Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '12

 
Kategori
Haber
 

Eğitim fonu bir an önce kurulmalıdır

Eğitim fonu bir an önce kurulmalıdır
 

Atanamayan öğretmenler dün yine eylem yapmışlar.

Taşıdıkları pankartlarda "İş Yok, Para Yok, Evlilik Yok" diye yazıyor. Bunca zahmet, bunca emek ver ama okuduğun bir işe yaramasın. Gerçekten çok acı.

Türk toplumunda aile denen bir kavram olmasa acaba ne yapardık? Allahtan aileler var da işsiz çocuklarını bahırlarına basıyorlar ve büyük bir toplumsal sorunu engelliyorlar. Çocuklar da okumuş çocuklar, baba parası, ana parası yemeğe katlanamıyorlar. Okudukları branşlarda mesleklerini yapmak ve topluma katkı vermek istiyorlar ama devlet bir türlü yeterli kadro açmıyor veya açamıyor. Öğretmen olmaları yetmiyor bir de KPSS diye bir sınav ile cebelleşiyorlar.

Oysa bu ülkenin en önemli meselesi eğitim olmalı. Geçenlerde Milli Eğitim Bakanımız açıkladı.  Öğretmen olmak isteyen aday sayısı 264 bin kişiymiş, ihtiyaç, öğretmen açığı ise 126 bin kişiymiş. Milli Eğitim Bakanlığının 2011 yılı bütçesindeki payı 34 Milyar TL idi, Sağlık Bakanlığının ise 17.2 Milyar TL. Yani eğitime ciddi pay ayrılıyor ama maalesef bu pay yetmiyor. O halde bu payı artırmanın yolları aranmalı. Örneğin işsizlik sigortası gibi bir fon neden yaratılmasın? İşsizlik sigortasında yaklaşık 56 Milyar TL gibi bir para birikti. Böyle eğitim fonu gibi bir fon yaratılabilir. Bu fonun belli bir yüzdesi öğretmen istihdamında çok rahatlıkla kullanılabilir. Mesela 50 Milyar TL gibi bir fon olsa bunun %10'u öğretmen istihdamına ayrılsa yıllık 5 Milyar TL yapar (aylık 416 Milyon TL). Bir yeni başlayan öğretmene 2000 TL brüt maaş verilse; 416 Milyon TL / 2000 = 208.333 kişi'ye yılda istihdam sağlanabilir.

Bence ülkenin sigorta mantığına, tasarruf mantığına, fon yaratma mantığına çok büyük önem vermesi gerekiyor. Bu nedenle "Eğitim Fonu" gibi bir fon mutlaka kurulmalıdır. Mevcut çalışan öğretmenler ve öğrenciler de dahil eğitim sürecindeki herkes bu fona çok cüzzi bir pay ile katımalıdır. Bence bu rahatlıkla yapılabilir. Bu yapılırsa atanamayan öğretmen sorunu diye bir sorun ortadan kalkacaktır.

Ülkenin daha çok tasarruf yapmasına ve daha çok Fon yaratmasına ihtiyaç var.

 

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..