Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eğitim Üniversite mi?

Nerdeyse tüm insanlar sürekli saygıdan, hoşgörüden, eğitimden, sabırdan empatiden bahseder. Hatta çocukları olan insanlar tüm enerjileriyle bu değerleri çocuklarına aşılamaya çalışırlar. Peki kendileri ne kadar uygularlar? Ya da hiç düşünüyorlar mı acaba kendilerinde olmayan bir değeri çocuklarına veremeyeceklerini.

Gün içinde bir çoğumuz ne kadar çok can sıkıcı olayla karşılaşıyoruz değil mi? Maalesef bir çoğunun kaynağı bazı değerlerden yoksun olunması. Bu sorunların çığrından çıkmasının sebeplerinden biri de insanların sorunlar karşısında nasıl duracağını bilmemeleridir.

Sorunlarımızın sebeplerinin başında da saygı duymamak geliyor. Evet dünya birbirine saygı duymayan insanlarla dolu. Bu hiç kimseye tuhaf gelmez. Buna üzülebiliriz de ama asıl üzen durum saygı, empati gibi değerlerin kazandırılmaya çalışılan yerlerde bu değerlerden yoksun insanların olması.

Aslında bu sadece insanların bir şeylere kızmasından, kırılmasından kaynaklanan bir durum mu? Yoksa yoksa karşındaki kişinin kişiliğinin kısa bir özeti mi? Sanırım ikinci seçenek daha ağır basıyor şu an. Günlük hayattaki en küçük bir davranışımız bile hayat anlayışımızı kişiliğimizi yansıttığını anlayabiliyorum. Ne yazık ki eğitimin okulla, öğretim ile hele hele diplomayla hiç alakası yok. İnsanlara yapılan saygısızlıklar sadece okullar dışında olsaydı eğer ;eğitimde üniversitenin öneminden bahsederdik. Gerçi şuan da büyük çoğunluğumuzun yaptığı da tam olarak bu. Doğru öğretim için üniversite çok önemli, ama eğitim aile de başlar. İnsanlarımız Eğitimlerini üniversiteye bırakmadıkları zaman çok daha fazla hoşgörüye sahip olacağız. Anlıyorum ki eğitim sandığımız şeylerden çok farklı hele hele üniversiteden çok daha...

 
Toplam blog
: 6
: 185
Kayıt tarihi
: 12.12.14
 
 

Hacettepe Üniversitesi :) ..