Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '11

 
Kategori
Biyoloji
 

Doğada ölümsüzlük

“Bilim dergisi Science'ta yayınlanan bir araştırma, bazı hayvanların ömürlerini bir şekilde uzatabildiğini, bazılarının ise ölümsüzlüğün formülünü bile bulmuş olabileceğini ortaya koydu. 

... 

Brown Üniversitesi'nden bilim adamları, bir sinek türünün genleriyle oynayarak yaşam süresini 35 günden 70 güne çıkarmayı başarmıştı. Ancak yeni araştırmalarla bazı türlerin bu yeteneği kendi kendilerine geliştirdiği ortaya çıktı. 

 

... 

 

Amerikan istakozu da benzer bir yeteneğe sahip. DNA'nın birimlerini onardığı bilinen Telomerase adlı enzimi salgılayarak, hücrelerin sağlıklı ve genç kalmasını sağlıyor. Böylece 100 yaşına kadar yaşıyabildiği gibi, kopan uzuvlarının çok ileri yaşlarda bile yenilenebildiği biliniyor.” 

 

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1051626&Date=03.06.2011&CategoryID=79 

 

Konu-sorun, ucun ucun çözülüyor. Ancak, genetik henüz 50. yılını yeni kutlamışken, bu aşamalara gelinmesi mucize gibi. (Bu arada, bilimin genelde gerilediğini düşünmeyi hala sürdürüyorum.) 

 

Benim hesabıma 500 veya 1.000 yıl düşmeyecek ama doğuştan 90-100 yıl yaşama potansiyelliyim. Buna ek olarak, yaşamımın en az 20 yılını günde 2.500 yerine, 1.500-2.000 kalori alarak geçirdim. (Aç kalmak yaşamı uzatıyor.) Son 8 yıldır da sürekli lifli diyet yapıyorum. Bunlar bana fazladan 20-40 yıl kazandırabilir. 

 

Doğada ölümsüzlüğe yakın eğilimler olması olağan. Çünkü bazı canlılar, uzay boşluğunda bile uzun süre sağ kalabildi. Bazı canlılar radyoaktiviteye karşı çok dayanıklı. Ekstremofiller, aside, ısıya, vd çok yüksek oranlarda dayanabilen canlılar. 

 

Global bilim çevreleri, konuyu henüz gündemine almadı ama bazı uçuk bilimciler gensiz canlılar tasarlıyorlar. Zaten bir bilimci de bir canlıyı moleküler ölçekten imal etmeyi becerdi. Yani, aslında ‘ölümsüzlük paradigmatik kritik eşiği’nin birden çok ötelerini tasarlayanlar mevcut. Buna ben de dahilim. 

 

Örneğin, 500 yıl boyunca yaşlı bir canlı olarak nasıl yaşanabileceğini tasarlıyorum. Ben bunun 50-75 yılını yaşayabileceğim. Bunamanın ve kötürüm kalmamamın yolunu buldum. Gerisi şimdilik ayrıntı. Bu konuda teknoloji de çok uygun ürünler yaratmakta. 

 

30 yaş altı okurlar, kendinizi bunlara hazırlayın: Yaşamınızı en az 100 yıl yaşayacak biçimde tasarlayın, yoksa sizin yerinize başkaları (devletiniz ve/ya aileniz) tasarlar, ona göre. 

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..