Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '15

 
Kategori
Edebiyat
 

Eğitimci Yazar Şair Celaleddin Çınar ile...

Eğitimci Yazar  Şair Celaleddin Çınar ile...
 

Celaleddin Çınar


Eğitimci yazar   Celaleddin  Çınar “ İyi bir yazar ve şair olmak  isteyenlere   Her şeyden önce ilkeli ve planlı çalışmalarını,bu yolda ileri giden şair ve yazarlarla mesai geçirmelerini tavsiye ederim.”

SORU-Bize  kısaca kendinizi tanıtır mısınız?  Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz  nerelerde çalıstınız?

CELALEDDİN ÇINAR- 1975 yılında Sivas ili Altınyayla İlçesi Başyayla köyünde doğdum. İlkokulu köyümüzde tamamladım. Ortaokulu Hafik ilçesinde, liseyi Gemerek ilçesinde tamamladım.1997 yılında Gazi Üniversitesinden Mezun oldum. Aynı yıl Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde Yüksek Lisansa başladım.17 Mart 1998 tarihinde Muş ili Varto Endüstri meslek lisesine öğretmen olarak atandım.(Muş-Varto),(Yozgat-Çekerek) ve (Tokat-Turhal’da) Öğretmen ve yönetici olarak çeşitli kademlerde çalıştım. Tokat Turhal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde Müdür yardımcılığı görevini yürütürken 2013 yılında açılan Şube Müdürlüğü sıvını kazanarak Pazar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Şube Müdürlü olarak atandım.Halen bu görevi yürütmekteyim.

SORU- Şiir aşkınız nereden kaynaklanmaktadır?  Şiire  başlamadan  önce ve su an duygularınız arasında ne fark var?

CELALEDDİN ÇINAR- Şiir ;bizim aileden gelen bir gelenektir. Hitabeti  güçlü sözü dinlenen ,Hatipoğulları şöhretiyle bilinen bir aileden geliyorum.Gerek dedem gerekse amcalarım,babam hatta annemin çok sayıda neşredilmemiş şiirleri vardır.Böyle bir ortamda büyüyünce  ister istemez insanda şiire karşı bir yönelme oluyor.Orta okul yıllarında okuduğum Karacaoğlan ve Yunus emre şiirlerinin de bende önemli etkileri olmuştur.

SORU- Ailenizde sizin  şiir  sevginize nasıl bakıyorlar?

CELALEDDİN  ÇINAR- Ailem biraz öncede söylediğim gibi şiiri ve nükteli konuşmayı seven ve hayatına tatbik eden bir ailedir.Eşim ve çocuklarım açısından baktığımda bana fazlasıyla destek olduklarını söyleyebilirim.Hatta çocuklarım yazdığım şiirlerimi benden önce ezberleme yarışına girerler.

SORU- Bugüne kadar çıkardığınız eserler ve konuları neler?

CELALEDDİN ÇINAR- Sıkılmayan Kurşunlar:Kurtuluş savaşımızı ve Anadolu’daki yaşantıları anlatan bir kitap Regulus Yayınevinden çıktı

2004 yılında Anadolu’da kullanılan Öz Türkçe Kelimelerin derlemesini yaptım

Türk Şairleri Antolojisinde yer aldım

Palmiye yayınları Şairlerimiz 2013 Antolojisinde yer aldım

Tokattan Mısralar Antolojisinde yer aldım

Şairler seçkisi 7 Antolojisinde yer aldım

Piyes ve makalelerimin yayında yayınlanmamış bir deneme kitabım mevcut olup Kümbet dergisinde Şiirlerim yayınlanmaktadır.

SORU- Hangi kaynaklardan beslenirsiniz  ve  hangi yazar ve şairleri severek okursunuz ?

CELALEDDİN ÇINAR- Halk ozanları benim başucu kitabım gibidir. Bunun yayında Necip Fazıl Kısakürek,Yavuz Bülent Bakiler özellikle Abdurrahim Karakoç beni çok etkilemiştir.Şu dörtlüğü her okuduğumda tüylerimi diken diken eder.

Sen bizim köyleri görmedin ki hiç, 
Yolları toz, çamur, evleri kerpiç. 
O kirli kabukta, o en temiz iç; 
Hele bir yakından bakılsın da gör.. 

SORU- Eğitimci yazar olmanın zor ve kolay yönü neler?

CELALEDDİN ÇINAR- Eğitimci yazar olmanın mesaiye bağlılıktan başka bir zor yanının olduğunu düşünmüyorum. Bunun yanında getirdiği kolaylıklar saymakla bitmez. Bir defa sürekli insanlarla öğrencilerle birlikte olmanın hazzı bir başkadır. Paylaşmak güzeldir. Aç bir insanla yemeğinizi paylaşmakla tok bir insanla bir sofrada yemek yemenin farkı ne ise; öğrencilerle sohbet etmek ile diğer insanlarla sohbet arasında o kadar fark var. Bu da anlatmaya yeter sanırım.

SORU-Siz antolojilerin de yer alan insansınız.    Antolojilerin faydalarından bahseder misiniz?

CELALEDDİN ÇINAR- Antolojiler, bireysel şiir kitaplarından daha fazla okuyucu ile buluşan kitaplardır.300 den fazla şiirim olmasına rağmen şiir kitabı çıkarmayı düşünmedim. Antolojiler bazı dostlukların gelişmesine de vesile oluyor. Halkla ücretsiz olarak buluşabilen ender kitaplardadır. O yüzden önemsiyorum.

SORU-  Günümüz gençleri okumadan yazmayı seviyorlar  okumadan yazar olunur mu?

CELALEDDİN ÇINAR- Cevher  olabilir .Bir dağda bir maden olabilir.Fakat bu madeni çıkarma ve işlemede uzman değilseniz,  çıkardığınız madenin piyasada alıcısını bulamadığınızı ve kalitesiz olduğunu fark etmeniz çok zaman almaz.Ama yeterli ve gerekli eğitim ve uzman kadro ile çalışırsanız madeninizin değeri kat kat artar.Yazmakta buna benzer.Ne kadar çok okursanız o kadar güzel yazarsınız…

SORU- ilerde  hangi konuda çalışmalarınızı   yayınlamayı düşünüyorsunuz?

CELALEDDİN ÇINAR- İleride, hâlihazırda yazdığım çocuk hikâyeleri ve denemelerimi yayınlamak istiyorum.

SORU- iyi bir yazar ve  şair olmak isteyenlere  neler tavsiye edeceksiniz?

CELALEDDİN ÇINAR- Her şeyden önce ilkeli ve planlı çalışmalarını,bu yolda ileri giden şair ve yazarlarla mesai geçirmelerini tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..