Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '18

 
Kategori
Güncel
 

DRV (Almanya Seyahat Acenteler Birliği) Didim Çalıştayı...

DRV (Almanya Seyahat Acenteler Birliği) Didim Çalıştayı...
 

10-12 Kasım 2018 tarihinden beri İlçemizde bulunan ve Didim Turizmi adına çeşitli geziler ve toplantılar yapan grup… Son toplantısını D-Marin Yat Kulübünde gerçekleştirdi.

Toplantıya ev sahibi konumunda Didim Kaymakamı Mehmet Türköz, Didim Belediye Başkanı A.Deniz Atabay, Didim Ticaret Odası Başkanı Hilmi Erbaş katılırken; konuşmacı olarak da: DRV Başkanı Norbert Fiebig, DRV’NİN siyasi sorumlusu Volker Adams, Almanya’dan en büyük kültür turlarını düzenleyen tur operatörü Studios temsilcisi Ernst Kölnsberger, FTI Destinasyon Müdürü Hicabi Ayhan, DRV Komisyon üyesi ve Türkiye’ye en çok tatil satan Önder Sancar Barlas, 5bin oteli bulunan ACCOR oteller zinciri Avrupa Sorumlusu Michael Hartman,  TÜRSAB Ev Turizmi Başkanı Mücella Tarhan ve DRV üyesi Didimli Turizmci Hikmet Atilla Katıldılar…

     Didimli otelcilerin, yerel ve Ulusal basının temsilcilerinin katıldığı çalıştayın moderatörlüğünü Didim’in fahri hemşehrisi, Didim Turizmine önemli katkıları olan Turizmci Hüseyin Baraner yaptı.

Baraner hem toplantıyı yönetti hem de çevirileri yaptı.

     Ev sahibi konumunda oldukları için Didim Kaymakamı Mehmet Türköz, Didim Belediye Başkanı A. Deniz Atabay ve Didim Ticaret Odası Başkanı Hilmi Erbaş birer hoş geldiniz konuşması yaptılar…

     İlk konuşmayı DRV Başkanı N. Fiebig yaptı. Fiebig, Türkiye’nin turizmde tekrar 2015’i yakalayarak Avrupa’da iyileştiğini belirterek; bunun nedeninin eşit ve yedek destinasyondur dedi. Türkiye- Almanya dostluğu bu turizmin gelişmesinde çok önemliydi. İspanyadan sonra Türkiye’nin ikinci sıraya oturması önemliydi. Türkiye ile işbirliğini daha da geliştirmek için ekonomi Bakanlarının bir araya gelmesi de Türk Turizmine önemli katkı sağlayacaktır. Davet için çok teşekkür eden Fiebig, kendisinin zaman darlığından yetişemediği ama arkadaşlarının Didim’in tarihi ve turistik yerlerini gezerek Didim hakkında önemli izlenimler edindiklerini sözlerine ekledi…

Baraner tarafından Fiebig’e “25 yıl içinde Didim Turizmi için tavsiyeleriniz nelerdir sorusu yönetildi.

Fiebig: Turizm hızla büyümeye devam edecek ve kalite vazgeçilmezlik olacak. Alman ekonomisi şu an çok iyi. Almanlarda para var. Yüksek Sekmenli oteller çok önemli ama Belediye Başkanı Atabay’ın belirttiği gibi Butik oteller çok önemli ve önemli bir hale gelecek. Çin, Hindistan, Pakistan bir turizm potansiyeli olarak gelişmekte ve gelecekte buradan gelen turistler ağırlanacak. Turizm her yıl ortalama durmaksızın %6 büyüyor. Türkiye henüz yaşamıyor ama İspanya benzeri ülkelerde yoğun turizm şikâyeti var.

Benim tavsiyem: Şu an Didim’deyim Kasım ayının 12’si ama mükemmel bir hava var, bu değerlendirilmeli…”gün, ay, yıl”yani mevsimler iyi değerlendirilmeli. Didim’in İkliminin de buna çok uygun olduğunu belirtti.

