Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
19516
 

Diyet yapanlar mutlaka okumalı !

Diyet yapanlar mutlaka okumalı !
 

DİYET YAPANLAR MUTLAKA OKUMALI


Son yıllarda zayıflamak isteyenlere yönelik sayısı oldukça fazla “mucize formüller” türemiştir. Bu mucize formüllerin türemesi ile birlikte de diyette doğru olarak bildiğimiz aslında çok yanlış olan konular sağlıklı beslenme ve kilo verme programlarında gündeme gelmektedir.

Diyette doğru bildiğimiz 20 yanlış nelerdir?

1- Tek öğün yemek kolayca zayıflatır !

Esas kilo alma nedenlerinden birisidir. Çünkü vücut tek öğün beslendiğinde bir daha beslenemeyeceğini düşünerek, kendisini savaşa hazırlar gibi korumaya alır ve yediklerini depolar. Daha sonra ilk yediği besini de bu aç kalacağım duygusu ile birlikte yağ olarak depolar. Sağlıklı beslenme ve kilo verme programlarında en geç 3 saatte bir yemek yenmelidir.

2- Akşam 19.00 dan sonra yemek yememek zayıflatır !

Sağlıklı kilo vermek için temel kural yenilen besinlerin miktarları ,öğün sayısı ve yapılan fiziksel aktivitedir. Besinleri en geç 3 saatte bir tükettiğinizde (3 ana öğün, 3 ara öğün) kan şekeriniz stabil kalacaktır. 19.00’dan sonra yenilen yemek yağlanmaya neden olmaz, ancak bu konuda daha dikkatli davranırsanız kolayca kilo verebilirsiniz.

3- Meyve kilo aldırmaz, diyette sınırsız tüketilebilir !

Meyve tüketmek sağlıklı beslenmek ve kilo vermek için oldukça önemlidir. Ancak günlük tüketilen miktara ve seçtiğiniz meyvenin glisemik indeks değerine dikkat etmeniz daha faydalı olacaktır.

4- Ekmek, makarna, pilav gibi karbonhidratları diyetten tamamen çıkart zayıflarsın !

Diyet yapan kişinin yaptığı en büyük hatalardan birisidir. Diyete başladığı zaman “ekmek, pilav, makarna, patates, mısır “ gibi besinleri kesen kişilerin metabolizması ihtiyacı olan karbonhidratı glikojen deposu ve kandaki şeker bitince kas içerisindeki karbonhidrattan kullanmaya başlar. Bu da kas kaybı anlamına gelir ve vücut beraberinde su kaybeder. Yani diyette karbonhidratı kesen kimse tartıda kilo verdiğini gördüğünde, aslında bu kaybın kas ve su kaybı olduğunu bilmelidir.

5- Sadece protein diyeti yaparsan hızlı zayıflarsın !

Proteinler vücutta metabolizmayı hızlandırır, ancak sürekli protein alıp karbonhidrat almamak kas ve su kaybına neden olur.1 gr kas kaybettiğinizde yaklaşık 2.7 gr su kaybı olur. Kişiler protein diyeti yaptıklarında kısa sürede tartıdaki rakam kendilerini mutlu eder. Ancak işin doğrusunu bilmelidirler: tartıdaki eksilme vücudumuzda kaybettiğimiz kas ve suya aittir. Oluşan bu kaybı daha net görebilmek için detaylı vücut analizine de gerek yoktur. Ayna karşısına geçtiğinizde yüz ve kollardan inceliyor, esas yağ deposu olan karın, kalçalardan  incelmiyorsanız, siz yağlardan zayıflamıyorsunuz yani yaptığınız diyet yanlış demektir. Protein diyetlerinde en büyük diğer tehlike de hızlı kilo verip, hızlı kilo almaktır.

6- Her tür spor zayıflatır !

Spor yapmak ve hareketli bir yaşantı ,sağlıklı yaşamak ve kilo vermek için çok faydalıdır. Ancak günlük aktivitelerimizde ve sporda dikkat etmemiz gereken konu kaybettiğimiz kalorinin aldığımız kaloriden fazla olması gerektiğidir.

7- Sauna, hamam gibi ortamlar zayıflatır !

Sadece su kaybına neden olur.

8- Sabah aç karnına içilen limon suyu veya sirke zayıflatır !

Limon suyunun ve sirke içmenin yağ yakıcı özelliği yoktur. Sadece midenize ve yemek borunuza zarar verirsiniz. Salatalarda sos olarak tüketebilirsiniz.

