Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '07

 
Kategori
Aile
 

Dişi bir kaplan, Asuman ( 6)

Dişi bir kaplan, Asuman ( 6)
 

-Altıncı bölüm-

İçimde tanımlayamayacağım bir sevinç coşkusu oluştu. Kendi kendime de şaşırdım.

-Gelsin handan hanım

Suç işlemiş çocuk mahcubiyetiyle girdi içeri. Başı öne eğik, gözleri bana odaklanmış

- Abi beni bağışla. Bir an gururum çok kırıldı söylediklerinden. Ama sonra düşündüm. Hayatımı anlattığım tek yabancı sensin.. ‘Yabancı’ sözcüğünden utandı bir an. "Yani hani daha bugün tanıştık ama ben sana her şeyimi anlattım. İnanılası değil gibi dimi yaşadıklarım? Bi de bu akşam çocuklarımı sıcak evde oturtucam diye kendi kendime söz verdim. Bir çaresini bulmam gerek..

Kapının önünde ayakta bir solukta söylemişti tüm bunları.

- Gel gel, otur şöyle bayan kapris otur.. Bunları söylerken karşımda sanki en az 20 yıldır tanıdığım biri varmış kadar rahattım.

- Yardımcı olacak mısın bana?

- Evet. Ama bir şartla… Bana öykünün devamını anlatacaksın. Anlaştık mı?

- Ne öyküsü abi. Bunlar benim yaşadıklarım

- Tamam. Yaşadıkların.. Peki kömür ve erzakla iş bitiyor mu?

- Çocuklarımı ısıtmalıyım abi. Gerisi önemli değil şimdi..

Ne yapmazsınız ki böyle diyen biri için. Başkanı aradım, kısaca durumu anlattım. 25 torba kömür ve 15 günlük erzak göndereceğini söyledi sağolsun. Asuman nefesini tutmuş benim konuşmalarımdan bir şeyler çıkarmaya çalışıyor. Telefonu kapattığımda yutkunarak

- Abi ne dedi?

- Sen şimdi Belediyeye çıkıyorsun. Özel Kalem Müdürü Temel bey’e gidiyorsun o halledecek kömür ve erzak işini.

- Abi saağol. Bu iyiliğinin altında kalmam meraklanma.

Rahatsız etmişti bu söylemi. İnsanlarımız iyi bir şeyleri hep karşılık almak için mi yapıyorlardı.

- Yok Asuman yok bişey istemem. Sağol. Hadi sen şimdi git. Temel beyin yanına gidince beni arasın onunla da konuşacaklarım var..

Asuman kışı çıkaracak kömürü alamamış olsa da yarılayacak kadar kömüre sahip olmuştu ve erzağa.. Gidişinden sonra yaklaşık bir hafta aramadı. Bir cumartesi günü öğle saatlerinde Handan hanım telefonun diğer ucundan

- Ömer bey misafirleriniz var

- Kim?

- Asuman hanım ve kızı

"Yine bir sıkıntısı var, bakalım nasıl kurtulacağız? " diye geçirdim aklımdan

- İyi gelsinler

- Yok sizi görmeye gelmemişler, temizlik yapmaya gelmişler. Ofisi temizlemek istiyor. Camları falan silecekmiş

Bir kez daha şoka girmiştim. Ben ne düşünüyordum ve bu kız neler yapıyordu! Odamdan çıkıp Handan hanımın yanına geçtiğimde Kızına “Öp Ömer amca’nın elini” dedi. Kızı dünya tatlısı bişey . Gelip elimi öptü. Asuman;

- Abi izin verirsen bugün ofisi bi temizleyelim. Camları, kapıları, tuvaletleri şöyle bi elden geçirelim. Yalnız deterjan alamadım.

Ne diyeceğimi şaşırmıştım. Sanki sözleşmişiz gibi

- Peki Handan hanım onları tedarik eder, size kolay gelsin

- Sağol abi

İçeri geçtiğimde kendi kendime de şaşmıştım. "Neden itiraz etmedim. Niçin kabul ettim" diye kızdım. Sonra düşününce onun kendini borçlu hissetmemesi için böyle davrandığımı düşünerek kendimi rahatlattım.

Akşam üzerine doğru benim odaya gelmişti sıra, izin istediler

- Asuman öykün bitmişmiydi?

- Abi hikaye değil anlattıklarım valla gerçek

- Tamam kızım gerçek inanıyorum da bitti mi?

- Biter mi abi.. Neler yaşadım bi bilsen.. şu işimi bitireyim anlatırım bi ara

- Şöyle bir iki başlık versen

- Unları yazmıyacan dimi abi? Ölümü gör yazarsan..

Bir an, sanki 40 yıllık arkadaş, akraba modunda öyle rahat söylemişti ki gülmeden edemedim.

- Tamam sen izin vermezsen yazmam. Hadi çile ne zaman bitti?

Yüzüme öyle bir bakmıştı ki söylediğim söyleyeceğime pişman oldum. Bakışlarında "Ne bitmesi ulan , çile bitseydi sana gelip ağlar mıydık, buraya gelip kızımla temizlik yapar mıydık? " diyordu adeta. Yaptığım gafın farkına vardığım an.

- Hadi size kolay gelsin ben bi dışarıya çıkayım

Diyerek ofisten ayrıldım. Geldiğimde işleri bitirmişler beni bekliyorlardı.

Ofis pırıl pırıl olmuştu. İçeride temizlik kokusu hakim.

- Ellerinize sağlık ois pırıl pırl oldu

- Sağol abi. Ben seni şey için bekledim. Hani anlatmamı devam ettireyim mi?

- - Yok Asuman koca gün canın cıktı. Sonra bir ara uğrar anlatırsın. Sen şimdi git evine dinlenme bak

- Peki abi hayırlı akşamlar

Handan hanımı aradım odadan çıkar çıkmaz, temizlik için ücret vermesi için. Kısa bir süre sonra Handan hanım kapıdan uzattı kafasını

- Ömer bey almadı ve gitti..

Bir kez daha şaşırtmıştı Asuman. Doğurduklarına bir dişi Kaplan özeninde kanat geriyor, kolluyordu ve onun kadar vakurdu. Tam bir dişi Kaplandı Asuman. Ve mutlaka yaşamının anlatmadığı bölümlerini öğrenmeliydim.

 
Toplam blog
: 126
: 1276
Kayıt tarihi
: 10.09.06
 
 

48 yıldır yaşıyorum.Gazeteciyim, müzisyenim, babayım... Önce insan ve iyi bir yurttaş olabilme çab..