Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '22

 
Kategori
Anılar
 

DOMANİÇ'TE ŞAİRLER (2)

Kıymetli şair, yazar, eleştirmen

Ağabeyim Abdülkadir Güler’e sevgi ve baygılarımı sunar, tüm güzelliklerin sizinle birlikte olmasını dilerim. Size bir dörtlük armağan ediyorum:

 

Harran Ovası’na kurban olsun şu canım

Sen üzülme güzel Iğdır’ım zaten sana kurbanım

Diyarbakır’ım, Mardin’im, Elazığ’ım,

Vay benim güzel yurdum

Sen ne kadar da güzelsin…

 

                                          Nusret TURAN

                                21 Temmuz 2001- Kütahya  

                                   ***    ***    ***

 

Sevgili Abdülkadir Güler Bey,

 

Dost elinizle bu dostluk defterini uzattınız bana.

Sizlere sevgilerimi sunuyorum. Güzel bir şiir şölenimiz başlıyor.  Nice yıllara dostlukla. 

 

                                                 Av. Göksel AKTAŞ 

                                                 20.7.2001- Kütahya

  ADRES:

Zühtü Bey Sokak, Riva Apart.

Daire: 40 Gayrettepe / İstanbul 

***    ***    ***

 

Değerli Şair ve Eğitimci Abdülkadir Güler Bey,

Sizinle tanış olmaktan büyük onur duydum. Takdir ettim.

Sevgiler ve saygılar sunarım…

 

                                 Prof. Dr. Uğur HACIHANEFİOĞLU

                                            20.7.2001- Kütahya

                  ***   ***   ***

Sayın Şair dostum Abdülkadir Güler,

 

Sanat-kültür dünyamızda adınızı çeşitli dergilerde ve yerel gazetelerde görüyorum. Örneğin İstanbul’da Tarla dergisi,  Türk Folklor Araştırmaları, Sivas’ta Sivas Folkloru, Eflatun, ABC gazetesi, Kayseri’de Erciyes, Ankara’da Bahçe ve Gülpınar dergileri, Konya’da Çağrı, Mersin’de Maki, Salihli’de Sevgi Yolu ve Bizim Ece dergileri, Adana’da Aykırısanat,  Güney Hâkimiyet gazetesi, Söke’de Beşparmak gibi dergiler de ürünlerinizi, eserlerinizi görünce inanın gurur duyuyor, size hayranım. Kütahya / Doımaniç’te sizinle tanıştığıma kendimi şanslı görüyorum. Bundan böyle sizinle görüşmek isterim, selam ve teşekkürlerimle.  

 

                                                 Baki YILDIRIM

                                       22 Temmuz 2001- Kütahya

 

                                         ***     ***    ***

Yunusla Taptuk Emre, Mevlana ile Şemsin arasındaki muhabbetle seni selamlarım Abdülkadir Güler Hocam.

 

Çakıllı ve dikenli zemin üzerinde inşa edilen hayatın çilekeş basamaklarında kalemin kavi, adımların yüreğin kadar geniş, gönlün umutlarla dolması temennisiyle sağlıcakla kalınız.

 

Her zaman dostça kalman dileklerimle. 21.7,2021- Kütahya

 

                                                Asım KISBET

                                   Simav’da Belediye Fen İşleri

 

                                       *** ***  ***

İkinci kez Kütahya’dayım.

Değerli Can Kardeşim şair, yazar ve araştırmacı bilindik üstadım, Abdülkadir Güler’e,

 

Sizinle dostluk bağlarım öncelerde gerçekleşti. Uzun yıllar hep Gülpınar dergisinde bir araya gelip aynı sayfaları birlikte paylaştık.  Ankara’da Güzide Taranoğlu ikimizin de manevi annesiydi. Daha sonra dostlumuz yüz yüze gerçekleşti. Çeyrek asrı bulan dostluk, kardeşliğe dönüştü.

 

Kısmetmiş 20 Temmuz 2001 ‘de Kütahya / Domaniç’te buluşmak, daha nice nice güzel etkinliklerde buluşmak üzere başarılar dilerim. Sevgiyle esen kalınız.

 

                                                  Mehmet Cem YİĞİT    

                                                 20.07.2001- Kütahya

           ADRES:  Altın kalem Mah.

Yeni Ak kent Sitesi 4.Blok, Kat: 2. 42 550- Akşehir

 

                           ***   ***   ***

Sayın Abdülkadir Güler,

Kalbin kadar tertemiz bu defterde bana da bir yer ayırdığınız için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Sizinle sanat-kültür yolunda birçok yerde bir araya geldik. Bir hemşerim olarak sizinle gurur duyuyorum.  Sizin için ufak bir şiir armağan ediyorum. İçimden geldiği gibi yazdım. Belki ilerde beni bununla biraz olsun anmış olursunuz. Selam ve  sevgilerimle.

 

     Kadim dostum Abdülkadir Güler’e

 

GÜLER yüzlüm, açık sözlüm Aydın’ımın Efesi

Seninle ben gurur duydum, hayran ettin herkesi

Mert tavrınla gönül alır ve hal- hatır sorarsın

Dostlar seni aramasa, sen onları ararsın

Ben hiç sormam GÜLER kimdir, nedir neyin nesi?

