Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '10

 
Kategori
Spor
 

Efes Pilsen kapanmalı mı?

Hep sürekli olarak yazdım ilkeler çok önemlidir. Doğrudur yanlıştır ama ilkeli davranmak çok önemlidir. Zahmet ederseniz bloglarımda ilkeli olma mantığı üzerine birçok yazı bulursunuz. Analitik düşünce çok önemlidir. Dini, siyasi, ekonomik ve dahi her türlü görüşünüz bir yana olmak koşulu ile her konuda analitik düşünüp neden sonuç ilişkilerini, temel kavramları göz ardı etmemeniz gerekir.

Aşağıdaki satırları bir Efes Pilsen taraftarı yazıyor baştan anımsatayım. (Bu konudaki yazılarımı biliyorsunuz)

Şİmdi neden bunları yazdım. Çıkacak bir sponsorluk yasası ile Efes Pilsen klubü kapanma noktasına gelebilir. (Bu konu gündeme de yeni gelmedi.) Nedeni Efes Pilsen spor klubünün bir bira markasını temsil etmesi. Bu kararın açıklanması ile birden bire tüm medyamız Efes Pilsen' in başarılarını, sanata, spora (basketbol dışı branşlara da) desteğini anımsadı ve yere göğe koyamamaya başladı. Sadece medyamız değil, yanlış okumadıysam bürokrasiden de üzüntü mesajları geldi ve bu kararın eski klupleri kapsamaması vb yönlerde çalışmalar yapıldığı açıklandı.

Bu nasıl olabilir ? Ya karar doğrudur eski yeni herkese uygulanır, kapatırım diyen kapatır, ya karar yanlıştır eskisi yenisi farketmez karardan dönülür. Şu anda zaten Türkiye' de iki büyük bira operatörü var. Bir tanesi sanırım çok önce adını vermekten vazgeçti. Bir tanesi kaldı o da Efes Pilsen. Türkiye' de başka alkollü içecek üreticileri ve/veya ithalatçıları var ama aşırı derecede yanılmıyorsam zaten herhangi bir branşta isimlerini verdikleri spor klüpleri yoktu. Üstelik alkollü içkiler üzerindeki vergi vb sektörel sorunlar ile bir spor klubü sahibi olmanın (Euroleauge seviyesinde) ve/veya bu düzeyde bir takıma sponsorluğun maliyeti belliyken talip olmaları da düşünülemezdi. Yani bu yönetmelik zaten adrese teslim gibi çıkarılmıştı. İstenildiği kadar aksi söylensin -ki doğrudur da ben her şeye inanırım- fiili durum bu. Eğer siz biliyorsanız Efes Pilsen dışında bir alkollu içecek markasının herhangi bir branşta takımı ve/veya sponsorluğu olduğunu lütfen bana yazın. O zaman şimdi adrese teslim bu karar çıkınca neden herkes yakınmaya başladı. Ben bir taraftar olarak söylüyorum ki eğer karar sadece ve saf olarak sadece çocuklarımızın, gençlerimizin alkol bağımlılığından kurtulması ve/veya bağımlısı olmaması için alındı ise ve bu karar çözüm olacak ise geri adım atılmasın. Sn. Özilhan kapayacaksa kapasın. Eğer içtenlikle inanıyorsanız yapın. İlkelerin-izin arkasında durun.

Ama eğer ilkeliysek yani yasaklar ile çocuklarımızın üzerindeki tehlikeli alışkanlık baskılarını ortadan kaldırmak istiyorsak o zaman savaş oyuncaklarını da yasaklayalım ki ben bu yasaktan yanayım. Silah ruhsatı verme kurallarını çok kısıtlayalım. Düpedüz bir şiddet olan boksu yasaklayalım. Daha çok yakın geçmişte sanırım Kıbrıs'ta bir gencimiz öldü ringde. Televizyonlarda spor adı altında kafes döğüşü denen bir sadizm gösterisi her gün izleniyor. Bunu yasaklayalım. Neden şiddetin doğrudan yapılanı yasal ve serbest ? Neden bira markasının takım adı olması yasak. Ben alkolizm iyidir demiyorum. Ama takım adı bira markası diye eğer herkes alkolik olur yasaklayalım mantığı geçerli ise yandı gülüm keten helva. Daha önce de yazmıştım eğer bu mantık ile gidersek herşeyin aşırısı zarar ve tedavi gerektirdiği için örneğin cinsel bağımlılığı önlemek içinde tamamen iki insan arasındaki erotizmi de yasaklayalım. Sanırım Michael Dougles bu konuda tedavi görmüştü. Hız tutkunları var ve gerçekten tehlike de yarattıkları için toptan araç kullanmayı yasaklayalım. Sayın okurlar ilkelerimiz her ne ise arkasında duralım. Ama ilkelerin arkasında dururken o ilkelerin bizi nerelere götürebileceğini de unutmayalım.

Gençlerimizi, çocuklarımızı ve hepimizi alkol, uyuşturucu, kumar gibi alışkanlıklardan korumak her ailenin ve siyasi iktidarın görevidir. Ama koruma kavramı ile yasakçılık kavramını birbirinden ayırmak gerekir. Ancak ve ancak icrası ile sadece kendine değil doğrudan başkasına zarar veren eylemler yasaklanmalıdır. Ör: sigara yasağı bana kalırsa açık havada bile uygulanmalıdır. Neden ben bir kır lokantasında ensemden gelen sigara dumanını içime çekmek zorunda kalacağım bilmiyorum. Sigara içen gitsin kimsenin olmadığı bir yer varsa orada içsin, evinde içsin ne yaparsa yapsın. Ama ben bir şişe şarap ve/veya bira içerek ne kendimi ne kimseyi rahatsız etmem ki?

Ve son bir noktayı daha belirteyim bu yasanın benzeri Euroleauge ülkelerinde de var mı bilmiyorum. Ama eğer yok ise Sn. Özilhan birebir aynı kadroyu Efes Pilsen Holland adı ile Hollanda ligi üzerinden sahaya sürse ne yapacağız. Euroleauge maçları yayını duracak mı? Ve eğer bu olanak varsa basketbolun B harfi ile ancak ilgilenen Hollanda bu öneriye kucak açmaz mı? Unutmayın çağımız bir marka olma çağı ve Sn. özilhan için de ülkesine yaptığı katkı kadar markası da önemli. Bu nedenle burada kapanan bir klup başka yerde açılır ve aynı isim ile izlemeye ve günün birinde bir Hollanda takımının başarılarını alkışlamaya başlarsak hiç şaşırmam.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..