9- Seks kalori yakar !

Sanıldığı kadar yüksek kalori kaybına neden olmaz.

10- Maydanoz ve lahana suları zayıflatır !

Ödem çözücü etkileri vardır. Fazla miktarda tüketildiklerinde vücutta su kaybına neden olur.

11- Kepek ekmeği yiyorum sorun olmuyor!

Kepek ekmeğinin kalorisi ile beyaz ekmeğin kalorisi arasında çok büyük bir fark yoktur. Sağlıklı beslenme ve kilo verme programınızda önerildiği kadar tüketilmelidir.

12- Zeytinyağı kullanıyorum hem sağlıklı, hem de kilo yapmaz !

Evet zeytinyağı çok sağlıklıdır. Tüm dünyanın kabul ettiği “Akdeniz Diyeti” her gün zeytin ve/veya zeytinyağı önermektedir. Ancak bütün yağların 1 gramının 9 kalori olduğunu ve fazla miktarda tüketildiğinde kilo almanıza neden olacağını da unutmayın.

13- Alkolün kiloya etkisi yoktur !

Yağlardan sonra en çok kalori alkolde bulunmaktadır. Alkolle birlikte yanında genellikle yağlı besinler tüketildiği için de alkolün kilo aldırıcı etkisi yüksektir.

14- Su içersem zayıflarım !

Su tek başına zayıflatmaz. Günde 2-2,5 lt (yazın biraz daha fazla olmalıdır) su içmek çok sağlıklıdır. Sodyum, flor, potasyum, kalsiyum ve klor minerallerini sağlar. Vücutta oluşan toksik maddelerin atılması için de gereklidir.

15- Az uyumak kilo kaybettirir  !

Günlük 7-8 saat uyku vücut için idealdir. Daha az uyuduğunuz da yemek yemeye daha çok yönelebilirsiniz. Dikkatli olun fazla uykuda vücut metabolizma hızınızı yavaşlatacaktır.

16- Sigarayı bırakmak kilo aldırır !

Eğer dikkatli beslenirseniz, şekersiz sakız çiğneyerek, günlük 1 saat egzersiz yaparsanız sandığınız gibi kilo almazsınız.

17- 3 beyazdan uzak dur zayıfla !

Sağlıklı beslenme ve kilo verme programında her zaman tuz, şeker, un yer almaktadır. Bu üçlünün miktarları bizim için önemlidir. Tuzu azaltmak sağlıklı olmak için çok önemlidir. Lütfen yemeklerin tadına bakmadan tuz ilave etmeyin. Şeker yerine bal, pekmez, fındık veya çikolata ezmesi kullanılabilir. Besinlerin tam buğday ve kepekli undan yapılmış olmasına ve tükettiğiniz miktara dikkat etmelisiniz.

18- Tüm ürünleri light tüketiyorum, kilo almam !

Light ürünlerin kalorisi sıfır değildir. Sadece normal ürüne göre kalorisi biraz daha fazla azaltılmıştır. Ambalajların üzerinde light yazması içinizi rahatlatmasın. Esas içinizi rahatlatacak şey light yazısı ile birlikte üzerinde yazan toplam kalori miktarı olmalıdır.

19- Kırmızı et yemiyorum, beyaz et tüketiyorum !

Kırmızı etin sağlık üzerine olumsuz etkisinin tavuk ve balıktan farklı olduğunu gösteren bilimsel bir kanıt yoktur. Vücut için de gerekli bir besindir. Haftada 1 veya 2 kez yağsız ve belirli miktarda ızgara olarak tüketilebilir.

20- Sıcak veya soğuk su iç zayıfla !

Kesinlikle yanlış. Suyun sıcak veya soğuk olması yağ yakımı için önemli değildir. Aralarındaki tek fark mideyi terk etme süresidir. Soğuk su mideyi 20 dakikada terk ederken, sıcak su 80 dakikada terk eder.

Bir ömür boyu sağlık diliyorum.

 

Diyetisyen Neslihan Aktepe

Dytneslihanaktepe-ınstagram

Diyetisyen Neslihan Aktepe-facebook

Dyt.neslihanaktepe-twitter

gülsen tunçkal bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 7117
Kayıt tarihi
: 21.11.13
 
 

1971 yılında Adana'da doğdum. İlk, orta ve lise tahsilimi Adana'da tamamladıktan sonra Ankara'ya ge..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster