Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Dikey Geçiş Sınavı hakkında bilinmesi gerekenler

Meslek yüksekokullarından mezun öğrencilerimizin çoğunun hedefi dikey geçiş sınavını kazanmak ve eğitimlerini lisans düzeyinde tamamlamaktır. Bu sınav sonunda, öğrencilerimiz, üniversite sınavlarında tercih listesine yazmaya çekindikleri üniversite ve bölümlerin rahatlıkla kazanılabilir olduğunu ispatlamışlardır. Çok iyi tanınmayan bir sınav olan DGS ile ilgili birkaç şey söyleme gereği duydum ve bu yazıyı yazmaya başladım. Ben bir MYO mezunuyum ve DGS ile önemli üniversitelerden birinde işletme fakültesini kazandım. Ardından yüksek lisansımı yaparak bir devlet üniversitesinde öğretim görevlisi kadrosuna atandım.

Sevgili MYO öğrencileri, sizler hayatınızın çeşitli dönemlerinde çeşitli haksızlıklara uğramış veya bazı şanssızlıklar yaşamış olabilirsiniz. Bunlar sizi bıktırır ve teslim olmaya zorlarsa, işte o zaman kaybetmiş olursunuz. Öncelikle kaybedenlerden olmamak için bir şeyler yapmak gerektiğini kabul edin. Sizler, gelecekseniz eğer biz eğitimciler geleceğimizi şekillendirmek için buradayız. Okulunuzdaki hocalarınızdan yardım istemekten çekinmeyin. Sizi sadece MYO öğrencisi olarak değil potansiyel fakülte öğrencisi olarak gören hocalarınız olduğundan eminim. Çeşitli bahaneler üretmekten vazgeçin. Ticaret lisesi, meslek lisesi vb. liselerden mezun olduğunuz için matematik veya Türkçe eğitiminiz yeterli olmayabilir, önce bunu kabul edin. Sizin Türk Dili derslerinize devam eden hocalarınızdan yardım alın, DGS’de Türkçe soruları gayet kolay ve herkesin düzeyine hitap eden sorulardır. Temel matematik alıyorsanız, DGS’deki matematik konuları için yardım isteyebileceğiniz bir hocanız daha var demektir. Eğer bu dersi almıyorsanız, “matematik sorunu” için düzenli bir çalışma programı yeterli olabilir. Konu anlatımlı bir kitap alın. Ortaokuldaki okuyan kardeşinizden yardım alabilirsiniz. Çünkü DGS’de adını bile söylemekte zorlandığımız garip matematik konuları değil, sayılar, kümeler gibi birinci seviye matematik konuları vardır. Geriye sadece rehberlik hizmeti kalıyor. Bu konuda da DGS için öğrenci yetiştiren dershanelerden destek alabilirsiniz. Eğer böyle bir imkânınız yoksa YÖK’ün internet sitesine girin ve Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmeliği açıp okuyun. Merak ettiğiniz her şey orada olacak. Eğer bu hukuki terimlerden pek bir şey anlamazsanız benim yazılarımı takip edin. Gerekli konularda sizi bilgilendirmekten memnun olurum. Bu sınav kazanılır.

 

 
Toplam blog
: 7
: 559
Kayıt tarihi
: 18.05.10
 
 

Yüksek lisans mezunu, öğretim görevlisi, eğitim ve sosyal hayat alanlarında ilgili... ..