Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Dünya finansal krizin sorumlusu kim?

Dünya finansal krizin sorumlusu kim?
 

ABD yaklaşık 6 aydır finansal krizle yatıyor ve kalkıyor…

Avrupa krizin ayak seslerini duyuyor, hatta artık yaşıyor…

Kısaca dünyamız krizle baş başa kalıyor…

Lafı uzatmadan düşüncemi sizlerle açık ve net olarak paylaşıyorum.

Bu krizin baş müsebbibi enerji kartelleridir.

Petrol ve gaz kartellerinin istediği iktidarın ABD’de iki (2) dönem başkanlığı kazanması tüm dünya dengelerinin sonu oldu.

Petrolün varil fiyatı 150 dolardan uzun dönem işlem görmesi enerji kartellerinin yıllık gelirlerini 3-4 kat arttırdıkları malumdur. Buna karşın hem ABD’de hem de Avrupa’da teknoloji üreten ve satan şirketlerin karlılıklarının en düşük olduğu dönemdir.

Teknoloji üreten ve satan şirketler Pazar paylarını çok büyük oranda Çin ve Hindistan’a kaptırdılar… İthalat patlaması yaşadığımız Ülkemizde neden Çin mallarından geçilmiyor acaba?

Teknoloji şirketleri karlarının bir bölümünü yeniden yatırıma döndürürken son 8 yıldır enerji şirketleri karlarını ceplerine atmışlardır. Zaten yatırım yapacak sahaları da tahditlidir.

Oyun bozuldu!

Kağıtların yeniden dağıtılması gerekiyor.

Avrupa ve ABD’nin teknoloji olarak göreceliği geriliğine son verilmek isteniyor.

Kaybedilen pazarların yeniden kazanılması hedefleniyor.

Enerji kartellerine artık köşenize çekilin, oyunda yoksunuz deniyor.

Petrolün varil fiyatı en az 70 dolara çekiliyor. (Daha aşağısı da olabilir.)

ABD seçimlerinde artık Cumhuriyetçilerin ya da Neo Conların hiçbir şansı kalmadı.

(Bir yazımda belirttim) Siyahi liderin seçilememe şansı çok yüksekken bu kriz ve oyun bitti havası ibreyi bir anda demokratların adayına çevirdi.

Bana göre bu sancılı dönem dünyayı en az 1 veya 2 yıl daha meşgul edecektir.

Ama daha sonra neler mi olacak?

Rusya ile ABD yeniden anlaşacaktır.

ABD askerleri yavaşça Irak’ı terk edecektir.

10 yıl falan böyle gidecek ondan sonra enerji kartelleri yeniden isyan bayrağını açacaklardır.

Ama 2020 yılına kadar dünya teknoloji devrinin belki de en parlak yıllarını yaşayacaktır.

Neyse kahin gibi laflar ettik ama işte olayları, gelişmeleri öyle yorumluyorum, öyle düşünüyorum.

Bir fıkraya ne dersiniz?

Küçük Afacan okuldan eve gelir ve üzgün bir şekilde;

Matematik dersinden 1 aldım der.

Babası hemen sorar;

Neden ?

Öğretmen 3x2 kaç eder? diye sordu, ben de 6 dedim.

Babası hemen oğlunu tasdikler ve Fakat bu doğru der.

Ondan sonra da öğretmen 2x3 kaç eder? diye sordu.

Hadi leeeen, ne farkı var ki ?

Ben de öğretmene aynısını söyledim

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/29 Eylül 2008

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..