Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '08

 
Kategori
Mizah
 

Duvarcı Ustası

Duvarcı Ustası
 

Keyfim hiç yoktu, ev işlerini asıp pc nin başına oturduğumda ilk işim, gelen mesajlara bakmak oldu, açar açmaz ilk mesaja takılı kaldım gülmekten. Bir arkadaş göndermişti. Bir okudum , iki okudum evin içinde kahkahalarım çınlamaya başlamıştı ki bey sordu: hanım ne oldu, az önce mızıklanıp duruyordun, ağrılarını ne çabuk unuttun ?
-Gel kendin oku en iyisi, ben gülmemi yarım bırakmak istemiyorum;))

Büyükşehir Belediyesi Kuruluşlarından KIPTAŞ'ın Genel Müdür yardımcısı Emin Batur, şantiyelerden birinde meydana gelen bir kaza sonunda kazaya maruz kalan duvarcı ustasının yazdığı tutanak:


İş kazası tutanağına planlama hatası diye yazmıştım. Bunu yeterli görmeyerek, ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz. Şu anda hastanede yatmama neden olan olaylar aynen aşağıda anlattığım gibi olmuştur.


Bildiğiniz gibi ben bir duvarcı ustasıyım .
İnşaatın 6.katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı, yaklaşık 250 kg.kadar olduğunu tahmin ettiğim bu tuğlaları aşağıya indirmek gerekiyordu.
Aşağıya indim bir varil buldum, ona sağlam bir ip bağladım, 6. kata çıktım ipi bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağıya salladım.
Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili 6. kata çıkardım.
İpin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı çıktım.
Bütün tuğlaları varile doldurdum. Aşağıya indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm.
İpi çözmemle birlikte birden kendimi havada buldum. Nasıl bulmayayım ben yaklaşık 70 kiloyum. 250 kg.lik varil süratle aşağıya düşerken beni yukarıya çekti.
Heyecan ve şaşkınlıktan ipi bırakmayı akıl edemedim. Yolun yarısında dolu varille çarpıştık. Sağ iki kaburgamın burada kırıldığını sanıyorum.
Tam yukarı çıkınca 2 parmağım iple beraber çıkrığa sıkıştı. Parmaklarımda bu sırada kırıldı.
Bu esnada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar etrafa saçıldı.Varil hafifleyince bu sefer ben aşağıya inmeye varil yukarı çıkmaya başladı ve yolun yarısında yine varille çarpıştık.
Sol bacağımın kaval kemiğide bu sırada kırıldı.
Can havli ile ipi bırakmayı akıl ettim. Başımı yukarı kaldırdığımda boş varilin suratle üzerime geldiğini gördüm. Kafatasımın da böyle çatladığını sanıyorum.
Bayılmışım, gözümü hastanede açtım.
Cenab-ı Hak' tan tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler, hürmetle ellerinizden öperim.

duvarcı ustası:Laz Osman

(Bu olay gerçek hayatta olmuş ve basına yansımamıştır. )

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..