Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '13

 
Kategori
Dünya
 

Dünyanın sokakları çamurluysa bu sokaklarda yürüyen insanlar temiz olamazlar

Dünyanın sokakları çamurluysa bu sokaklarda yürüyen insanlar temiz olamazlar
 

Hani diyorlar ya inanmak kurtulmaktır, ben de tersini söyleyeceğim; insanlık inancını yitirdiği gün kurtulabilir, Tanrılar olmasaydı kesinlikle daha iyi olurduk. Dünyanın bir köşesinde Tanrısız ve sizlerin şu düzenlerini bilmeyen birileri yaşıyor mu acaba? Yoktur işte; olsaydı görürdünüz nasıl barış içinde yaşıyorlar. Oksford mezunu adam öldürüyor. Ya kardeşim sen 20 yıl boyunca insanlara kötülük etmenin yanlışlığını okumadın mı? Nasıl böyle olabiliyorsun! Elinde doğruları yazan kalem bir anda nasıl yanlışları yapan kılıca/silaha dönüşüyor?

Nedeni çok açık. 20 yıl boyunca sadece ilim öğrenmiyor. Ya da ilim diye öğrendiği yalnızca ilim değil. Suyun kaldırma kuvvetini öğrenmek adamı katil yapar mı? Ama bu kuvvetin bir gücün eseri olduğunu, senin de bu güce tabi olduğunu/olman gerektiğini söyleyince iş değişiyor. Beynin/aklın görmediğin, bilmediğin ya da görsen de bilsen de onaylamadığın bir gücün, güçlerin, sistemlerin, referansların kontrolüne giriyor. Sen artık sadece suyun kaldırma kuvvetini değil bu olayın derin derin nedenlerini de bilmek zorundasın. Bilmekle de iş bitmiyor, ona tabi olmak zorundasın.

Tamam, tabi ol ama Tanrı bir tane değil ki; sen birine tabi oluyorsun; birçoğu kapıda bekliyor ve insanları kapıp kapıp götürüyorlar ilah dağlarının arkasına. Savaşan biziz ama aslında yeryüzündeki savaşlar Tanrıların savaşı. Öldürme nedeniniz eğer derinlemesine incelenirse Tanrı’yı kabul etme ya da etmeme. Bir Tanrıyı kabul ettiğiniz zaman onun ilkeleri için öldürüyorsunuz. Onun ilkelerinden biri de diğer tüm Tanrıların düşman olduğu. Tanrı gökte bir tane ama yeryüzünde bin tane ve insancıklar bunların eteklerine tutunmuşlar. Tanrıların yeryüzü uzantıları da Tanrı. Öğütleri de Tanrı. Öğütlerin töreleri de Tanrı. Bütün bunlarla kurulan düzenler de Tanrı. Gökte bir tane, yeryüzünde bin tane. Tek bir Tanrı var sen ne konuşuyorsun deyip bu yazımızın üzerine çizik atanın – mümkün olsa da Âdeme kadar gidebilsek- bilumum sülalesiyle birlikte belki arkasında bıraktığı bin ceset var. Ama haklı gibi konuşabiliyor ve bizler buna inanıyoruz.

Ben sadece suyun kaldırma kuvvetini öğreten bir bilim ile kitabı elimde gökte bir Tanrı istiyorum. Diğer her şeyin Allah belasını versin. Törelerinizin, anayasalarınızın, kanunlarınızın, kitaplarınızın, yüksek fikirlerinizin canı cehenneme. Mademki var, hâşâ Tanrının sözleri yanlışsa bile kabulüm uyarım ya da uymam, ben yaratanımla anlaşırım yeter ki sizler ve kuyruklarınız çekilin aradan. Ben günah işlerim Tanrım beni affeder ya da cehennemine atar, ben razıyım; ama sizin nedensiz cehennemlerinize razı değilim! Ve benim adım Kerim Korkut, yanlış bulduğumu kabul etmem; Tanrı ve kutsalı dışında kurulu bütün düzenlerinizi yok etmek için savaşacağım. Yanlışı kabul eden adidir, korkaktır, alçaktır! İnsanı öldür diyen bir dini de, ilmi de, feraseti de tanımıyorum! Tanımıyorsun ama hükmü de devam ediyor. Edemeyecek bundan sonra! Yedi milyar yüreği, yedi milyar vicdanı üzerine salacağım!

Ben bir şeyi anlatamıyorum. İnsan zaten kötülük adayı. Yok, saf tertemiz doğmuş falan hikâye; el kadar çocuk bile çalıyor. Tamam, biz öğretiyoruz, bizden görüyor ama genlerinde de var. Tanrının hikmeti işte böyle yaratılmışız.  O iyi olduğunu söyleyenler, hayatı boyunca hiç kötülük yapmadığı söyleyenler bir anlatsınlar bakalım ne kadar sıkmışlar nefislerinin boğazını. Kaldı ki kötülük yapmayanlar zaten genlerinde kötülük meyli daha az olanlar. Yok, terbiye ile insan değişirmiş, adam olurmuş. Hadi be! Terbiye ile affedersin şeyini tutmayı öğretirsin. Bu da iyi insan olmak anlamına gelmez. Tuttuğu gevşediği zaman yine saldıracaktır. İyi insan diye bir şey yoktur; iyi insan masaldır.

E hal böyleyken bir de siz kul imana gelsin diye tekkeler yapmışsınız. Yaratan bile biliyor bunun mümkün olmadığını ki cehennemi icat etmiş. Ve ben eminim cehennem cennetten büyük. Yani ne demek istiyorum. Tanrı ve kitabı dışındaki bütün yollarınız fasarya. Filozoflarınız deli, ulemalarınız meczup. Tek yapılacak şey ineklerin etrafına çit öreceksin, kaçan kaçar; cehenneme de adam lazım değil mi? İşte yeryüzünün düzeni, Ağaç Hareketi!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..