Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Yayıncılığı

Eğitim Yayıncılığı
 

Öyküler, romanlar, şiirler, tarih, felsefe, deneme, anı, gezi, mitoloji kitapları.... Aylık, haftalık dergiler.... Büyük yerleşim merkezlerinde bir kitapçıya girdiğiniz an rafları dolduran bu kitaplar kültür kitapları olarak anılıyor.
Bir başka bölümde; ders kitapları, kaynak kitaplar, OKS ve ÖSS kitapları, dergileri, sözlükler, eğitim kitapları olarak yerlerini almış durumdalar. Kitapçılarda aynı mekanı paylaşan bu iki alan yayınları son elli yıldır yöneticilerce okullarda birlikte kullandırılmayarak, çocuklarımızın ve gençlerimizin gelişimlerine eğitimin, kültürün katkıları engellendi. Bu yasaklama çocuklarımızın ve gençlerimizin gelişimini engellerken, kitapların üretimini de engellemiş oluyordu. Yüzlerce, binlerce eğitimci teşvik edilerek daha güzel kitaplar yazılması gerekirken tam tersi engelleme yöntemi ile eğitimcilerin yaptıkları işlerle ilgili üretim yapmaları da engellenmiştir.

Bu anlayış ilköğretim ve ortaöğretimle sınırlı değildir. Eğitim yayıncılık alanını eğitim dünyasına kapatan yanlış yönetim anlayışı, üniversitelerimizin ve bilim çevrelerinin de eğitim yayınlarına uzak kalmalarını sağlamıştır. Halbuki yeni uygulanmaya başlanan ilköğretim programı bol çeşitlerle, çeşitli alanlarda eğitim ve kültür yayınına gereksinim duymaktadır. Özellikle sınıf seviyelerine göre hazırlanacak dünya klasikleri, temaları ve konuları destekleyecek seviyeye uygun eğitim kültür kitapları bol miktarlarda ve çeşitli alanlarda yazılmalı ve basılmalıdır.

Gelişmiş toplumların eğitim yayıncılığını incelediğinizde, her ders için; kan dolaşımı, bitkiler, hayvanlar, çöller, akarsular, göller, keşifler, buluşlar ..... Hemen memen her alanda seviyeye uygun yayınlarla, eğitim ve kültür yayınlarının bir uyum içinde olduğu bilinen bir gerçektir. En geniş örneğini, elinize alacağınız bir Oxford Yayınları katalogunda bir bilim kurumunun eğitimin her kademesine yayın hazırladığını ve tüm dünyaya sunduğunu görmek mümkündür.

Yeni program eğitim yayınlarının her kademede bolca hazırlanmasını istiyor. Dünyadaki örnekler bunun yüz yıl önceden başladığını, yıllardır eğitimin hizmetinde olduğunu gösteriyor. Bizde ise arzuladığımız bu çalışmayı başlatan bir kurumdayım. Anaokulundan üniversiteye kadar eğitimin tüm alanlarındaki yayınlarıyla dünya ölçütlerinde bir yayıncılık yapan Uğur Yayıncılık’tayım.

Uğur Dershaneleri öğretmenlerinin hazırladığı ilköğretim ve lise sınıflarına yönelik kaynak kitaplar. OKS ve ÖSS hazırlık dergileri ve kitapları. Bahçeşehir Koleji, anaokulu öğretmenlerince “ ilkçizgilerim” adıyla hazırlanan cıvıl cıvıl çocuk kitapları, boy boy boyama kitapları. Bahçeşehir Koleji ilköğretim öğretmenlerince yeni programa göre hazırlanan “Bilgiye Yolculuk” ders ve kaynak kitapları. Bahçeşehir Üniversitesi öğretim görevlilerince hazırlanan çeşitli alanlardaki bilim ve kültür kitapları.

Bütün bu yayınları tek tek özenle anlatan, Uğur Eğitim Hizmetleri ve Yayıncılık Genel Müdür Yardımcısı Hande Alpay, Türkiye’de bir ilki yaptıklarını belirtiyor. İngilizce kitaplar yayınlayarak yurtdışına gönderdiklerini büyük bir gururla sunuyor. Bu gururu onunla paylaşmamak mümkün değil. Yıllar önce İzmir Buca Eğitim Enstitüsü, İngilizce Bölümü’nde Türkçe derslerinin öğretmenliğini yaparken, öğretmen adaylarına önerdiklerimi anımsıyorum.
Her yıl mezun ettiğimiz öğrencilerden yüzde onu kitap yazma çalışmalarına yönelse, yurtdışından çok pahalıca aldığımız İngilizce yayınların tarafımızdan üretilebileceğini anlattığım düşüncelerimizin gerçekleştiğini görmek, beni de sevindiriyor.

Uğur Eğitim Hizmetleri ve Yayıncılık, başlattığı her kademedeki yayınları ile kendi
kurumlarında çalışan eğitimcileri, üretime yönlendirerek edindikleri bilgi ve deneyimlerin katlanmasını ve toplumun geniş kitlelerine sunulmasını da gerçekleştirmiş oluyor. Bu, aynı zamanda eğitim ve bilim insanının kendisini yenilemesi ve geliştirmesini de birlikte getirmektedir. Öyle gözüküyor ki, geniş kapsamlı, gelişmiş toplumların çalışmalarına paralel olarak başlatılan bu yayınlara, sınıf seviyelerine uygun; konu ve temaları destekleyecek, eğitim kültür içerikli yayınlar ve dünya klasiklerinin uyarlanması da eklenerek daha da genişleyecektir.

Dileğimiz, eğitim kültür yayınlarında gördüğümüz bu örneklerin, tüm eğitim ve yayın dünyasında çoğalarak artması. Bunun için de eğitim yönetimlerinin çağın gereklerine uygun, eğitimin gereksinim duyduğu, çocuklarımızın ve gençlerimizin daha iyi yetişmesi için çabalayan eğitim ve bilim çevrelerinin önünü açarak, eğitime katkılarının artmasını sağlamak olmalıdır.

Hasan Barışcan
hbariscan@milliyet.com.tr

 
Toplam blog
: 52
: 4210
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

1952 yılında Sivas- Asarcık Köyünde doğdum. Yurdun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptım. Kabataş Er..