Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
 

Dinleme- anlama ve anlatma ile ilgili oyunlar (-2-)

Dinleme- anlama ve  anlatma ile ilgili oyunlar (-2-)
 

Sözcük torbası oyunu:

Bu oyun, sınıfta ve aile arasında oynanabilir. Dördüncü ve daha üst sınıflar bu oyunu oynayabilir. Oyun bir kişi tarafından yönetilir. Önceden hazırlanmış sözcükler, bir torbaya doldurulur.

Torbaya doldurulan sözcükler, öğrencilere- oyunculara- sırasıyla çektirilir. Sözcüğünü çeken öğrenciler, sözcük hakkında iki dakika konuşur. Üç anlamlı cümle kurar.Bu kurduğu cümleyi defterine yazar. Diğer öğrenciler de aynı yolu takip ederler.Daha sonra her öğrenci yanındaki öğrenciyle defterlerini değiştirerek, düzeltme ve değerlendirme yapılır . En iyi üç cümle öğrenciler tarafından seçilir.

Düzgün metin oluşturma oyunu : Bu oyun, üç dört ve daha büyük sınıflar tarafından sınıflarının sevilerine göre oynanır. Oyun, öğretmen veya bir öğrenci tarafından yönetilir. Bu oyun için küçük bir metnin cümleleri ayrı ayrı fiş halinde yazılarak karıştırılır. Yarışmacılara bu cümlelerden düzgün, anlamlı, giriş, gelişme ve sonuç düzenine göre metin oluşturulması istenir. Düzgün metin yapan oyunu kazanır. Bu oyun gruplar , kümeler arasında da oynanabilir. Düzgün hale getirilen metine uygun bir bir başlık bulunur.

Örnek :

*Arabaya binip, emniyet kemerlerini taktılar. *Neşe ile oynadılar, yediler içtiler. * Eve dönerlerken, herkes mutluydu, birlikte güzel bir gün geçirmişlerdi. *Orman kampında güzel bir piknik alanı buldular. * Aceleyle eşyalarını toplayıp arabaya bindiler.*Hava çok güzeldi. Ayşeler piknik yapmaya karar verdiler. *Yiyecek ve içecekleri hazırladılar. Murat, paketleri arabaya taşıdı.* Akşama doğru hava bulutlandı, hafif yağmur yağmaya başladı.

Resimlere metin uydurma :

Bu oyun, sınıf sevilerinin durumuna göre farklı şekillerde oynanabilir. Bir bütünlük gösteren resimler sırasıyla öğrencilere gösterilir. Bu resimlerin ne anlam ifade ettiğini, çocukların sözlü olarak veya sınıf seviyelerine göre kısa cümlelerle kısa bir metin olararak yazılması istenebilir. Meydana getirilen metinler sınıfa okunur, metin üzerinde konuşulur. Bir değerlendirme yapılır.

Örneğin : Top oynayan bir çocuk. Kırılmış bir cam. Ağlayan çocuk. Sinirlenmiş bir kadın..

Sessiz film oyunu : Bu oyun beşinci sınıf ve daha büyük sınıflar tarafından oynanabilir. Yorum yapma değerlendirme, beden dilini anlayabilme becerilerini geliştirir. Bu oyun aile tarafından gruplar tarafından da oynanabilir. Sessiz vücut diliyle anlatılacak konular tesbit edilir. Bu, kitap adı, film adı, atasözleri vb olabilir. Bu oyun zamana karşı veya tahmin hakkı sınırlanarak da oynanabilir. Yarışmacılar, iki gruba ayrılır. Grublar sırasıyla yarışır.

Örnek : Oyun için,oyuncular iki gruba ayrılır. Oyuna hangi grubun başlayacağı kararlaştırılır. Oyuna başlayacak grup, oyuncusunu seçer. Seçilen oyuncuya, diğer grup soracağı soruyu,- konuyu- kulağına söyler veya yazılı olarak gösterir. Oyuncu, sessiz olarak işaret ve hareketlerle konuyu- soruyu- arkadaşlarına(kendi grubuna ) anlatmaya çalışır. Öncelikle konunun kaç sözcükten ibaret olduğunu parmaklarıyla gösterir. Sözcükleri sırasıyla anlattığı gibi parmakla gösterdiği sıraya göre de anlatabilir. Oyuncu sessiz anlatımı başarıyla yapar, arkadaşları da tahmin haklarını doğru kullanıp, soruyu bilirlerse puan kazanırlar, yarışmaya aynı grubun diğer bir oyuncusuyla devam edilir. Eğer, soruyu bilemezlerse, yarışma hakkı diğer gruba geçer, yarışma böylece devam eder.

Diyelim ki; konu atasözlerimiz. Karşı grup, rakip oyuncunun kulağına "Sakla samanı, gelir zamanı" atasözünü söylediler. Oyuncu arkadaşlarına döner ve bu atasözünü sessiz olarak arkadaşlarına anlatmaya çalışır. Öncelikle, parmağıyla atasözünün dört sözcükten meydana geldiğini gösterir. Daha sonra kaçıncı sözcüğü anlatacağını yine parmağıyla belirtir. Oyuncu anlattıkça, arkadaşları tahminde bulunur, tahmin edilen sözcük bilinirse, oyuncu cebini gösterir. Diğer sözcüklere geçer , yarışma böylece devam eder, sürenin bitiminde doğru cevap veren kazanır. Yarışma böylece devam eder.

(Devam edecek)

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..