Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

EYD Uzmanı Gülşah Öztaş

http://blog.milliyet.com.tr/gulsahoztas

19 Eylül '21

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Psikolojisi-Öğretmenlik

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmenlik
 
 
Öğretmenlik mesleğini icra eden kişilerin kesinlikle eğitim psikolojisi eğitimini almış olması gerekmektedir. Pedagojik formasyon dersleri altında öğretmenlere lisans eğitimlerinde bu ders verilmektedir. Peki, öğretmenlerin eğitim psikolojisi bilmesi neden bu kadar önemli? Çünkü öğretmenler eğitim sürecinin en önemli rehberleri konumundalar.
 
Öğrencileri tanımalı, gelişim düzeylerine uygun olarak ders konularını işlemeliler. Bir lise öğrencisi ile bir ilkokul öğrencisinin öğrenim düzeyi birbirinden oldukça farklıdır. Bu yüzden eğitim psikolojisi bireylerin her yönden gelişim seviyelerine uygun şekilde eğitim verilmesini savunur. Bu düşünceyi öğrenim sürecinde uyarlayacak olan da elbette öğretmenlerdir. Aldıkları psikoloji eğitimi neticesinde hem öğrenme yöntemlerini seviyeye göre belirleyebilir hem de çıkabilecek olası sorunları çözebilirler.Her öğrencinin öğrenme süreci faklılık göstermektedir.Bu farklılıklara uygun olarak öğrenme yöntem ve tekniklerini geliştirebilmeli VE uygulmalıdır. Öğrencilerin öğrenme süreçlerinde aktif olarak rol almasını sağlamalıdır.
 
 
 
Eğitim, teknolojinin getirdiği yeniliklerle dört duvar arasına sığmaz olmuştur.
 
 
 
Bireylerin gereksinimlerine uygun tasarlanmış online eğitim siteleri, eğitim psikolojisi temellerine hakim eğitimcilerle uzaktan eğitim vermektedir.
 
 Enstitü, bu popüler kurumlardan biridir. Eğitim psikolojisi çerçevesinde etkili online eğitimlersunmaktadır. Bu eğitimlerin bir kısmı ücretsiz olarak verilmektedir. Ücretli ya da ücretsiz eğitim olsun fark etmeksizin eğitim sonunda başarılı olanlara da uluslararası geçerli sertifikaverilmektedir.  
 
 
 
Eğitim psikolojisi nedir?
 
 
 
Bir psikoloji dalıdır. Bireylerin eğitim süreci kapsamında nasıl öğrendiğini araştır. Özellikle gelişim ve öğrenme psikolojisinden beslenir.
 
 
 
Eğitim psikolojisi neden önemlidir?
 
 
 
Gelişim süreçleriyle birlikte bireylerin bilişsel gelişim süreçleri ve davranışları değişkenlik göstermektedir. Eğitim psikolojisi bu dönemleri tespit eder. sonuç olarak öğrenme için en elverişli ortamın yaratılmasına katkı sağlar.
 
 
 
Eğitim psikolojisinin alt dalları nelerdir?
 
 
 
Eğitim psikolojisinin alt dalları dört tanedir. Bunlar; gelişim psikolojisi, öğrenme psikolojisi, ölçme ve değerlendirme, rehberlik.
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 13
: 104
Kayıt tarihi
: 15.06.21
 
 

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Uzmanıyım.Bir özel okulda müdür yardımcısı olarak çalışmaktayım(Lisan..