Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret de SEO, SEM, SMO üçlüsünün gücü

E-ticaret siteniz var ancak istediğiniz verimi alamıyor iseniz SEO, SEM ve SMO üçlüsüne gereken önemi vermiyorsunuz demektir. Dilerseniz, öncelikle bu kavramları İngilizce ve Türkçe olarak karşılıklarını, ardından tanımlarını ve son olarakta e-ticaretteki güçlerini sizlere aktarmaya çalışalım.

SEO: Searh Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu)

Arama motorlarında daha sağlıklı (üst) sıralarda yer alabilmek için yapılmakta olan çalışmalar bütününe SEO adı verilir. Siteler arama motoru algoritmaları doğrultusunda düzenlenir. Arama motorları tarafından yayınlanan istekler ve aynı zamanda deneyimle kazanılan tecrübeler sonucunda yapılan çalışmalar sayesinde arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için yapılmaktadır.

SEM : Search Engine Marketing (Arama Motoru Reklamcılığı)

Arama motorlarından alınan reklamlardır. Kelime ve görüntüleme bazlı olmak üzere arama motorlarından ücretli bir şekilde reklam alınabilmektedir. Kullanıcıların aratma yaptıkları zamanlarda karşılarına ilk başta reklam veren sitelerin adresleri en üs ve sağ kısım olmak üzere çıkmaktadır. Bununla birlikte yayıncı olan sitelerde görüntülü bir şekilde banner reklamlarınız yayınlanabilmektedir. SEM ile, belirli bir bütçe ayırarak sitenize gelen kullanıcı trafiğini arttırabilirsiniz. 

SMO : Social Media Optimization (Sosyal Medya Optimizasyonu)

Sosyal medya sitelerinde yapılan paylaşımlar, takipçiler, beğeniler, makaleler ve diğer bütün çalışmalar bütünüdür. Sitelere sağlanan trafiği arttırabilmek ve popülerleşerek bilinilirliği arttırmak için yapılmaktadır. Hedef, sosyal medya da yer alan kitleye ulaşmaktır.

SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU

Son zamanlarda sosyal medya oldukça fazla kullanılmaya başladı. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar herkesin dikkatini çekmekte. Neredeyse tüm hayatımızda girmiş durumda. Gün içerisinde vaktimizin çoğunu sosyal paylaşım sitelerinde geçirmek durumundayız. Resimlerin paylaşıldığı, insanların günlük aktivitelere hakkında bilgiler paylaşıldığı, karşılıklı mesajlaşmaların olduğu, kısacacası internet üzerinde yeni bir hayatın olduğu bir alana insanlar oldukça alışmış durumdalar.
 
Böyle bir alanda e-ticaret sitesine sahip olan şirketlerde oldukça hızlı bir şekilde yerlerini almaya başladılar. Şirketler genel olarak kendilerini takip edecek insanların olduğu sosyal medya alanlarını daha fazla tercih ediyorlar. En çok tercih edilen sosyal medya sitelerinin sıralaması ise şu şekilde; Facebook, Twitter, Google+.  Üreticilerin sosyal medya da yer almasının en büyük sebebi ise google'dan sonra en büyük kullanıma sahip olan siteler olmaları. Bu sayede daha fazla tüketiciye daha kolay bir şekilde ulaşabiliyorlar. 
 
E-TİCARET SİTELERİ İÇİN FACEBOOK
 
 
Facebook şu anda en çok kullanılan sosyal medya sitesi. E-ticaret sitesi sahipleri ilk olarak bu sosyal medya aracını kullanıyolar. Ardından twitter ve googl plus geliyor. Ancak son zamanlarda Türkiye'de hemen hemen herkesin kullandığı tek sosyal paylaşım sitesi Facebook. Bu site sayesinde üreticiler açtığı sayfalardaki beğeni sayılarını paylaşımları ve kampanyaları ile arttırıyorlar. Ardından facebook store özelliği sayesinde bu mecralarda ürün satışında bulunabiliyorlar. İndirimlerini duvarlarında yaptıkları paylaşımlar ile yüz binlere iletebiliyorlar. 
 
E-TİCARET SİTELERİ İÇİN TWİTTER
 
 
Facebook'tan sonra ülkemizde en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesi. Aynı zamanda dünyada da bu ağı kullanan bir çok kişi bulunmakta. Twitter sayesinde kendi sektörünüze yönelik kişi, kurum, işletmeleri takip edebiliyor ve onlarla ilgili bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Aynı zamanda onlarda sizleri takip ederek yapmış olduğunuz paylaşım ve yeniliklerden haberdar olabiliyorlar. Tek bir sorunu bulunmakta. Attığınız twitler 140 karakter ile sınırlandırılmış durumda.
 
