Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Domuz gribi aşısı

Domuz gribi aşısı
 

Domuz gribi aşısı olsak mı, olmasak mı?


Bu eskiden beri bildiğimiz grip, ne zamandır hayvan isimleriyle anılır oldu sahi?

Yıllar önce kuş gribi ortalığı kasıp kavurmuştu, o zamanlarda da tuhaf bir spekülasyon vardı , o dönem düzenli olarak yumurta yedirdiğim oğluma panik halinde yumurta yedirmekten vazgeçmiştim.

Üzerinden yıllar geçti bizimki hâlâ yumurtayı ağzına sürmüyor.:))

Bu tür spekülasyonlara tepkisiz kalamayız, çünkü sonuçta sağlığımız söz konusu ve şimdi de domuzlardan bulaşan domuz gribi canımızı acıtacağa benziyor.

Hepimizin bildiği gibi domuz gribi ile geçtiğimiz yılın mart ayında tanışmıştık.

O dönemde Türkiye’de sadece bir yabancı turistte domuz gribi vakası gözlendiği yetkili ağızlardan doğrulanmıştı.

Şimdi ise büyük şehirlerde birkaç okulda domuz gribi virüsüne rastlandı hatta okullar tatil edildi ve şimdi benim gibi çocukları okula giden anneler de ne yapacaklarını şaşırmış durumdalar.

Bu durumda iki seçenek söz konusu; domuz gribi aşısı olmak ya da aşıyı olmamak.

Türkiye’ye domuz gribi aşılarının gelmiş olduğu haberlerini birkaç gündür sıklıkla duyar olduk. Şimdi hepimiz tereddütteyiz acaba özellikle okul çağındaki çocuklarımıza domuz gribi aşısı yaptırsak mı ?

Elbette bu konudaki bilgim sadece ilgili ve araştırmacı bir anne kimliği ile sınırlı.

Birkaç yetkili ağızdan ve özellikle oğlumu bebekliğinden beri takip eden, fikirlerine çok değer verdiğim çocuk doktorumuzun önerilerine göre oğluma domuz gribi aşısı yaptırmamaya karar verdim.

Bu kararımın nedenleri kısaca şöyle :

- Bu hastalık 191 ülkede şu ana kadar sadece 4.525 kişinin ölümüne neden olmuş.

- Şimdiye kadar ki tüm grip aşıları özellikle bağışıklık sistemi güçsüz olan ve 65 yaşın üzerinde risk taşıyan hastalara önerilmiş, kaldı ki domuz gribinin şimdilik öldürücü etkisi olmadığı diğer gripler gibi seyrettiği söylenmekte.

- Domuz Gribi aşısının yan etkilerini bilmiyoruz, içinde ne var ne yok bilmiyoruz bu da ayrı bir tereddüt doğuruyor.

İçinde ne oluğunu bilmediğim bir aşıyı olmayı ve oğluma yaptırmayı şu aşamada düşünmüyorum.

Domuz gribi virüsünün neden sadece okullara musallat olduğunu anlamaya çalışıyorum, anlayamıyorum.

Yapmam gerekenin dikkatli ve hijyen hareket etmek ve grip vakası ile karşılaştığımda geç kalmadan önlem almak olduğunu düşünüyorum.

Özellikle aşı konusunda tereddüt yaşayan herkesle paylaşmak istedim.

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..