Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Dua ile bela istemek

Dua ile bela istemek
 

Alıntı


Geçen yaz tatilinden sonra yazmak bir hayli zor gelmeye başlamıştı..Duygularımı ve düşüncelerimi tam olarak anlaşılır bir yazıya dökemeyeceğimi anladığımda yazmayı da bırakmıştım.. Öyle böyle derken bir de baktım ki aradan tam 6 ay geçmiş ve ben hiç blog yazmamışım.. Blog yazmamış olmam yazıyı tamamen hayatımdan çıkardığım anlamına gelmiyor tabi ki sadece paylaşmadan kendim için yazdığım dönemlerdi bunlar.

Bu geçen zaman zarfında hayatı, insanları, kendi duygu ve düşüncelerimi, olayları ve arkasında yatan olası sebepleri incelemeye devam ettim..

Özellikle son günlerde dikkatimi çeken en önemli şey; insanların nasıl dua ettikleri ve ettikleri dua karşısında yaşamış oldukları durumlardı..

Küçüklüğümüzden beri bizlere dua etmemiz öğretilir, annemizden, babamızdan, akrabalarımızdan, hocalardan dua örnekleri duyar ve hiç düşünmeden onları kopyalarız. İnsanların en çok kullandıkları ve artık otomatik hale gelmiş dualar vardır.. Hemen herkesin çoğunlukla kullandığı dualardan ilk aklıma gelenler;

Allahım dert verip derman aratma, kazasız belasız gidip gelmeyi nasip eyle, Allah kem gözlerden saklasın, hastane köşelerinde süründürmesin, ele güne muhtaç duruma düşmeden, elden ayaktan kesilmeden emanetimizi alsın, içkisi kumarı olmasın vs..

İlk anda aklıma gelenler bunlar, eminim çok daha fazlası vardır..Bütün bunlarda ne var diyebilirsiniz? Bunların hepsine baktığımızda tek ortak noktalarının negatif olduğunu görürüz..Olmasını istediğimiz bir şeyi, olmamasını istediğimiz durum üzerinden anlatmayı otomatik olarak öğrenmişiz. Oysa bütün bu sözleri olanca iyiniyetimizle söylediğimizi düşünürken beynimize sürekli o negatif olan resmi getiriyoruz.. Kazasız belasız gitmeyi istediğimizi söylerken aklımıza kaza fikrini ve kaza görüntülerini getiriyoruz. Aslında kaza yapmak istiyoruz anlamına geliyor bu söylediğimiz. Dua ile bela istemek bu olsa gerek..

Bu konuyu kafama taktığımdan beri, kendimde ve çevremdeki kişilerde en sık ettikleri dualar ve yaşantıları arasında bir bağ var mı diye araştırdım..

Bir arkadaşım kooperatiften ev alırken, sürekli üst kat çıkmasın diye dua ettiğini söyledi ama ona üst kat çıktı..

Annem, ameliyatım zor olmasın hastane köşelerinde sürünmeyeyim diye dua etti sürekli ama ameliyatı çok zor oldu ve resmen süründük..

Bir arkadaşım evlenmeden önce, babam gibi tembel birisi olmasın diye dua etmiş ama eşinin babası gibi tembel olduğunu söylüyor.

Buna benzer onlarca örnek verilebilir..Bütün kalbimizle dua ederken acaba gerçekten neyi istediğimizin farkına varıyor muyuz?

Siz de en çok kullandığını cümle kalıpları ile yaşantınız arasında bir bağlantı kurmaya çalışırsanız eminim bir çok şeyi farkedebilirsiniz.

Allah her duamızı kabul eder "benim dualarım kabul olmuyor" diyenlerdenseniz; bir de ettiğiniz duaları bu gözle bir değerlendirmeyi deneyin.. Ben denedim ve çok şaşırdım, gerçekten de ettiğim her dua kabul olmuş...

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..