E-TİCARET SİTELERİ İÇİN GOOGLE+
 
Google plus geçtiğimiz yıllarda çıkmıştı. Herkesin aklında facebook a yeni bir rakip doğdu düşüncesi vardı. Ancak facebook yapmış olduğu yenilikler ile google plus +'ın yanına yaklaşmasına bile izin vermedi. Ancak bilişim ve teknoloji ile uğraşan insanlar bu sosyal paylaşım sitesine oldukça önem vermekteler ve kullanmaktalar. Eğer bilişim veya teknoloji sektöründe iseniz sizlerinde kullanmasında fayda var.
 
ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU
 
Bütün sitelerde olduğu gibi e-ticaret siteleri için seo ayrı bir önem taşımaktadır. Kısa süreli çalışmalar ile başarıya ulaşılamayan bir teknik olsa da uzun vadeli çalışmalar sonucu en etkili verimi olan dijital pazarlama yöntemidir. Uzun süreli yapılacak olan SEO çalışmaları sayesinde, harcanılan zamana ayrılan bütçenin kat ve kat fazlası yapılacak olan satışlardan elde edilmektedir. Bugünkü makalemizde e-ticaret site sahiplerinin dikkat etmesi gereken ve en çok öneme sahip olan bazı SEO ip uçlarından bahsetmek istiyoruz.
 
Kategori adlarının etkisi
 
Google başta olmak üzere yandex, bing, baidu, yahoo, ask, ve aol arama motorları en doğru sonucu insanlara aktarabilmek için çeşitli algoritmalar geliştirmektedirler. Yani kullanıcı ne aratıyorsa, arattığı kelime ile ilgili en faydalı bilgiye ulaşmaları için çalışmalar yapmaktadırlar. Bu sebeple dikkat etmeniz gereken şey ürünlerinizin arama motorlarında nasıl aratılacağıdır.
 
Kategori adlarının arama motoru optimizasyonunda sitenize gelecek kullanıcı trafiğinde büyük katkısı bulunmaktadır. Sitenize eklediğiniz ürünlerin kategorileri en doğru şekilde oluşturulmalıdır. Etkili bir şekilde oluşturulan kategoriler kullanıcıların aradıkları ürünleri daha rahat bulmalarını sağlamakta ve ilgili kategorilerde daha fazla süre kalınmasına sebebiyet vermektedir. Aynı zamanda arama motorlarının robotları sitenizi ziyaret ederken oluşturduğunuz kategorilerin içerisinde bulunan ürünlerin doğruluğu müşterilerin istedikleri ürüne ulaşmalarını sağlayacaktır.
 
Yorum yazmaya teşvik
 
E-ticaret sitelerinde yorum eklentilerin bulunması arama motoru optimizasyonu açısından büyük önem taşımaktadır. Yorumlar en doğal içeriklerdir ve farklı kullanıcılar tarafından yazılmaktadır. Aynı zamanda siteye girilen ürünün güncel tutulmasını sağlamaktadırlar. Bu sebeple müşterileri yorum eklemeye yönlendirmeniz yani onları teşvik etmeniz gerekir. E-ticaret sitelerinden ürün satın alacak olan kullanıcılar yazılan yorumlara benzer şekilde arama motorlarında aratma yapabilmektedirler. Yorumlar aynı zamanda sitede kalma süreleri ile beraber siteden yapılan alışveriş oranlarını da arttırıcı etkenlerdir.
 
Sosyal medyada yer alma
 
Google ve diğer arama motorları sosyal medya da yapılan paylaşımlara önem vermeye başladılar. Yaşanan güncellemeler ve değişen algoritmalar, insanların en çok tercih ettiği sosyal medya sitelerinde yapılan paylaşımlara göre arama motorlarındaki dizinlerinde bulunan indexlerde daha üst sıralarda yer almalarını sağlamaktadırlar.
 
Sitede bulunan blog ve haber sayfaları
 
E-ticaret siteleri için seo ip uçlarını verirken belki de en önemli konuyu sona bıraktık. Arama motoru optmizasyonunda bir sitede bulunan içerik sayısı oldukça önemlidir. Bu sebeple site ile ilgili haberler, ürünler ile ilgili blog sayfaları oluşturmanız sitenize ekleyeceğiniz yazılar ile site içeriğini zenginleştireceğiniz bir çalışmadır. Ancak bu çalışmayı yapmadan önce bilmeniz gereken bazı kriterler bulunmaktadır. İçerikleriniz kullanıcıları bilgilendirici yönde olmalı, kesinlikle kopya içeriğe sahip olmamalı, ve aynı içerikler site içerisinde tekrarlanmamalıdır.
 
