sağlarlar... Ayrıcı turizmin gelişmesinde de itici bir güç olurlar...

Didim'e üniversite anlayışına, isteğine öncelikle yerel siyasetçiler inanmalıdır...

Bu inançlarını yaşama geçirmek için parti farkı gözetmeden bir çalışmanın içine girmelidirler...

Didim için büyük düşünmenin tam zamanıdır....

Bu yazımın başlığını her ne kadar ütopik düş ise de; düşleri gerçeğe çevirmek hepimizin elindedir... Bu girişime öncü olanlar ve olacaklar Didim adına çok önemli bir iş yapmış olacaklardır... Didimliler de onları hiç unutmayacaktır... Haydi, hemen başlayalım...

Düşlerimiz gerçek olsun...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..