Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '20

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Dünya, açık hava tımarhanesi

 Biraz evvel A.B.D deki kızım Burcu Göker ile messengerda sohbet ederken bir şey söyledi.'Dünya bir açık hava tımarhanesine döndü.Tüm deliler ortalıkta serbest dolaşıyor. Akıllılar da kendilerini korumak için evlere kapanıyorlar.'dedi.

 Bu söz bana uzun yıllar önce ki neredeyse yarım asırdan fazla ,Bakırköy Akıl Hastanesi gezimizde Dr. Faruk Bayülkem Bey'in söylediği bir sözü anımsattı. 1962 Yılında Erenköy Kız Lisesinde okurken bir okul gezisi olarak Akıl Hastanesine gitmiştik. O ziyaretimizde Başhekim Dr. Faruk Bey 'Dışardaki deliler daha fazla ve daha tehlikeli, İçerdekiler onların yanında çok masum .'demişti.

 Bu sözden 58 yıl sonra aynı sözü kızımdan duyunca şaşırdım kaldım. Demek ki yıllar insanları hiç değiştirmemiş, hatta daha tehlikeli hale getirmiş.

  Burcu, sözlerine 'Bu yüzden delilere bulaşmamak için az ve öz kişi ile belirli zamanlarda görüşüyorum. İşimin, sosyal yaşamımın mecburiyetleri dışında vaktimi çocuklarımla, eşimle geçirmeyi tercih ediyorum.'diye devam etti.

 Bu sözler de bana Charles Bukowskı'nin 'Seçilmiş bir yalnızlık, insanın sahip olabileceği en büyük lükstür.'deyişlerini hatırlattı.

 Son günlerde zaten corona bulaşmasın diye pek insan içine çıktığımız yok. İyi ki televizyon, internet ve kitaplar var,

 Hastalık, toplumdaki güvenlik sorunları, bir de üstüne yıllarca artan deliler .İyisi mi ben gene kitaplarıma döneyim.Bir de messenger sohbetlerime........

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..