Ürün resimlerinin alt (title) etiketine sahip olması
 
E-ticaret sitelerinden ürün satın alan kullanıcılar arama motorlarında görsel aratmaları da yapmaktadırlar. Bu sebeple sitenize eklediğiniz her ürün fotoğrafında alt ve title etiketlerinin bulunması gerekir. Bu etiketler görsel aramalarında da çıkmanızı sağlayarak sitenize trafik çekmenizi sağlayan bir stratejidir.
 
ARAMA MOTORU REKLAMCILIĞI
 
ldukça kapsamlı olan e-ticaret piyasasında satışları arttırabilmek için yapılan çalışmalardan bir taneside Adwords reklamlarıdır. Yanlış ya da bilmeden alınan reklamlar büteçenizi yormanın yanında alakasız ve gereksiz olan konularda da sitenize girişlerin sağlanmasını sağlayarak Adwords puanınızın düşmesine de sebep olabilir.
 
YAPILAN STRATEJİK HATALAR
 
Şu anda en bilindik ve en çok kullanılmakta olan arama motoru reklamcılığında bir numara olan alan Google Adwords reklamlarıdır. Google her türlü ayrıcalığı size tanımaktadır. Ancak önemli olan sağlanan bu ayrıcalığın doğru strajiler uygulanarak avantaja dönüştürülmesidir. 
 
Google Adwors'e reklam verenlerin yaşamış olduğu sıkıntıların başında reklam başına dönüşlerin oldukça az olmasıdır. Diğer yaşanan problemler ise oldukça fazla bütçe gitmesi ve giden bu bütçenin yapılan satışlar ile karşılanamamasıdır. Ayrıca oldukça fazla tıklama alabiliyor ancak başarılı yüksek bir ciroya da sahip olamıyorsanız yanlış adımları izliyorsunuz demektir. 
 
GOOGLE ADWORDS NASIL KULLANILMALI
 
Anahtar Kelime Sayısı: Anahtar kelime sayısınızı çok fazla yapmayın. Sektörünüzle ilgili bulduğunuz ve sizi direk olarak satışa yönlendirecek olan 20 kelimeyi seçmeniz yeterlidir. Diğer kelimelerde ise zaten pararel olarak reklam verdiğiniz için çıkacaksınızdır üst sıralarda.
 
Genel Anahtar Kelimeler: Genel olarak hazırlanmış olan anahtar kelimeler fazla maliyetlere sebebiyet verir. Ayrıca satmak istediğiniz ürünü tam olarak müşterilerinize aktaramazsınız. Örneğin araba aksesuarlı satan bir firmasınız. Ve Adwors çıkıyorsunuz. Araba kelimesinde çıkılan reklamlar oldukça yanlış olacaktır. Sizin çıkmanız gereken kelimelere örnek araba parlatıcı, koltuk temizleyici ve benzeridir.
 
Kelime Konumları: Adwors reklam vermek istediğiniz bölgede size yardımcı olmaktadır. Örneğin eğer yurt dışına ürün satışı yapmıyorsanız ancak Türkiye'nin her noktasına ürün teslimatı yapabiliyorsanız sadece bölge olarak Türkiye'yi seçmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde yurt dışından girecek olan kullanıcılar da reklamlarınıza tıklar ancak bunun size herhangi bir faydası olmaz.
 
Ayrılan Günlük Bütçe: Eğer ayırmış olduğunuz günlük bütçe çok az olursa günün erken saatlerinde tıklamalardan dolayı bütçeniz bitecektir. Ürününüzün asıl alındığı saatlerde ise bütçeniz olmadığı için reklamlarınız yayınlanmayacaktır. Bu yüzden günlük ayıracağınız bütçe miktarını iyi belirlemelisiniz.
 
Tıklama Başına Maliyet: TBM belirlemeleri yaparken oldukça fazla dikkatli olmanız gerekir. Eğer tıklama başına maaliyeti çok fazla tutarsanız ayırmış olduğunuz maaliyetler oldukça kısa bir sürede bitebilir. Bunun tam tersi yani TBM oranını çok düşük belirlerseniz eğer reklamlardan hiç tıklama alamayabilirsiniz. Bu yüzden sürekli reklamlarınızı kontrol etmeniz gerekir.
 
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..