Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Okullar
Okunma Sayısı
399
 

Dile MEB'ten ne dilersen...

Dile MEB'ten ne dilersen...
 

Bu sabah okula girer girmez müdür yardımcısı arkadaşım bir form uzattı bana; doldurup teslim etmemi istedi. Bu, tüm zümre başkanlarına verdiği ve içeriği ihtiyaç listesi olan bir formdu. Öğretmenler odasına geçip kendimce doldurmaya başladım tabiî ki branşdaşlarıma da soracaktım tenefüste.Neyse ben yazdım : cd player, DVD… şeklinde, arkadaşlarıma da sorup sayıyı arttırdık falan. İstedik istemesine de verecekler mi sanki ? Geçen yılda istemiştik L Evimden götürdüğüm kaset çalarla idare ettiğim yılları da hatırlıyorum. Sonuç olumsuz olacak biliyorum. Ama artık olmasın diliyorum. İngilizce’nin öneminin her geçen gün biraz daha arttığı şu günlerde biz hala kaset dinletemeden ders yapıyoruz. Ya da yaptığımızı zannediyoruz.

Liselerde eğitimin 4 yıla çıkmasıyla umulan o; ‘4 yıl İngilizce! ‘vaov’ları da yaşayamadık çünkü 2 yılla sınırlı kaldı. Yani öğrenciler yine son yıllarında İngilizceden uzaklaşacaklar ve üniversitede karşılarına bir bela şeklinde çıkacak dil dersi. Ha bu arada haftada 4 saat olan ders 3 saate indirildi; söylemeden edemedim. Bu karar nedendir acaba? Dersi mi zamanla yok etmek yoksa öğretmenleri mi? Süper liselerde son mezunlarını verecek bu sene; dil sınıfı da olmasa keyifli ders yapılan (ilgilenen öğrenciye ilgiyle anlatmaktır kastım) sınıf olmayacak. Tabi bu durumda birçok okulda norm fazlası dil öğretmenleri oldu. Doğuda İngilizce dersine matematik öğretmeninin girdiğini düşünürsek ya atamalar doğru yere yapılmıyor ya da ben Madonnayım.Halbuki mezun olanda çok fazla; her yıl Anadolu Üniversitesi A.Ö.F’den satjyer arkadaşlarım geliyor, 5 veya 6 oluyor sayıları ve ikişerli gruplar oluşturuyoruz, derslere katılıyorlar. Çoğunun stajıyle birlikte okulu da bitiyor. KPSS’yi de geçerlerse ki sanırım takılınan tek yer orası; binlerce genç, dinamik, güncel metod bilgisiyle yeni nesiller yetiştirmeye hazır öğretmenler…

Herneyse bunları herkes biliyor zaten; ben, sanırım 36 kişilik sınıflarda araç gereçsiz ders yaparken fazla dolmuşum ama dilerim birilerinin kulağına gider bu durum…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

çok önemli bir konudaki eksikliklerle kıyaslanamaz ama diğer resmi kurumlarda da durum pek farklı değil.Her yıl ihtiyaç listesi alırlar ama sonucunda hiç bir şey görmedim.Galiba istatistik bilgisi olarak kullanıyorlar ihtiyaç formlarını...Kolaylıklar diliyorum hayatınızda.

izmirlim 
 05.11.2007 16:59
Cevap :
Teşekkür ederim,anlaşılan her yerde durum aynı.Belki çaresi Amerika'dadır;herşeyde olduğu gibi...  05.11.2007 21:59
 

Son iki senede yabancı dil olur mu hiç..? Unutsunlar diye bütün bunlar. Cahil gençlik yetiştirip kolay kandırılabilsinler diye yok son iki sene. Müfredatlar orta öğretimle neredeyse aynı. İlerleme olmasın geri kalınsın. Amaç bu. Ben de aynı dertleri yaşadığım için çok iyi anlıyorum seni. Sana da bana da kolay gelsin. Sevgilerle...

Gülün içinden 
 30.10.2007 19:48
Cevap :
Son şanslı mezunlar bizleriz herhalde :) Bir bitiren pişman bir başlayamayan.Hakkımızda hayırlısı... Kiss & Hiss...  04.11.2007 20:49
 

Bu sorunlar hiç bitmez, senin emeklilik gelmiş geçer,bir bakmışsın...İlk yıllarımda yabancı dil sınıfı vardı özel donanımlıydı,hiç çalıştıramadan o aletleri oda, normal sınıfa çevrildi,araçlar depoya kaldırıldı...Son iki yıldır mezun olan ingilizce öğretmeni öğrencilerim atanamıyor,üstelik başarılıydılar,yeterlilik alamıyorlar...sevgilerimle...

Fatma Köse  
 30.10.2007 18:59
Cevap :
Süper liselerin Almanca derslerini de bilirsiniz hocam; ne kadar şanslı öğrencilerdi değil mi? Ne öğrenciler ne de öğrenmesinciler bilemedi kıymetinizi; dilin de,sizin de...Teşekkür ederim yorumunuza.Saygılarımla...  04.11.2007 20:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 34
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 728
Kayıt tarihi
: 03.01.07
 
 

İstanbul 1973 doğumluyum. Hayatı birçok ilde, birçok insanla paylaştım. Hayatı bir de benim gözümden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster