Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Doktor Erol'un suçu ne?

O değil de;

'Aile Hekimi' uygulaması bugün başladı. Gittim, yerinde gördüm, çok saçma bir uygulama.

Bugün ilk gün olması nedeniyle doğan aksaklıkları görmezden gelebilirim. Her numaradan çifter, üçer, dörder tane verilmesi, hastaların birbirini yemesine sebep olsa da ilk günün karambolü diye adlandırabilirim.

Can sıkan tarafı; düşünün ki kurumda 4 doktor var. Bir doktora sabahtan öğleye kadar 50 hasta verilip hastayı ve doktoru çıldırtma mantığı. Üstelik doktorun yanında hemşiresi bile yoktu.

Öyle ki, sokağımızın yarım gün için 50 hastası olan doktoru, diğer boş oturan doktordan yardım istediğinde, 'bilgisayarda işim var' diyerek doktor yardımı reddetti.

Bir başka doktor kapıya çıkıp 'başka hastam var mı bekleyen?' diye 10 kere çağrı yaptı ve bekleyen hastası yoktu.

Hastaların büyük çoğunluğunu aynı sokakta oturuyor gerekçesiyle bir doktora verip doktoru ve hastayı mağdur etmenin mantığını anlayabilmiş değilim.

Bu durumda;

Doktor Erol'un suçu ne? demek istiyorum...

O değil de;

Bilgisayardan, aile hekiminizi öğrenebilirsiniz deniliyor ama sunulan bilgiler yanlış. Bu nedenle, doktorunuzu bulana kadar semtinizdeki bütün sağlık ocaklarını dolaşmanız içten bile değil.

Doktorlar doğal olarak mahalleleri, sokakları, kapı numaralarını bilmek zorunda değiller. Onlar mahalle muhtarı değil, onlar doktor.

Seçimle değil üstün çabaları ve başarıları sonucunda o göreve gelmişler.

O değil de;

Doktorunuza ulaşabilirseniz ona kocaman sarılıp öpün. Siz artık geniş bir ailesiniz. Bundan sonra o kuruma geldiğinizde, sadece ve sadece kendi doktorunuza muayene olabileceksiniz.

'Ama ben X doktoru istiyorum, X doktor çocuklarımı küçükten beri tanır, durumlarını bilir' gibi uzun cümleler kurmayın.

Bu, zaten başı kalabalık ve kafası karışık doktorları çileden çıkararak sert uyarılar almanıza sebep olabilir.

- Herkesin keyfine göre doktor veremeyiz, sokağınızın doktoruna tedavi olmak zorundasınız!

O değil de;

Şu cümleleri de kurmayın,

- Uzman mı bu doktorlar, benim uzmana görünmem gerek?

- Kan tahlili yaptırmam gerekiyo burda yapıyo musunuz? Evet ama en az bir hafta sonra yapılabilir. Şimdi herşey yeni, sistemi oturtmaya çalışıyoruz.

- X sokakta oturuyorum, doğru yerde miyim? Evet doktorunuz X doktor ama izinde.

- Peki ben kime muayene olacağım?

- Başkasına olamazsınız!

- Ben tansiyon hastasıyım ilaç kullanmam gerek...

O değil de;

Aile Hekimi uygulamasıyla 3-4 sene önce İzmir'de tanışmıştım. Memnun da kalmıştım. Bu uygulama orada ne zaman başladı tarih olarak bilemiyorum ama gittiğimde kurulu bir düzen vardı ve karmaşaya yer yoktu. Yığılma yoktu ve hastalar doktorlara eşit olarak paylaştırılmıştı.

O değil de;

aman doktor/canım cicim doktor/derdime bir çare/çaresiz dertlere düştüm/doktor bana bir çare

O değil de;

İyi bayramlar.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..