Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '08

 
Kategori
Güncel
 

Diyanet böyle bir kitabı nasıl onaylar?

OLMALI MI, OLMAMALIM MI, YOKSA HİÇ KONUŞMAMALI MI?

Her işi erbabına bırakmak lazım diye düşünürdüm hep. Baktım ki erbabımız beni hayretler içinde bırakıyor. Ya benim aklım iyice ermez oldu, ya da bunlarda uydu diyorum. Hani bir bize her bi yerden naklen göstereni var da bir de ne olduğunu bilmeden uyduranlara uymak var ya. Bu noktada yazmama neden olan bir hayretlik olay…Aslında ibretlik diyeceğim de , ben biraz fantastik ve trajikomik olmak istedim.Ütopik olmak alışkanlığıyla…

Bir sabah İzmir’in kavaklarında, Denizli horozlarının öttüğünü gördüm. Minare sanmışlar besbelli. Bir zamanlar seçim öncesi The Baş imam İzmir ‘i de Denizliyi de, Amasya yı da yani kısaca her bi yeri istiyorum demişti ya müritlerine…Müritler de öyle canla başla çalışmışlardı ki..En hedef noktalardan..Yani ibadethanelerden..

Bildiğimiz gibi Cami, kök olarak cem toplamak , ve cemaatin toplantı yeri anlamındadır.Ancak bir farkı , burada cem olan cemaatlerin amacı ibadettir. Zamanla toplanılan yerlerden biri de meclis olmuş.”Celese” oturdu anlamında Arapça kökenli bir kelime, buradan meclis türevi alınınca, oturumlar da celselere dönüşünce, bu celselere de de Hak kendini gösterince haksızlıklar burada haklanır olmuş. Celseler , meclislerde, meclislerde cemaatlerde , cemaatlerde camilerde faaliyet gösterir hale gelmiş. Ortaçağın karanlık dehlizlerinde düzenlenen entrikalar, Ku klux klanlar gibi , tarikatlar, ruhbanlar sınıfları perde arkasından , devleti yönetir olmuşlar.

Bunarı keşke bir masal olarak yazabilseydim.Fakat her masalın da bir kahramanı oluyor , hayal de olsa ..Benim kahramanım da bir İmam eşi olan bayan yazar..Yazarlık öyle kolay bir şey değil .Önce objektif olmak gerek.Seni okuyacak olana saygın olmalı ., İlahilerle çağrı adlı bir kitap çıkarmış.Binlerce de baskısı yapılmış.Hem de diyanet işleri başkanlığı tarafından onaylanmakla da kalmayıp bir de, bedava camilerde dağıtılarak bir güzel tanıtılmış.Çünkü ekseri cemaatlerde hariçten gazel okumak ve ilahilerle vecde gelmek hoşlarına gider kişilerin ya .Eh birde bu kitap bedava dağıtılırsa , camilerde..bedava sirke baldan tatlıdır.Bu hayırsever hanımcık , hemcinsim olduğu için kıyamıyorum da.Başlangıçta ne kadar iyi niyetli , hizmet veriyor cemaatlere..Eşi bir İmam , aldığı maaş basit bir memur maaşı..Böyle bir kitabı basıp , binlerce hem de bedava dağıtabilmek her yiğidin harcı değil ki..Yıllardır üzerinde çalıştığım makalelerimi bir türlü toparlayıp fasikül bile yapamadım…Helal olsun bu bacıma…

Madalyonun diğer yüzünden yolun sonu görünüyor , kitaba göz atanlar atmış.Ben de naklen göz attım.Atmaz olaydım .Artık pes yazmama neden olan bir cümle…”TAYYİP’İ ÜZMEK, ALLAH’I ÜZMEKTİR.(haşa..C.C)

Bu söze nasıl isyan ediyorum , tüm inancımla, La havle çekerek.Hadi bayan kardeşim bir fert yani kişisel görüşü.Onun küfrü , şirki , cehaleti, gafı, lafı , beni bir kez uyarma amaçlı bağlar.Ancak hayret ettiğim şey hemcinsimden çok , bu kitaba onay veren ve camilerde dağıtılmasına izin veren DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI.

Bir Müslüman olarak isyan etmemek elde mi .Ne büyük bir hatadayız ..

Diyanet İşlerinin onayladığı şey resmen küfür dür.Yani bir insani tut sen Allah san, Allah ı da insan gibi üzülen aciz biri san.Bu da yetmiyormuş gibi, Demokrasiyi , teokrasiye çevirmek isterken o çevirdiğin Aziz, Hakim , Malik olan Külli Şey in Kadir olanı tut inkar et.Bu da yetmediği gibi , Sen içtihat adlı demokrasiyi hiçe say..Allahın varlığını bağımsız , Subhan olduğuna inananlara bunu inkar ettir.Keşke teokratik devlet tanımına bari uysan .Orada Allahın emri geçerlidir de .Sen Allah ı insan sanıyorsan onu acizleştirip onun yerine kendi seçtiğin birini koyuyorsan ..ne farkın kaldı söyle kafirlerden.Vahdaniyeti bilmeyen biri , Diyanet işleri Başkanı olurmu böyle bir şeyi onaylayabilir mi.Resulullah “İlla beşerün mislüna “derken , Kalkıp bir kulu Allah’ a ortak koşuyorsan, İbadet yerine camilerde siyaset yapıyorsan.Hakkdan alıp halka verecek yerde halktan alıp hakkını da yiyorsan..eee seni de bir Halkın Partisi gelip dur bakalım bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diye böyle sorgular işte..Ne demişler kişinin kendine ettiğini kimse etmez . Nasıl onaylarsın bunu ? Resmen onayladığın gibi, binlerce bastır, halka bedava şirk dağıt.Camileri küfür yuvası haline getir , camilerde ibadet yerine siyaset yap , İbadete menfaat ve fesatlar sokarak bağışlar topla, cahil halkı da kafir yap.Böyle bir kişinin ardında duran halk ondan olmaz mı?

Sayın Diyanet işleri başkanı , haberi olmadığını söylüyor , özür kabahatten büyük, Seçim öncesi öğretmen evi, müftülük ve camiler üçgeninde Akp nin kazanması için epey çalıştığı söyleniyor. , Seçimleri de bence siyasi partiler yerine Diyanet işleri kazandı sayenizde..Ve tam meyvelerini verirken , olmadan toplamaya kalkan , ham meyveyi koparanlar da çıkmış dalından ..

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..