Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret tasarımlarınız satışlarınızı dolaylı bir şekilde arttırmaktadır. Nasıl mı?

E-ticaret tasarımlarınız satışlarınızı dolaylı bir şekilde arttırmaktadır. Nasıl mı?
 

Elektronik Ticaret Tema


E-ticaret sitelerinin tasarımları satışları dolaylı bir şekilde arttıran etkiler arasındadır. Bütün özellikleri aynı ancak tasarım yönünden farklı olan iki e-ticaret sitesi arasında, tasarımı daha iyi olan sitenin satış oranları %30'lara kadar daha fazla seyir etmektedir. 
 
Bu farkın en büyük sebebi ise e-ticaret sitenize gelen potansiyel müşterilerinizin sitenize giriş yaptıktan sonra teredütsüz bir şekilde alışveriş yapmasıdır. Bir e-ticaret sitesinin tasarımının şıklığı ve kalitesi, o siteye gelen kullanıcıların bütün tereddütlerini ortadan kaldıran en önemli etkendir. Bir e-ticaret sitesi tereddütsüz bir şekilde alışveriş yapan müşteri kitlesine sahip ise sitede kalma süreleri de oldukça fazla olacaktır. Bu durumda direk olarak arama motoru optimizasyonunuzu yani arama motorlarındaki sıralamalarınızın daha üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. Bütün bunlarl abirlikte görsel olarak ürün tanıtımları da daha tanımlayıcı bir şekilde yapıldığı taktirde, e-ticaret siteniz hızlı ve büyüyen bir ivme ile istediğiniz başarıya ulaşacaktır.
 
E-ticarette sitenizin tasarımı direk olarak satışlarınızı etkileyen faktördür. Şimdi dolaylı bir şekilde e-ticaret sitenizde kullanmakta olduğunuz temanın satışlarınızı nasıl etkilediğini detaylı bir şekilde anlatalım.
 
1. Müşterilerinizin tereddütlerinin ortadan kalkması
 
Daha önce yaşanmış olan ve maalesef hala yaşanmakta olan e-ticaret dolandırıcılığından dolayı tüketiciler bir siteden ürün satın almadan önce tereddüt içerisinde kalmaktadırlar. Bu tereddütü ortadan kaldırmanın çözümü ise site tasarımınızın şıklığı ve aynı zamanda iletişim bilgilerinizi paylaşarak müşterilerinize tam destek vermekten geçmektedir. Potansiyel müşteri adayları logonuzda dahil olmak üzere site tasarımınızı genel bir gözden geçirirler. İletişim alanları, ürünlerin yansıtılışı, detay özellikleri, online destek alanları başta olmak üzere her ayrıntı siteye olan güven duygusunun oranlarını belirlemektedir. Profesyonel ve kaliteli bir tasarım işte tam bu noktada araya girmekte ve müşterinin “Acaba bu siteden ürün alsam mı almasam mı?” sorusunu yani kararsızlığını olumlu yönde etkilemektedir. Ve tabi bu duruma paralel olarak satışlarda da artışlar gözlenir.
 
2. Arama motoru optimizasyonunuza olumlu etkiler
 
E-ticaret sitelerinin arama motorlarındaki sıralamasını etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi sitede kalma süreleri ve aynı zamanda hemen çıkma oranlarıdır. Bir sayfada ne kadar fazla süre kalınıyorsa o sayfanın arama motorlarındaki sıralaması da o denli artacaktır. Aynı zamanda hemen çıkma oranları ne kadar düşük olursa site genelindeki sıralamalarda da artışlar gözlenecektir. Şık ve kaliteli tasarımlara sahip olan e-ticaret sitelerinde hemen çıkma oranlarının oldukça düşük ve aynı zamanda sitede kalma sürelerinin de çok fazla olduğu tespit edilmiştir. Bu duruma paralel olarak da siteye gelen kullanıcı trafiğinde artışlar gözlenmiştir. Bilinmesi gereken bir şey daha vardır. Arama motoru optimizasyonunun da siteye gelen kullanıcı trafiğinin sayısı da sıralamaları etkilemektedir. Sonu olarak profesyonel tasarıma sahip olan bir e-ticaret sitesinin arama motorlarında üstün performans sağlaması oldukça kolay olacaktır.
 
3. Görsellerin ürünü tam olarak anlatabilmesi
 
Bu madde de kendinizi bir tüketici yerine koyabilirsiniz. Bir siteye giriş yaptınız ve bir ürün alacaksınız. Ürünün özellikleri çok güzel bir şekilde yazılmış, açıklayıcısı metinler girilmiş kısacası tüm teknik bilgiler hakkında bilgi sahibi olunmuş olsun. Hatta bunun üzerinde onlarca müşteri yorumu da yazılmış olsun. Peki bütün bu bilgilendirici alanlar varken ilk dikkat ettiğiniz yer neresidir ? Tabi ki görseller. Bu ilk dikkat etme durumu ürün fiyatı ile zaman zaman yer değiştirebilmektedir. Ürün fotoğrafına bakılmasının en büyük sebebi ise görsel olarak o ürünü gözlemleme ve kullanışlı olup olmayacağını anlama isteğindedir. Bir e-ticaret sitesi tasarımında ürün görselleri için yapılan alan ve ürün fotoğrafları ne kadar kaliteli ise satışlarda da o denli artışlar gözlenecektir.
 
Satın alınan e-ticaret paketlerinizde tasarımlarınızın geliştirilebilir olmasına oldukça fazla dikkat edin. Sadece size verilen e-ticaret temalarının kullanabilmenin yanı sıra bir grafiker yardımı ile tasarımlarını değiştirip değiştiremeyeceğinizi mutlaka sorun. İdeallerinizdeki e-ticaret site tasraımını işletmeniz için açmış olduğunuz sanal mağazanıza uygulayabiliyor olmanız gerekir.
 
Kaynak: Neticaret
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..