Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '12

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Doğum planı hazırlamak

Doğum planı hazırlamak
 

Kalemi, kağıdı hazırlayalım.


Artık annelerimiz bilinçleniyor, bedenlerini ve bebeklerini emanet ettikleri doktorlarına (dolayısıyla doktorların verdikleri kararlara) sonuna kadar güvenirken, doğum tercihlerini de kendileri belirliyorlar. Tercihler dedim, çünkü doğum hiçbir zaman planlayamayacağımız bir süreç.

Biz ancak doktorumuza, doğum sürecimiz ve sonrası ile ilgili isteklerimizi ve tercihlerimizi yazılı olarak verebilir, doğumumuzun gidişatını bir nebze elimize alabiliriz.
 
Kimi doktor, bu tercihleri son derece olumlu karşılarken, kimisi de kendilerine yapılmış bir tür saygısızlık, güven sorunu olarak algılıyor. "Ben doktorum, sen benden daha iyisini mi biliyorsun?" gibi bir tavırla karşılaşırsanız şaşırmayın ve geri çekilmeyin. Söz konusu olan sizin bedeniniz.
 
Epizyotominin rutin bir müdahale olmaması gerektiğini biliyor ve bunun size gerçekten gerekmedikçe uygulanmasını istemiyorsanız, bu seçiminizin arkasında durmalı ve tercihleriniz arasına eklemelisiniz. Bunu kabul etmeyen bir doktor da zaten sizin doktorunuz olmamalı.
 
Aslında hamileliğinizin başından itibaren doktorunuzla ara sıra doğum tercihleriniz hakkında konuşursanız ve kendisi de doğal doğumu destekleyen doktorlarımızdansa, plana falan ihtiyacınız kalmayacaktır. Ama siz ne derseniz deyin, isterseniz sayfalarca doğum planı ya da doğum tercihlerinizi yazın, doktorunuz kendi bildiğini de yapabilir.
Yani sonuç: Doktor seçiminiz çoooook önemli!!!  
Şimdi gelelim dogum tercihlerimizi belirlemeye...
Ben sizler için ufak bir örnek hazırladım, belki size de ilham verir :o)
 
İşte benim doğum tercihlerim;
 
1-Doğum sürecimde, eşimin ve doulamın yanımda olmasını istiyorum. Hamileliğim boyunca, beraber çalışmalar yaptığımız için, doğumda da kendimi çok daha rahat hissedeceğim.
 
2-Doğum sürecimin kendiliğinden başlamasını istiyor, suni sancı ve amniyotik kesenin patlatılmasını tercih etmiyorum.
 
3-Odamda müzik dinlemek, ışıkları ayarlayabilmeyi rica ediyorum.
 
4-Doğum süresince hareket kabiliyetimi kısıtlayan her türlü müdahaleden uzak durmak istiyorum.
 
5-Nst ye bağlanmam gerekirse sürekli değil, aralıklarla bağlanmak isterim.
 
6-Doğum süresince, ihtiyaç hissettiğim taktirde duşu kullanmak isterim.
 
7-Doğumum süresince vücudumun ihtiyacı olan sıvıyı ve gıdayı serum yoluyla değil, su içerek ve hafif yiyeceklerle almayı tercih ederim.
 
8-Hastanenin vermiş olduğu önlük yerine kendi kıyafetimi giymek istiyorum.
 
9-Tıbben acil bir durum olmadığı sürece, damar yolu açılmasını istemiyorum.
 
10-Epidural anestezi hakkında yeterli bilgiye sahibim. Hastane personeli tarafından epidural teklif edilmesini istemiyorum, ihtiyaç duyduğumda kendim istemeyi tercih ederim.
 
11-Doğum eylemi sırasında, doğumhanede ya da doğum odasında mümkün olduğunca az personel olması bana kendimi daha iyi hissettirecek.
 
12-Açılma tamamlanmış olsa bile, bebeğimi itmek için ıkınma hissi gelen kadar beklemek istiyorum. (Bebeğim için tehlikeli bir durum söz konusu değil ise.)
 
13-Bebeğimin sağlığı açısından herhangi bir tehlike söz konusu değil ise, kesinlikle epizyotomi yapılmasını tercih etmiyorum.
 
14-Bebeğim doğar doğmaz kucağıma verilmesini ve ilk muayenenin kucağımda yapımlasını arzu ediyorum.
 
15-Göbek kordonunun kesilmesi için 2-3 dak,kan akışı kesilene kadar beklenmesini, mümkünse eşimin kesmesini rica ediyorum.
 
16-Bebeğimin, doğduktan sonra yıkanmasını istemiyorum.
 
17-Bebeğim doğar doğmaz, ilk müdahaleleri bitince hemen emzirmek istiyorum.
 
18-Hastanede kaldığımız süre boyunca(tıbbi bir gereksinim olmaması halinde)herhangi bir sıvı (su, süt, mama) ya da emzik verilmemesini rica ediyorum.
 
19-Plasentamın doğal bir şekilde doğmasını arzu ediyor ve hastanede bırakmak istemiyorum.
 
20-Acil bir durumda sezaryen olmam gerekirse, epidural sezaryen olmayı tercih ediyorum. Doğumun her aşamasında ayık olmak istiyorum.
 
21-Eşimin ya da doulamın (o anki tercihime göre), sezaryen operasyonu sırasında yanımda olmasını rica ediyorum.
 
22-Eşimin sezaryen operasyonu sırasında yanımda olması durumunda, bebeğimiz doğduğunda onun kucağına verilmesini istiyor ve aynen normal doğumda olduğu gibi doğar doğmaz ilk muayenesi sonrasında emzirmek istiyorum.
 
Son olarak unutmamalıyız ki;
Biz sadece tercihlerimizi belirtmeli ve doktorumuzla bunları açık açık, çekinmeden konuşmalıyız. Yazımın başındada belirttiğim gibi, malesef doğumumuzu planlayamıyoruz ama doktorumuza isteklerimizi belirtmek konusunda özgürüz. Biz isteklerimizi belirtelim ve her türlü duruma da hazırlıklı olalım. Düşündüklerimizin tam tersi gerçekleşirse mesela biz normal doğum yapmayı çok istedik, kendimizi tamamen ona göre hazırladık, kursa gittik, doulamız var, doğum planımız var ama sezaryen olmak zorunda kaldık, işte bu üzerimizde travmatik duygular bırakabilir.
 
Doğum da aynı yaşam gibi, ne zaman neyle karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Yüreğimizi herşeye hazırlıklı tutmak zorundayız, sonuçta en önemli olan sağlıklı bebek ve anne...
Sevgiler :o)
 
Toplam blog
: 5
: 53936
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

1979 doğumluyum, İstanbul Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde 4 sene klasik müzik okuduktan sonra ga..