Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Dünya ile ayın sohbeti

Dünya ile ayın sohbeti
 

Dünya ile Ayın Sohbeti


Ay dünyaya seslenmiş:

“Günaydın abi iyi uyudun mu “demiş.

Dünya cevap vermiş:

“Ne iyi uyuması lan, bitler uyutmadı beni, her tarafımı bit sardı.”

Ay: ”Bırak şimdi abi, keşke benim her yanım ormanlarla okyanuslarla kaplı olsaydı da ben de bitlenseydim. Senin her şeyin var. Benim yok. Sana çok hevesleniyorum”demiş.

Dünya gülmüş: ”Oğlum bu bitler senin bildiğin bitlerden değil, her tarafımı delik deşik ediyorlar, bir de çıkardıkları gaz var ki burnumu tıkıyor. Devamlı çoğalıyorlar. İşleri güçleri çoğalmak! Ne yapsam nafile; silkelendim dayanıklı deprem yuvaları yaptılar. Terledim sel setleri ile yine kurtuldular. Üfledim yuvalarını söktüm. Oo! Bir yıla varmadı yenilerini yaptılar.Bu meretler beni yiyip bitirecekler. Kurtuluş yok!”

Ay çok üzülmüş:

“Abi ben o zaman sana gelip hafifçe çarpayım o sarsıntıya dayanamaz, azalırlar”

Dünyanın gözleri yaşarmış:

“Biliyordum senin kahraman bir kardeş olduğunu. Haydi çabuk bitir bu işi , vur bana!”

Ay yerinden hiç kıpırdamamış. Dünya sinirlenmiş:

“Ne oldu lan palavracı dazlak, haydi vursana!“demiş.

Ay sırıtarak cevap vermiş:

“Hadi lan! Ben yokum o işte. Bitler üstüme atlar, bana da bulaşırlar.”

Bu sefer de dünya sırıtmaya başlamış:

“Yakında sana da gelirler.”

Ay hemen cevaplamış:

“Geçen yıllarda senin bitlerden biri geldi bile. Üzerimde bir iki zıpladı ama kıçı buz tutunca kaçtı”

Dünya bir nefes çekmiş:

“Yakında yine üşüşürler!!Ama üzülme oğlum, içlerinde çok iyileri de var. Onlar beni sevmese de ben onları çok seviyorum. İyilerinin hatırına kötülerine de katlanıyorum. Ah şu aşırı çoğalmaları olmasa!”

Ay sırtını dönerken mırıldanarak alay etmiş:

“O zaman şikayet etme, bitli dünya! Bitli dünya!! Bitli Dünya!!!”

Dünya sinirlenmiş, koca sırtını ağır ağır çevirirken fısıldamış:

“Hadi lan bücür git yoluna, ben de seni adam sandım, içimi dökeyim dedim. Jüpiter abime mektup yazacağım. O olgundur anlar beni.”


Akın Tekin

Sosyolog Çevreci Yazar

www.akinteki.googlepages.com/home

 
Toplam blog
: 37
: 478
Kayıt tarihi
: 10.02.09
 
 

09.06.1944 Gürün doğumluyum. İst. Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji mezunuyum. Uzun yılla..