Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '17

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim nedir?

Eğitim nedir?
 

yenisafak.com.


Eğitimcilere, eğitimin tanımını soracak olursanız. “Eğitim davranış değiştirmektir.” Diye tarif ederler. Bu kısacık tanımın ardından şunlar da söylenebilir. EĞİTİM…
 
İnsanlara bilgi kazandırmaktır.
 
İnsanlara deneyim kazandırmaktır.
 
İyi örnekler göstermektir.
 
Çevre kazandırmaktır.
 
Duygularını geliştirmektir.
 
Hareketini sağlamaktır. Bedenini geliştirmektir (Beden eğitimi…)
 
Kişiliğini geliştirmektir.
 
İnsana aktöre kazandırmaktır.
 
İnsanı toplumsallaştırmaktır.
 
Öğrenciyi mutlu yapmaktır.
 
Hayata hazırlamaktır.
 
İnsanlara iyi bir meslek vermektir.
 
Kültürleştirmektir.
 
Olgunlaştırmaktır.
 
Toplumsallaştırmaktır.
 
İyi bir insan yaratmaktır.
 
İyi alışkanlıklar kazandırmaktır.
 
Yeni  görgüler  kazandırmaktır.
 
Kendini tanımasına yardım etmektir.
 
Yaratıcılık kazandırmaktır.
 
Dünyayı ve evreni tanıtmaktır.
 
Kendisini bilmesine yardım etmektir.
 
İnsanlarla ilişki kurmasına yardım etmektir.
 
Güzeli, güzelliği anlamasına yardım etmektir.
 
İnsanın nereden geldiğini, nereye gideceğini keşfetmesine yardım etmektir.
 
Eğitimle  insan sayıların dünyasına girer, hesap hendese öğrenir.
 
Yetişkinliğe hazırlar. Yetişkin davranışları kazandırır.
 
Diğer insanların değerini öğretir.
 
Müzik ve dansın, güzel sanatların değerini öğrenir.
 
Eğitim insanlara aletlerin kullanılışını ve yapılışını öğretmektir.
 
Eğitim insanlara bir şey yapmanın yöntemlerini öğretmektir.
 
Paranın değerini öğretir.
 
Dilin gelişmesine yardım eder.
 
Yazıp, çizmesine yardımcı olur.
 
İletişimin önemini gösterir, iletişim araçlarını öğretir.
 
Yeni meraklar (hobiler) kazandırır.
 
Din ve inançla ilgili derin kaynakları öğrenmesine yardım eder.
 
Eğitim insanların tabaka değiştirmesine, sınıf atlamasına yardım eder.
 
Kişisel gelişimine yardım eder.
 
Sağlığını koruması için yapması gerekenleri öğretir.
 
Hayattaki amaçlarını belirlemesine ve önceliklerini sıralamasına yardım eder.
 
Karşı  cinsle ilişkilerin önemini öğretir. Onlara nasıl davranması gerektiğini öğretir.
 
Ailenin önemini anlatır.
 
Temizliğin, çevreye önem vermenin değerini gösterir.
 
Kitabın değerini gösterir; çok kitap okumanın erdemini kazandırır.
 
Eğitim ezbercilik değildir; hayatı keşfederek öğrenmektir.
 
Eğitim yalnız okulda değil, her yerde gerçekleşir. 
 
Akıllı insan her olaydan bir ders çıkarır, öğrenir.
 
Eğitim insana sorumluluk duygusu verir. Sorumluluğu öğretir.
 
İstediği şeyleri nerede bulabileceğini öğretir.
 
İşte bir nefeste eğitimin insan davranışını değiştirmekle neler yapabildiğini saymaya çalıştık. Sayabildik mi? Ne gezer… Eğitim, doğmakla, gözümüzü dünyaya açmakla öğrendiğimiz her şeyi kapsar. Ve insanın eğitimi hayat boyu sürer gider. Eğitim yalnızca  okulda olmaz; ailede; çevrede; kışlada; her toplumsal ortamda; arkadaş çevresinde vb.. sürer gider.  
 
Eğitim, Atatürk’ün söylediği gibi : “Adam olmaktır..” Adam. ..
 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..