Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
2939
 

Dış görünüşün önemi

Dış görünüşün önemi
 

Vitrinin önemi


Mağaza girişinde kapıların yanı sıra girişi oluşturan bir diğer unsur vitrinlerdir. Vitrin, müşterinin içeride satılan ürünlerin neler olduğu konusunda bilgi sahibi olduğu bir ön görüntüdür. Bir sinema ya da reklam afişi gibi.
Perakendecinin vitrin oluşturma konusunda önünde üç seçenek vardır. Bir vitrinsiz mağaza, iki mağazanın içini gösteren arkası açık vitrinler ve üç mağazanın içini göstermeyen arkası kapalı vitrinlerdir.
Bir mağazanın vitrininin olup olmaması o mağazanın ürün yelpazesi ile doğrudan ilgilidir. Ekmek, şeker ve pirinç gibi kolayda mallar satan bir mağaza için vitrin oluşturulmasına gerek yoktur. Bu sebeple süper ve hiper marketlerde vitrin yoktur. Vitrin bir promosyon aracı olarak beğenmeli mallar için büyük önem arz eder. Eğer vitrindeki mallar gelişigüzel düzenlenecekse, vitrinsiz bir mağazanın dış görünüşü daha iyi tasarlanabilir. Vitrinin olmaması aynı zamanda elektrik tasarrufuda sağlar.
Arkası açık vitrin kullanılan mağzalarda, mağazanın kendiside bir vitrinin parçası gibidir. Bu tür vitrinler doğal ışığı direk olarak içeriye yansıttıklarından müşterilerde bir ferahlık duygusu oluştururlar. Bu tür vitrinlerin diğer bir avantajıda, dışarıyı gözetleme imkanı sağladığından güvenlik oluşturmasıdır. Arkası açık vitrinler genellikle küçük ölçekli mağazalarda kullanılmaktadır.
Mağazanın iç kısmını göstermeyen arkası kapalı vitrinler her yanı camla kapatıldığından bir oda izlenimi verirler. Vitrinlerin arkasındaki duvar aynı zamanda mağazanın bir duvarı gibi kullanılır. Arkası kapalı vitrinler için daha geniş alan gerektiğinden büyük mağazalarda tercih edilirler. Departmanlı mağazaların giriş katına yerleştirilen arkası kapalı vitrinlerde mağazada satılan tüm malların birer örneğinin teşhir edilmesi mümkün değildir. Bu nedenle bu tür vitrinler müşteride mağazada kısıtlı çeşit olduğu düşüncesi uyandırabilir. Ancak tüm malların vitrinde teşhir edilmeside kalabalık bir görüntü sağlayacak ve hiçbir şey görülemeyecektir.
Saymış olduğumuz bu sebeplerle mağazada vitrinin ne derece önemli olduğu ve vitrin seçimi yapılırken dikkatli davranılması gerektiği muhakkaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 4423
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1982 İstanbul doğumluyum. Yeditepe Üniversitesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi önlisans programı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster