Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Dünya
 

Düzenden Kaosa Zuhur

Düzenden Kaosa Zuhur
 

Düzenden Kaosa ZUHUR Kaos yayınları kasım 2008


"Fizik profesörü Bay Gediz Akdeniz bir sabah kalktığında kendini karaya vurmuş bir "kefale" dönüşmüş olarak buldu. Ve kendi konumu üzerinde uzun uzun düşündü, önce "emergence" dedi fizikçilikten kalma bir alışkanlıkla. Sonra Türkçesini düşündü."doğuş" , "oluş" , olmuyor, tam karşılamıyordu. Sözlükte Arapça kökenli bir kelime ile karşılaştı; "zuhur"..."

Kitapçının yeni kitaplar sergisinde sayfalarını karıştırdığım kitabın önsözünden okuyorum yukardaki paragrafı.

Kitabın ön kapağının en üstündeki " Gediz Akdeniz ile Söyleşi" yazısına dikkat etmeden sayfalarını çeviriyormuşum. Ve ilk cümleyi okur okumaz bir sevinç çığlığı atıyorum. Arkadaşım da şaşırıyor.

" Bak, bak! Tuğba " diye bağırıyorum.

"Benim üniversiteden öğretmenimdir yazan o şimdi bir Profesör, görüyor musun bak Kafkaesk bir roman yazmış."

Kitabın söyleşi kitabı olduğunu henüz farkında değilim tabii. Gediz Akdeniz fantastik bir bilim kurgu yazmış varsayımında bulunuyorum.

-Bazı fizikçiler de yani tanıdığım arkadaşlarım Kafka'yı pek severiz - üstelik okuduğum satırların da Tayfun Gönül'ün ön sözüne ait olduğunun ayırdında hiç değilim.

Sayfaları karıştırınca söyleşi olduğunu görmek beni daha da mutlandırıyor. Çünkü sevgili Gediz Akdeniz'in fizikçi yanından kaynaklanan bilgileri günlük yaşam deneyimleri ve gözlemleri ile bağdaştıran felsefeci yönünü de iyi biliyorum.

"Düzenden Kaos'a Zuhur" başlıklı kitap Tayfun Gönül'ün fizik profesörü Gediz Akdeniz ile yaptığı söyleşilerden oluşuyor. Kaos yayınlarından Kasım ayında yayımlanmış, dumanı tüten yepyeni bir kitap.

Hem yeni bir yayın olarak, hem de içerdiği ilginç güncel konuları kapsayan söyleşileri anlamında yeni.

"Her Türlü Enerjiyi Reddeden Bir Fizikçi ile Modern Tıp Metodolojisini Reddeden Bir Doktorun Söyleşisi" olarak tanıtıldığı için internet sayfalarında Tayfun Gönül'ün de bir tıp doktoru olduğuna karar veriyorum.

Bu tanıtım yazısını yazarken bile geçenlerde düşün düşün altından kalkamayıp ezildiğim enerji konusunda kendimin de galiba öyle düşünüyor olduğunu farkediveriyorum. Bakalım okuyunca tam olarak karar vereceğim. Benim derdim tam elimiz ayağımız tutmadığı sıralarda, petrol ve gaz bittiği zaman halimizin nice olacağı.

Ya gelecek nesiller?

Bu nedenle dünyamızda ileleme adı altında "aşırı enerji tüketimi savurganlığı" nın frenlerine biraz basılması gerek diyorum.

Az daha unutuyordum söylemeyi, bir başka nokta da bir 68'li ile bir 78'linin söyleşisi olması nedeniyle de ilginç bir kitap.


CERN’deki hızlandırılmış deney çalışmasından Yeşil Hareket’e, Bergama köylülerinden Beşiktaş Çarşı grubuna, 68 Hareketi’nden anarşistlere, Baudrillard’dan Foucoult’ya, Nietzsche’den Ahmet Hamdi Tanpınar’a, uzanan sohbet, Modernite, İslam, tasavvuf, heterodoksi derken Doğu-Batı sorunsalı ekseninde çeşitli sohbetlerden oluşuyor.

Bu konuları hem de iki yetkin bilim insanından duymak isteyenler için çok değerli bir kaynak.

Ben "Düzenden Kaosa Zuhur" kitabını satın alınca çıkıyoruz. Arkadaşım da felsefeci. İstiklal'de yüz metre yürüdükten sonra aklımıza geliyor.

Sahi ... biz Furuğ Ferruhzad kitabı bakmak için girmedik miydik?

Geri dönüyoruz Robinson'a yeniden...

Tüm öğretmenlerimizin gelmiş, geçmiş, ilkokulda, orta okulda, lisede, üniversitede ve kurslarda her yerde, köylerde kasabalarda şehirlerde çalışan ya da emekli olan tüm öğretmenlerimize en derin hürmet ve sevgilerimle...

Yitirdiğimiz sevgili öğretmenlerimizin hatırası önünde saygı ile eğiliyorum. Işıklar içinde yatsınlar.



Kitabın adı:DÜZENDEN KAOSA ZUHUR ( Gediz Akdeniz ile Söyleşi )
Yazar : Tayfun Gönül
Yayınevi : Kaos Yayınları
Sayfa Sayısı : 224
Etiket Fiyatı : 12, 00 YTL
ISBN : 9757005241
Basım Tarihi : Kasım 2008



 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..