Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '16

 
Kategori
TV Programları
 

Dizilerdeki saçmalıklar

Dizilerdeki saçmalıklar
 

Dün bir blog yazarımız son yazıma yorum yazmış ve bana iyiden iyiye dizi izler oldunuz demiş. Haklı Sayın Yazarım. Son zamanlarda yazdığım yazılarıma baktım da hep dizi yazıları yazmışım.

Dizi yazısı yazısı yazmak daha güvenli, ve daha çok okunuyor. Ben aslında öykü yazmayı seviyorum ama öykülerim  fazla okunmuyor. Dizi yazıları ise hemen yüzleri  buluyor okunma sayısı olarak. 

Hem diziler, yazacak o kadar çok malzeme veriyor ki.

Dün gece Burcu ile oturduk Yüksek Sosyete adlı diziyi izliyoruz her akşam yaptığımız gibi.  Bu arada bir süre sonra ülkeme döndüğümde çok özleyeceğim yavrumla birlikte oturup dizi izlediğimiz bu geceleri.

Yüksek Sosyete dizisinde dün gece esas kız Cansu'nun aptallıklarına epey güldük. Sevgilisine kendini farklı bir kişilik olarak tanıttığını unutup onu yalan söyledin diye kınayan , sonra ağbisinin ikazı ile doğru yolu bulan Cansu epey eğlendirdi bizi. Şaka bir yana dizilerde kadınları neden  bu kadar aptal, salak gösteriyorlar onu da anlayabilmiş değilim.

Dün gece dikkatle sanki bir doktora tezi hazırlar gibi dizi izleyip hata bulurken dizilerde neden bu kadar saçmalık yaptıklarını düşündüm.

Sanırım bu yapımların senaryolarını yazarken dikkat etmiyorlar veya biz saçmalıklarla dolu bir toplum olduk. Artık saçmalıkları kanıksar olduk galiba.

Ben dizilerdeki bu saçmalıkları izleyiciye yapılmış saygısızlık olarak algılıyorum. Biz  bu kadar mı aptalız, bunlara mı layığız?.

Şimdi izleme o zaman dediğinizi duyar gibi oluyorum. Dizi izlemezsem ne izleyeyim.karşılıklı oturmuş, birbirini hiç dinlemeden sürekli çığrışan adamları izlersem  gece sinirden uyuyamıyorum. Hayvan belgeseli seyredersem gece rüyalarıma giriyor ormanlar. Yemek programı seyredersem karnım acıkıyor ve diet bozuluyor.

Kaliteli bir müzik programı mı var ki seyredeyim. Bu arada digitürk falan gibi ekstra yayınları olan programlar alabilirim. Sanırım bu dizilerle zaman geçirmek daha kolay ve eğlenceli geliyor bana.

Hem daha önceki bir yazımda yazdığım gibi dizileri izlerken toplumdaki kişilerin tepkilerini daha iyi anlar oldum. Toplumumu tanımak açısından çok yararlı oldu dizi izlemek bana.

Şimdi yapımcılardan ricam. Yapımları normal zekada kişilerin izlediğini varsayarak saçmalık oranını biraz düşük tutmaları.Bu kadar saçmalık bünyemize fazla geliyor

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..