Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '19

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Dürüst Adam Derdi

Merhaba arkadaşlar,

Bugün ki yazımda yıllar öncesinde Ahmet Şerif İzgören Avucumuzdaki Kelebek seminerindeki sözüyle ilgili yazmak istiyorum. Ne kadar doğru bir söz olduğunu zaman geçtikçe mesleki olarak çalışma hayatım devam ettikçe yeni insanlar tanıdıkça daha iyi anlıyorum.

Günümüz şartlarında dürüst bir çalışan olarak devam etmek çok zor. Çalışkan insan meslek yaşamımda çok görüyorum. Ama dürüst insan sayısı bir o kadar az bulunmaktadır. Nasıl böyle olundu. Dürüst olmak neden bu kadar zor. Sadece meslek hayatımızda değil normal yaşantımızda bile bunların örneklerini görmekteyiz.

Herkesin hayatında yaşamış oldukları anıları vardır.

Ben bunlardan bir tanesini siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum. Yaşadığım iki enstantane mevcuttur.

İşyerimde çalışırken iki çalışanla sorun yaşadım. Kendim profesyonel olarak çalışma hayatımı ve insanı değerlere önem veren bir insan olarak bu sorunları büyütmek yerine bir şekilde konuşarak halletmek istiyordum. Fakat karşımdaki kişiler bunları anlamamakta ısrar ediyordu. Bu sorunu yöneticimin çözeceğini düşünerek onunla paylaştım. Bu iki çalışandan hakaret ve üslup açısından etik olmayan davranışlar gördükten sonra bu kararı verdim. Fakat yöneticimden adil olarak davranmasını bekliyordum. Birde insanlar gözlerinin içine baka baka yalan söylemeye o kadar çok alışmışlar ki odadan çıktığımda şok olmuş vaziyette çıktım.

Birinci olayda aklıma yazılan cümle: Eski bir çalışanımız iyi geçinmeye çalışın cümlesi ,

İnsanlara çalışma süresine göre mi yoksa haklı olup olmama durumuna göre mi davranmak gerekir?

İkinci olayda aklıma yazılan cümle:Ben yöneticinin dediğini yaptığım halde konuyla ilgili arkamda durmaması

Ben dürüst bir şekilde davranmaya çalışırken karşımdaki insanlar bunun  aksi şeklinde davranıyordu. Bu durum beni çok şaşırtmıştı.

O esnadan sonra Ahmet Şerif İzgören’in sözü aklıma geldi.

“Memlekette çalışkan adam derdi yok dürüst insan derdi var“ Ben bu söze çok katılıyorum.

 
Toplam blog
: 48
: 523
Kayıt tarihi
: 26.05.16
 
 

1993 yılında Sinop ili Durağan ilçesinde doğdum. 1997 yılında ailemle birlikte İstanbul'a geldim...