     Kültürel gezilerin otoritesi sayılan Ernst Kölnberger, İnsanlar, doğa ve Tarih turizmin için çok önemlidir Turistler ve bunların harmanlayarak görmek istiyor.  Son iki yıl Türkiye’ye fazla turist gönderemedik. Bu yıl artıyor. Güvenlik sıkıntısı azaldı. Turistte halkı tanıştıran bir çalışmanın içindeyiz. Ayrıca tarihsel altyapıya daha önem verilmelidir.

     Çocuklu aile başta olmak üzere Türkiye’ye 1 milyon yolcu getirdik diyen FTI Destinasyon Müdürü Hicabi Ayhan; Milas- Bodrum Havaalanına 24 Mart-25 Kasım arasında uçuşlar düzenledik. Sezonu uzatmak istiyoruz ama Nisan ve Kasım’da açık otel bulmakta zorluk çekiyoruz. Ayrıca Hükümetin yakıt desteği çok önemlidir ve destek devam etmelidir dedi.

     Accor oteller Avrupa sorumlusu Michael Hartman: Biz de yaklaşık 30 marka var. Her keseye uyan bir çeşitliliğe sahip oteller zinciriyiz. Otel bölgeyi iyi tanıtan yönüyle ortaya çıkmalı. Didim mutfak kültürü ağırlıklı olmalı. O bölgenin kültürü otellere yansımalıdır. Türkiye’de sahipleri Türk olan 50 otel açtık dedi.

     DRV Komisyon üyesi ve Türkiye’ye en çok tatil satan Önder Sancar Barlas: Ege Bölgesi Kuşadası ile birlikte Almanların ilk ilgi duydukları bölgedir. Bu ilgi daha sonraları Antalya’ya kaydı. Tatil anlayışı değişti. Turistler geldiklerinde eski doğayı göremiyorlar. Didim için Sağlık Turizmi çok önemli hale gelebilir. Bir bütünlük içinde böyle bir yapı oluşturulabilir. Kasım ayında itibaren Avrupalıları ve Avrupalı Türklerin hizmetine sunulabilir.

     Ev turizmiyle öne çıkan TÜRSAB yöneticisi ve sanat ve kültür ilgi alanları olan turizmci Mücella Tarhan: Didimli olduğunu belirterek son iki gündür Almanlarla Didim’i gezerken Didim’e farklı gözlerle bakmaya başladım. Didim olarak destinasyonumuzun bir öyküsü olmalı. Ev turizminin önemini vurguladı.

     Turizmin bir de siyasi ayağı var elbette. DRV siyasi ve güvenlik sorumlusu Volker Adams: Ülkeler arası bazı konuları günlük takip ediyoruz. Suriye sorunları, Afrika’da yaşananlar ve göç olayları hep takibimizde.

 Otellerin kalite ve sağlık sorunlarını yakından takip ediyoruz. Türkiye’nin hijyen notu iyi. Ürün çeşitliliği de çok önemlidir dedi.

    Usanmadan yılmadan Didim adına Avrupa’da koşuşturan DRV üyesi Didimli Turizmci Hikmet Atilla: Önemli olan bu turistleri Didim’e getirebilmek. Didim ile çevre destinasyonların bir rekabeti var.  Bunlar olacak diğer destinasyonlarla ortak bir çalışmanın içinde de olacağız. Amacımız Almanya örneğinde olduğu gibi 5 milyon turist sayısını artırabilmek dedi…

     Moderatör Baraner; toplantıda konuşanları kısaca özetleyerek; ev sahibi konumundaki Didim Belediye Başkanı Atabay’a söz hakkı verdi.

Atabay: Didim Turizmi açısından çok verimli bir toplantı oldu. Turizmde çeşitlilik çok önemli, sağlık, spor, ev turizmini önemsiyoruz. Büyük otellere karşı değiliz ama butik otellerin gelişmesi için de önemli bir gayret sarf ediyoruz dedi. Katılımcılara teşekkür eden Atabay. katılımcılara çeşitli hediyeler sundu…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..