Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde neler olacak?

Eğitimde neler olacak?
 

Değerli Okurlar,

Seçim sonuçlarına göre iktidar partisi ikinci kez seçimi kazanarak hükümeti kuracak. Bu durumda eğitim dünyasında neler olacak, değerlendirelim.

Ne Yapıldı? Ne Yapılacak?

Milli Eğitim Bakanlığı’ nın bütçesi %186 oranında arttırılmıştı. Beyannamede yar alan ifadeye göre GSMH’ den en büyük payı yine MEB alacak.

Okul öncesi eğitimin %25 artırıldığını ifade eden seçim beyannamesine göre bu oran önümüzdeki yıllarda % 50’ ye çıkarılacak.

Ücretsiz olarak okul kitabi dağıltılmıştı. Bu yıldan itibaren yine ücretsiz olarak ders kitabı dağıtılmaya devam edecek.

Öğretmen ve eğitimciler için uygulanan Kariyer Basamakları Sınavı uygulamasına başlanmıştı ve bu uygulamaya devam edilecek.

Milli Eğitim Yönetim Sistemi oluşturularak genel bir eğitim politikaları belirleyen merkez yaratılması hedefleniyor.

ÖSS kademeli olarak kaldırılacak. Bunun yerine 3 yıla yayılmış, yeni müfredat paralelinde ve öğrenciyi okuluna bağlayan yeni bir ortaöğretim seçme ve yerleştirme sistemi tümüyle hayata geçirilmesi hedefleniyor.

Spor salonları, derslik inşa edilmesine devam edileceği ve öğrenci yurt sayılarının ilçe bazında arttırılması hedefleniyor.

Mesleki Eğitimin okullaşma oranının arttırılmasına yönelik olarak yapılan Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi Projesi (MEGEP) ve Mesleki Teknik Eğitimin Modernizasyonu Projesi’ne devam edileceği beyannamelerde yer alan ifadelerden.

Aynı zamanda Ulusal Mesleki Yeterlilikler Kurumu’ nun kurulması ve çalışmalara başlaması gündeme gelecek gibi görünüyor.

Üniveristelerin AB kriterlerine uygun olarak yeniden revize edilmesi sözkonusu olabilir.

Bu değerlendirmeler ışığında AKP eğitim yatırımlarına ve politikalarına devam edecek. Bunun yararlı ve yararsız yönlerini ilerleyen süreçte hep birliktegöreceğiz.

Saygılarımla,

Aylin Atasagun

 
Toplam blog
: 53
: 4924
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..