Ve bildiğim bir şey varsa (odur) kalbimin efendisi…

 

                                  Mustafa Nuri YÜNCÜOĞLU

                                  21 Temmuz 2001- Kütahya

NOT: Bu şölende, Mustafa Nuri Yüncüoğlu ile aynı odayı paylaştık. İyi bir öğretmen ve tertipli, düzenli güvenilir bir insandı. Ne yazık ki O’nu da kaybettik,14 Aralık 2009’da aramızdan ayrıldı, rahmetle anıyorum. ( Bir Öğretmen M. Nuri Yüncüoğlu vardı” Abdülkadir Güler, Milliyet Blog-25 Aralık 2015)

 

                                           ***    ***   ***

 

 

Değerli gönül dostum Abdülkadir Güler Beyefendiye,

 

Sanat hayatında size sağlık ve başarılar diliyorum. Göller Bölgesi Yazarlar ve Şairler Derneği Başkanı olarak aynı yolun yolcusuyuz. diyorum. Bu yolculuğun yükünü taşıyan şair ve yazar olarak güzel bir duygudur.  Bizlere genç arkadaşlara ışık ve bu konuda sevgiyle el ele bağlı olmalıyız.  Bu konuda gerek sizin ve gerekse bizim tüm arkadaşlara karşı sorumluluğumuz vardır.  Sizlere her zaman sağlık ve başarılar diliyor, dostluğumuzun devamını diliyorum.

 

                                                           Zeki ÇELİK

                                Göller Bölgesi Yazarlar ve Şairler Derneği

                                                        Başkanı - 20.07.2001

                                                               ISPARTA   

        HAYME ANA

 

Kütahya /Domaniç’te gezdiğim yerlerde biri de Hayme Ana idi. Sırası gelmişken onunla ilgili biraz bilgi vermek istiyorum:

Hayme Ana, Osmanlı Devleti’nin kurucusu Ertuğrul Gazinin Annesi, Osman Gazi’nin de ninesidir. Gündüz Alp’ın eşi olan Hayme Ana Oğuz Boyunun kayı aşiretine bağlı bir Türkmen kızıdır. Gündüz Alp’ın ( Süleyman Şah )  Fırat nehrini geçerken boğulması üzerine başına geçtiği aşireti ile birlikte Ankara Karacadağ yöresine ( Bugünkü Haymana)’ya yerleşirler.13. yüzyıldan itibaren Söğüt ve Domaniç yaylasında geçirmişlerdir günlerini. Bir sonbahar mevsiminde Eylül ayında HAYME ANA bugünkü türbenin olduğu yere dualarla defnedilmiştir. Türbe Külliyesi ile birlikte 1886 yılında 2. Abdülhamit Han tarafından yaptırılmıştır. Ölümünden bugüne kadar her yıl mezarı başında mevlit okutulmuş, ciritler oynanmış, güreşler yapılmıştır. Törene katılanlara da etli yemekler pilav ve aynan ikram edilmektedir.  Hayme Ana’yı anma törenleri ve Domaniç şenlikleri her yıl Eylül ayının ilk haftasında bir Pazar gününde Çarşamba köyünde düzenlenmektedir.  Bu anma günleri her yel geleneksel olarak yapılmaktadır. Hayme Ana türbesi Domaniç’e 84 km kadar uzaklıktadır. Bu bilgiler Domaniç kaymakamlığı tarafından bir levha halinde Hayme Ana külliyesinde yer almaktadır.

Hayme Ana, oğlu Ertuğrul Gazi’ye nasihat ederken bir sözünde şöyle der:

“ Ey oğul, -maiyetin altında bulunan insanlara dini ve milliyeti ne olursa olsun, onlara iyilik yap ve her zaman eşit davran. Onlara eşit muamele et. Böyle eşit davrandığın zaman daha çok sevilirsin.   Hayme ANA.

Külliyenin giriş kapısında Atatürk‘ün şu sözlerine de yer vermişlerdir:   Bir millet, ecdadını aradıkça yücelir. 

Kaynak: İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ''Kütahya Tanıtım Broşürü''

Sevgili sanatçı dostlarım,

Ben bunları neden yazdım? Aradan 21 yıl geçti.  Sanatçı dostlarımı biraz olsun anmak ve onları unutmadığımı belirtmek istedim. Vefat edenleri bir kez daha rahmetle anıyorum. Yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum. İlerde bir başka Şairler Buluşmasında bulunmak ümidiyle cümlenize selam ve sevgilerimi sunuyorum…

Hoş ve esen kalınız sevgili aziz dostlarım. Yazımı KÜTAHYA / DOMANİÇ’TE yazdığım bir şiirimle bağlamak istiyorum:

DOMANİÇ’TE

BİR AKŞAM VAKTİ

 

Domaniç’te

Bir sabah vakti

Gündüz Alp’ın soylu eşi

O koca bir Türkmen anası Hayme Ana

Dem vurur çağlara ve de zamana

O ak topuklu bir küheylan

 

 

Karakeçili Aşiretine oldu gelin

Bir evlat doğurur güzel vatana

Hayme Ana

Devlet Ana

 

 

Domaniç’te

Bir öyle vakti

Erişir muradına Hayme Ana

Mutlu olur Ertuğrul Gazi

Hayme Ana

Bir soylu kadın

Erişir muradına

 

 

Domaniç

Yaylasında

Bir ikindi vakti

Yankılanır dağlarda bir ezan sesi

Güzele, doğruya, barışa

Kardeşliğe davet eder herkesi

 

Domaniç’te

Bir akşam vakti

Domur Köyünde Mızıkçı’a Abacı’nda

Kurulur bir koca salıncak

Muştu verir çağlara

Kucak kucak

 

Yer bayrak, gök bayrak

Alın teri,  göz nuru

Hayme Ana’nın

Yüzleri aydınlık

Çağlara vurur ayna tutar ak mı ak… ( 1 )

 

                                    Abdülkadir GÜLER

                               28 Ağustos 2001- SÖKE

  • Eylül Sonrası / Abdülkadir Güler’in Bütün Şiirleri-  Söke 2016

 

 

 

 

 

       Abdülkadir GÜLER 

      24  Mayıs 2022-  SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..