Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Okullar
 

Dile MEB'ten ne dilersen...

Dile MEB'ten ne dilersen...
 

Bu sabah okula girer girmez müdür yardımcısı arkadaşım bir form uzattı bana; doldurup teslim etmemi istedi. Bu, tüm zümre başkanlarına verdiği ve içeriği ihtiyaç listesi olan bir formdu. Öğretmenler odasına geçip kendimce doldurmaya başladım tabiî ki branşdaşlarıma da soracaktım tenefüste.Neyse ben yazdım : cd player, DVD… şeklinde, arkadaşlarıma da sorup sayıyı arttırdık falan. İstedik istemesine de verecekler mi sanki ? Geçen yılda istemiştik L Evimden götürdüğüm kaset çalarla idare ettiğim yılları da hatırlıyorum. Sonuç olumsuz olacak biliyorum. Ama artık olmasın diliyorum. İngilizce’nin öneminin her geçen gün biraz daha arttığı şu günlerde biz hala kaset dinletemeden ders yapıyoruz. Ya da yaptığımızı zannediyoruz.

Liselerde eğitimin 4 yıla çıkmasıyla umulan o; ‘4 yıl İngilizce! ‘vaov’ları da yaşayamadık çünkü 2 yılla sınırlı kaldı. Yani öğrenciler yine son yıllarında İngilizceden uzaklaşacaklar ve üniversitede karşılarına bir bela şeklinde çıkacak dil dersi. Ha bu arada haftada 4 saat olan ders 3 saate indirildi; söylemeden edemedim. Bu karar nedendir acaba? Dersi mi zamanla yok etmek yoksa öğretmenleri mi? Süper liselerde son mezunlarını verecek bu sene; dil sınıfı da olmasa keyifli ders yapılan (ilgilenen öğrenciye ilgiyle anlatmaktır kastım) sınıf olmayacak. Tabi bu durumda birçok okulda norm fazlası dil öğretmenleri oldu. Doğuda İngilizce dersine matematik öğretmeninin girdiğini düşünürsek ya atamalar doğru yere yapılmıyor ya da ben Madonnayım.Halbuki mezun olanda çok fazla; her yıl Anadolu Üniversitesi A.Ö.F’den satjyer arkadaşlarım geliyor, 5 veya 6 oluyor sayıları ve ikişerli gruplar oluşturuyoruz, derslere katılıyorlar. Çoğunun stajıyle birlikte okulu da bitiyor. KPSS’yi de geçerlerse ki sanırım takılınan tek yer orası; binlerce genç, dinamik, güncel metod bilgisiyle yeni nesiller yetiştirmeye hazır öğretmenler…

Herneyse bunları herkes biliyor zaten; ben, sanırım 36 kişilik sınıflarda araç gereçsiz ders yaparken fazla dolmuşum ama dilerim birilerinin kulağına gider bu durum…

 
Toplam blog
: 10
: 734
Kayıt tarihi
: 03.01.07
 
 

İstanbul 1973 doğumluyum. Hayatı birçok ilde, birçok insanla paylaştım. Hayatı bir de benim gözümden..