Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '17

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Doğruyu Arıyorum

Doğruyu Arıyorum
 

“Tek bildiğim bilmediğimi bildiğimdir”

                                  (Bilgelik sözü)

Diyalektiğe yöneliyorum

Doğru

İçinde yanlış taşıyan önermedir

Her önerme

Doğruyla yanlışın birlikteliğidir

Bu birliktelik çatışırsa

Yeni bir önerme çıkar ortaya

Yanlışı daha az olan önerme

Bu birliktelik te bir süre sürer

Bir süre sonra tartışmaya uğrar

Bu tartışma çatışmaya dönüşür

Yine yeni bir önerme çıkar ortaya

Daha az yanlış taşır bu önerme

Bu birlikte birliktelik ve zıtlık

Böyle dövüşe barışa

Daha doğruya doğru yol alır gider

Amma

Asla kesin doğru çıkmaz ortaya

Şurası açık bir gerçektir

Deneysel bilim önermesinden başka

Hiçbir bilim önermesi doğru değildir

Deneysel bilim

Matematiğin şahitliğinde yol alır

Kendisini matematikle ifade etmeyen bilim

Bilim değildir

Ünlü fizikçi Einstein böyle diyor

Ki deneysel bilim bile sonsuza ıraksamada

Yanılgılar yaşayabiliyor

Bu bağlamda ben diyorum ki

Gelin bu doğrudur demeyelim

Konuyu tartışmaya açalım

Orada diyalektiğe hak tanıyalım

Çatışan doğrulardan çıkan

Daha az zararlı doğrulara yaslanalım

Bu doğrudur deyip kestirip atmayalım

Bu çağda ancak

Bilimsel doğrulara yaşama hakkı tanıyalım

Özellikle siyasi alanda bu görüşü kullanalım

Zaten iktidar ve muhalefet varlığı

Bu diyalektik var oluştur

Zıtların birliği ve çatışmasının getireceği

Daha doğruyu yaşama katarak

Daha sağlıklı toplumsallığı yakalamaktır

Bugün görüyorum ki

Ülkemizde iktidar muhalefet ilişkisi

Adeta düşmanlık noktasında

Böyle olunca da

Daha doğruya yönelme olmuyor

Hep geriye gidişe saplanılıp kalınıyor

İşte bu pozisyon kötü pozisyondur

İç barışı ve birlikteliğe ket vurandır

İç barış ve birliktelik yoksa

Orada toplumsallık yoktur

Her şey kapanın elinde kalır

Ben bunu istemiyorum işte

Ve onun için doğruyu aramaya çıktım

İsterseniz

Buyrun siz de birlikte doğruyu arayalım

Tek koşulum var o da teslim olmayacağız

Durmadan daha doğru nedir onu arayacağız

Buyrun

Buyrun

Şunu unutmayalım bu arada

İnsanlık onurlu yaşamaya yöneliktir

Ancak onurlu yaşayanlar doğruyu arayanlardır

Ne mutlu onurlu yaşam için savaşım verenlere

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..