Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '10

 
Kategori
Müzik
 

Düdük deyip geçmeyin…

Düdük deyip geçmeyin…
 

Ünlü duduk(düdük) ustası: Dschiwan Gasparjan resim alıntı


Geçmişi var düdüğün; günümüzde de kıymetlendi epeyce…

2005 Yılında UNESCO tarafından düdük-müzik insanlığın: Elle tutulmayan gözle görülmeyen kulakları hoşnut eden mirası olarak kabul görmüş…

Komşumuz Ermenistan’ın milli müzik aleti konumundaki düdük(Ermeni flütü) bizim kavalımızdan daha küçükçe…

Dünyaca tanınmış en ünlü düdük ustaları; Ermeni Kökenli Dschiwan Gasparjan ve Georg Dabawian

Düdüğün Çinli akrabası GUAN; Koreli olanına PİRİ deniyor.

Hamuru ağaçtan yoğrulmuş bir müzik aleti; zeytin, kayısı gibi…

Bir canlıdan yontuluyor; bir can onu üflüyor, insanı koyunu kuzusu huşu içinde kendinden geçiyor; hele adı ney olursa, tüyler ürperiyor.

Klarnet: Hop hop oynatıyor. En büyük; büyükbabası yine düdük…

Düdükgillerden…

Düdük sözcüğü Türkçe mi değil mi? Gecenin bu saatinde…

Ay yusyuvarlak olmalı uyku tutmadı.

Ben “Hadi oradan keman kılıklı” diyen bir kula hiç rastlamadım.

Argo müptelası kullar arasında…

Amma “Hadi oradan düdük, sen ne anlarsın ofsayttan, kaliteden vb.”

Hakem düdüğü çaldı- denir neden denir?

Hakemin düdüğü; bekçinin düdüğü odundan mı yontulmuş ki…

Ya metaldir ya da plastik…

Düdük: Düdük olabilmesi için ağaçtan yontulmuş olmalı ki düdük olsun.

Düdük sözcüğü bizim değilse; onu kullanmak haksızlık olmaz mı? Hani konu komşuya…

Türk kimliğini; düdük kabullendi mi? Yoksa biz onu kimseye sormadan bağrımıza mı bastık?

Dil uzmanlarına danışmak gerek…

Ben bir dil uzmanı olmuş olsaydım… Düdüğü salıverirdim; tabiî ki gitmek isterse… Zorla atılmaz; zorla da tutulmaz.

Bunca yıl birlikte düdükleşmişiz netice itibarıyla…

Farzı misal: Eğer düdük gitmek isterse ki, niyeti olduğunu hiç sanmıyorum.

“Hakem vaktinde düdüğünü çalmalı” yerine

Oyun çığırından çıkmadan hakem üflemeli… Dense olur mu acaba?

Hakem neyle üflesin kardeşim.

Olabilir ney de hassas bir enstrümandır (çalgı aletidir) Düdüğün yerine; ÜFLENGEÇ desek, düdüğün yerini tutar mı?

Ben Koreliyi daha çok tuttum. Nasıl olsa dil akrabalığımız da var.

PiRİ olsun emektar düdüğümüz adı…

Belki kendini daha iyi hisseder.

Belki de benim hüsnü kuruntum…Düdük; düdük olarak kalmak ister.

Ay, o ay yok mu? Yusyuvarlak oluverince…

23.Aralık 2010 Perşembe

Alev Meisel/Berlin

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..